Dočkáme se po dlouhé době dobré Spider-Man hry? Devět minut z hraní napovídá, že ano
zdroj: tisková zpráva

Dočkáme se po dlouhé době dobré Spider-Man hry? Devět minut z hraní napovídá, že ano

14. 6. 2017 10:17 | Preview | autor: Patrik Hajda |

Spider-Man hry byly svého času na PlayStation 2 docela dobře hodnocené, protože nabízely na svou dobu nevídaný otevřený svět a spoustu útočných komb. Pak ale jejich kvalita nabrala sestupnou tendenci, což by se mohlo změnit s novým dílem, který představuje následující video.

Na nové Spider-Man hře pracují tvůrci ze studia Insomniac, které můžete znát díky povedené dvojce Ratchet & Clank. Je to zároveň jejich první hra s oficiální licencí (v tomto případě Marvel), což automaticky znamená tlak od poskytovatele licence, ale i od fanoušků značky. Zatím se ale zdá, že v Insomniac Spider-Mana uchopili za správný konec vlákna.

zdroj: Archiv

Devět minut dlouhé video prezentuje hned několik typů hratelnosti. Scéna začíná – pro Spider-Mana docela klasicky – na rozestavěném mrakodrapu plném nepřátelských kravaťáků. Spidey nejprve volí kradmý postup po traverzách nad hlavami nic netušících nepřátel a jednoho po druhém obaluje do pavučiny, zavěšuje na traverzy nebo je chytá do předpřipravených pastí.

Následně se musí pustit do hloučku kravaťáků a rozdat si to s nimi pěkně tváří v tvář. Zde se poprvé předvádí soubojový systém, který silně připomíná ten z Batmanovské série. A není to na škodu. Elastické pohyby působí ladně, Spider-Man přeskakuje z jednoho padoucha na druhého, sklouzává jim pod nohama, sem tam si vypomůže „lanem“ nebo pošle pavučinovou kouli pěkně mezi oči. Několikrát můžete vidět i využití prostředí – sražení hákem, omráčení tvárnicí nebo roztočení traverzy.

Spider-Man zdroj: tisková zpráva

Druhá část videa je mnohem více akční, když se Spider-Man vydává napříč velkoměstem za unikajícím vrtulníkem. Spider-Man se houpe ze strany na stranu a sem tam popoběhne po skleněné fasádě mrakodrapů. Vrtulník však způsobuje městu obrovské škody a nebyl by to Spider-Man, kdyby se nesnažil zachránit naprosto všechny před blížící se smrtí v podobě obřího jeřábu.

Pak se objevuje mechanismus, který vyvolá asi největší rozpaky – Quick Time Eventy, takže mačkání tlačítek v přesný čas. Nejsem zastáncem tohoto způsobu zpracování cutscén, ale zrovna v tomto případě to nevypadá vyloženě špatně, protože QTE filmové scény zajímavě oživuje (samozřejmě vycházím jen z vizuální zkušenosti).

Spider-Man zdroj: tisková zpráva

Celkově působí Spider-Man hra příjemně akčním dojmem a nechybí v ní ani heroické výjevy, které známe z filmů. Peter má navíc správně prořízlou hubu podle své komiksové předlohy, kdy si tropí srandu převážně z Fiska, ale i ostatních aktérů.

Je asi vhodné zmínit, že tato hra nemá prakticky nic společného s blížícím se filmovým blockbusterem Spider-Man: Homecoming. Ve své videoherní verzi je Peter Parker mnohem zkušenějším pavoukem, než tomu bude v druhém rebootu filmové série. Insomniac totiž vypráví vlastní příběh, který se točí kolem Wilsona Fiska alias Kingpina.

Spider-Man vyjde exklusivně pro PlayStation 4 někdy v příštím roce.

Nejnovější články