Dragon Age: Inquisition vás nechá hrát za vůdce Inkvizice - UPDATE
zdroj: tisková zpráva

Dragon Age: Inquisition vás nechá hrát za vůdce Inkvizice - UPDATE

7. 8. 2013 17:51 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Update (17:55) - A máme zde další koš z katapultu plný novinek. Tak stručně, pokud to půjde. Role Inkvizice bude opravdu velká a stejně tak její rozvoj. Zjevně si ale v jejím čele nebudete brát rukavičky. Bude se vydírat, obléhat, hledat prastaré relikvie, informace apod. Podle toho, kolik budete mít členů porostou vaše možnosti. Hrad s pár členy neoblehnete, ale s celou armádou už ano. Počítejte s tím, že ani Chantry, ani Templáři vaši Inkvizici moc nerespektují.

Co se týče povolání, bude zde samozřejmě i mág. Mezi přístupnými rasami je zatím člověk, elf, trpaslík a BioWare zvažuje Qunarijce. Z postav se vrátí Varric a Cassandra, naopak Morrigan nebude v družince, pravděpodobně se objeví jako větší NPC. Naopak, její roli mága převezme kouzelnice jménem Vivienne. Ta byla dříve v pozici stát se prvním mágem Orlais.

Ve světě se Ferelden vzpamatovává z událostí prvního dílu, od kterých uplynula dekáda. Orlais je rozvrácené občanskou válkou. Nově příchozí démoni z Fade se dostávají na tento svět skrze mágy, kteří slouží jako hostitelé, nejspíše nedobrovolní.

Svět se bude skládat z několika velkých oblastí mezi nimiž a hlavně v nichž půjde cestovat a to i za pomoci koně. Prostředí vás nebude táhnout skrze labyrint „chodeb“. Budete chodit otevřenou pouští, bažinou apod. Dočkáte se změn počasí, ale i denní doby, což jen prohlubuje celkový dojem z otevřeného světa, který ale tvůrci označují za polootevřený.

Co se týká výbavy, stále není moc jasné, jak bude fungovat celková úprava. Je jasné, že na craftingu a úpravy stávajících zbrojí bude ležet velká část systému výbavy. Teoreticky by mělo jít dokončit hru se začáteční zbrojí, kterou si doupravíte a nebo naopak si upravíte lepší zbroj k obrazu svému (to stále není úplně jasné). Platí ale, že na každé postavě bude zbroj vypadat trochu jinak, takže si udrží svůj styl.

PC verze prý bude samostatně optimalizovaná, jak jsme si u série navykli.

Původní zpráva - Zářijový Game Informer bude mít jako hlavní téma Dragon Age: Inquisition a než se dostane do naší schránky, vezmeme za vděk prvními střípky informací, které o hře máme. Že hlavním dějištěm bude opět Thedas asi nikoho nepřekvapí. Dějově Inquisition navazuje na události z druhého dílu. Chantry otevřeně válčí s mágy. Chantry ale přišla i o svou ozbrojenou pěst, Templáře a s nimi se odštěpili i Seekers of Truth.

Všichni tedy mají něco na práci, když se doslova roztrhnou nebesa a ze vzniklé trhliny se začnou řinout démoni a další potvory. V součinnosti se dnešními trendy bude celý svět větší. Budete moci cestovat od východního Fereldenu do západního Orlais a i když nebudou mezi metropolemi nasekány stovky mil k cestování, hra prý působí opravdu rozlehle.

Už se nevrátí opakující se modely lokací, každá bude unikátní a hlavně fakt velká. BioWare chce podporovat objevitelského ducha, snad ve stylu The Elder Scrolls. Sice to nebude zcela stejný otevřený svět, ale bude někde na půli cesty. Dokonce se zde objeví i koně, což mi přijde, společně s podobným prvkem v Zaklínači 3, jako příliš okatá snaha obou her urvat něco z dalšího populárního fantasy RPG.

Nicméně tvůrci slibují, že vaši oři (mluví se o mountech, takže třeba nepůjde jen o koně) budou víc, než jen dopravní prostředky. Možná budou umět bojovat, možná je budete moci vylepšovat, kdo ví. BioWare ale zcela jasně deklaruje, že se nehodlá vzdávat primárně příběhového zaměření. Tohle všechno působí spíše jako rozšíření klasické formulky, než krok do jiného RPG žánru.

Vaše postava bude plně nadabovaná, ale budete si moci vybrat pohlaví, povolání i rasu – takže nejlepší možná varianta. Hrdina bude Inkvizitorem, vůdcem Inkvizice, která bude dle vašich činů postupně posilovat svou moc. V souladu se stylem BioWare pak bude platit, že některé oblasti a úkoly se odemknou až od určitého stupně síly vaší Inkvizice. Budete svou organizaci hezky budovat a posilovat, prostě tradiční styl BioWare.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Boj se bude držet v intencích prvních dvou dílů. Budete jej pauzovat, dávat příkazy, přepínat mezi postavami, volit vzorce chování, prostě klasika. Rychlost boje by prý měla prosazovat taktičtější přístup, což není moc konkrétní. Jinak se dá čekat, že se BioWare bude tentokrát držet při zemi s animacemi, které u dvojky v lidech vytvářely pocit, že je boj akční, i když byl v jádru úplně stejný jako u jedničky, tedy používání schopností, pauzování a kombinace jednotlivých spolubojovníků. jen vypadal krvavěji, komiksověji a dynamičtěji.

Co se týče vybavení, z trochu zmatených prohlášení se zdá, že skrze crafting půjde dosáhnout toho, že se skloubí styl a funkčnost zbraní a zbrojí. Tedy, že půjde upravovat formální podobu všeho a zároveň si udržovat novinky v inventáři, takže budete i s novými věcmi vypadat tak, jak byste vypadat chtěli. To se bude týkat i spolubojovníků. Podle všeho se jim vybavení určitou formou přizpůsobí, takže nezačnou vypadat úplně jinak, ale zároveň jasně poznáte, že jste jim dali novou zbroj a nebo zbraň. Prostě si udrží svůj osobitý styl.

Zajímavě zní možnosti nov využívaného Frostbite 3 enginu. Jeho schopnost enviromentální destrukce se prý projeví třeba v boji, kdy zničíte sloupy podpírající balkon s nepřátelskými lukostřelci a vida, je po části problému. Stejně tak půjde opravovat zničené mosty, abyste se dostali do nové oblasti apod. Nu a samozřejmě je tu stará známá písnička o následcích vašich rozhodnutí. Ale je nutné ji opakovat? Prostě platí, že to, co uděláte se pak nejspíše vrátí, aby vás kouslo do zadku a není radno štvát lidi, kteří vám to mohou nějak vrátit. Samozřejmě, v Dragon Age: Inquisition bude celá efekt následků větší, rozsáhlejší a propracovanější. Nu a na další informace si musíme počkat. Vlastně, ještě je tu video se záběry z pre-alfa verze hry, najdete jej tady.

Nejnovější články