Pravdou však je, že ať se podíváme na počet žánrů, ke kterým by se dala Duality zařadit i na počet hlavních postav, vyjde nám vždy číslo vyšší. A to rozhodně není jediná specialitka, kterou bude tento akčně adventurní titul s RPG prvky oplývat. Představte si budoucnost světa, ale ne jako klasické sci-fi, spíše v cyberpunkovém hávu, odpovídajícím hrám jako System Shock, popřípadě Deus Ex. Schyluje se k apokalypse, všude zuří více či méně nápadná válka a svět ovládá několik usurpátorských společností.
Vaše první ale ne jediná postava je obyčejný nájemný žoldák. Jediná jeho starost je vydělat co nejvíce peněz, a proto se pouští do plnění i těch nejobtížnějších úkolů. S žoldákem si užijete přímé akce, otevřených bojů ale i speciálních efektů různých zbraní. K jejich pomoci tu budeme mít různé druhy senzorů i kamufláží, štíty atd. Sami tvůrci tuto část přirovnávají k Metal Gear Solid, křísnutému prvky z Resident Evilu, což rozhodně nezní vůbec špatně.
nové obrázkykompletní galerie
Další postavou bude počítačový hacker, respektive hackerka. Jejím úkolem už nebude absolvování různých přestřelek, ostatně většinu z nich by patrně vůbec nepřežila. Schopnosti mladé expertky využijeme při nabourávání se do systémů, vykrádání tajných databází a sbírání citlivých dat. Protože při své práci potřebuje klid, může za sebou a kolem sebe nastražit senzory, upozorňující na přítomnost nezvané osoby, popřípadě různé pasti. Tato herní část bude nejvíce žánrově odpovídat future RPG.
Poslední z trojice postav je virtuální ego, jakési digitální převtělení nepohodlného vědce, což ale o sobě ze začátku neví. Proto se vydává na cestu za hledáním vlastní identity a vy již jistě tušíte, že tentokrát nám Duality připomene hlavně adventury.
Tolik o náplni, nyní pár slov ke grafickému zpracování. Autoři z Trilobite Graphics slibují maximální využití high-end grafických karet jako GeForce3/4. Jedna postava ve hře by se měla skládat asi z 2 000 polygonů, v závislosti na použitém HW by se ale tento počet mohl až zčtyřnásobit. Ošizené by neměly být ani animace obličejů, AI kamera zase zaznamená nejzajímavější úseky celé hry. Co se týče multiplayeru, o něm se zatím ví pouze to, že bude obsahovat standardní mody á la deathmatch. Hra celkově by měla být hotova na jaře příštího roku pro PC a Xbox, vydávat ji bude Phantagram Interactive a čekání si můžete zkrátit shlédnutím videa nebo traileru.