Doom se vrací s motorovou pilou, BFG, brokovnicí a rychlým multiplayerem
zdroj: tisková zpráva

Doom se vrací s motorovou pilou, BFG, brokovnicí a rychlým multiplayerem

15. 6. 2015 5:25 | Preview | autor: Adam Homola |

Doom se oficiálně vrátil ke kořenům. Zatím jsme jen četli různé náznaky, slyšeli jsme všelijaké drby a viděli kratičký teaser. Bethesda na své tiskové konferenci na E3 ukázala veřejnosti první záběry přímo ze hry a bylo na co koukat. Nejen po technické stránce o kterou se stará engine id Tech 6, ale především díky tomu, že vývojáři nevymýšlí nic nového, ale dělají starého dobrého Dooma. Ten bude stát na třech klíčových prvcích: drsných démonech, obrovských zbraních a na velmi rychlém pohybu.

Což jsou tři hlavní věci, které ve své době hnaly kupředu jedničku. Je příjemné vidět, že něco co se jmenuje Doom nevymýšlí znovu celé kolo, ale vychází z originálu. Přesto se tady vývojáři několika málo novinkám nevyhnuli. Jedné z nich si všimnete na videu velmi brzy: lepší pohyblivost. Nejde úplně o parkour, ale o jakési lepší skákání a vylézání na krabice. K dispozici máte i dvojitý skok a jste tak mobilnější, než kdy jindy.

id Software ví jak na fanoušky a tak po několika chvílích s obyčejnou brokovnicí přišla na řadu Supershotgun. Tedy nic jiného, než známá a oblíbená dvouhlavňová brokovnice. Jestliže nějaký démon přežije smrtící dávku z blízka, můžete ho dorazit pomocí pěstí. Nepřátelé se zvýrazní, vy přiběhnete k nim a pak už nastupuje na scénu brutální dorážka, kdy démonovi vyrvete spodní čelist, nebo urazíte rovnou celou hlavu.

zdroj: Archiv

Na další pomrknutí na staré časy jsme nemuseli dlouho čekat - po dvouhlavňové brokovnici se dostala ke slovu i brutální motorovka. Ukázka singleplayeru nenabídla nic revolučního, ale přišla s novou vizí pro starého Dooma a za sebe říkám, že jsem na další bezhlavou akci připraven. Nový Doom bude mít také multiplayer, který jde opět ve šlépějích původní hry. Zapomeňte tedy na loadouty, levelování a všemožné moderní vymoženosti, které do žánru přineslo Call of Duty a další střílečky.

Multiplayer je tak rychlý, založený na arénách s několika málo módy a powerupy, díky kterým se můžete proměnit třeba v Revenanta. Vtip multiplayeru tkví v tom, že pokud budete chtít mít loadouty, jiné módy, nakupování zbraní jako v Counter-Strike, nebo cokoliv jiného, můžete. Nový Doom podporuje modovací nástroje, i když to možná není to správné slovo. Ony "modovací nástroje" jsou totiž zabudované přímo ve hře, na PC i na konzolích.

zdroj: Archiv

Skrze velmi jednoduché rozhraní si tak můžete vytvořit libovolnou mapu, seskládat místnosti dle libosti, umístit do nich předměty a stisknutím jediného tlačítka si mapu hned vyzkoušet. Jakmile s ní budete spokojení, můžete ji sdílet s přáteli, nebo klidně s celým světem. To uděláte pomocí Doom Snapmap. Snapmap je jakýsi ekvivalent AppStore pro hru, kde můžete vaše výtvory sdílet, stejně jako stahovat.

Závěr prezentace se od multiplayeru vrátil zpátky do singleplayerové kampaně, konkrétně do části, která se odehrává v pekle. Tam na hlavního hrdinu nečekala jiná hratelnost než na Marsu, ale přišla trochu silnější monstra. Naštěstí máte po ruce BFG, takže s nimi lze zatočit docela rychle. Doom vyjde na PC, PlayStation 4 a Xbox One na jaře příštího roku a bude to jedna z prvních her s podporou nového portálu zaměřeného na komunitu: Bethesda.net.

zdroj: Archiv

Nejnovější články