Elex: Sci-fi Gothic po konci světa
zdroj: tisková zpráva

Elex: Sci-fi Gothic po konci světa

28. 8. 2015 18:45 | Preview | autor: Pavel Dobrovský |

Jedna věc se musí Björnu Pankratzovi nechat: Je upřímný. „Elex je vlastně Gothic nebo Risen, jen jsme ho zasadili do postapokalyptického světa.“ Myslel tím, že hra bude rozlehlá, otevřená, plná úkolů a s RPG systémem vycházejícím z posledních her Piranha Bytes. Jenže řekněte: Mohli jste v nich házet granáty? Anebo se vznášet na speciálním jetpacku? Procházeli jste mezi zničenými dálničními mosty a používali magii nebo plazmové pušky? Ne. Nejen proto je Elex jiný. Ve vývoji je posledních 8 let, reálně se na něm pracuje poslední rok a půl a za další rok a půl vyjde.

Science fantasy

Elex není název herního světa. Ten se jmenuje Magalan a jde o planetu, na které se civilizace dostala trochu dále, než je ta pozemská. Část obyvatel chtěla jít cestou technologického pokroku, zvedla se proti nim však vlna odporu a nemalá protestní skupina odešla do přírody, kde podporuje přirozený styl života.

Když do Magalanu narazil meteorit, přihodil se drobný celoplanetární rozkol a frakce spolu začaly bojovat o zdroje a o elex – substanci, která byla přivezena na zádech kamene z vesmíru. Podporuje psychické schopnosti (čti „magii“), zároveň však ničí psychickou i fyzickou osobnost uživatelů, stejně jako jakákoliv jiná droga. Nicméně, kdo kontroluje zdroje elexu, ten má navrch. 

Elex zdroj: tisková zpráva

Raptoři u paneláků

Záběry z alfa verze mají příchuť S.T.A.L.K.E.R.a. Do dálky se pnou torza mimoúrovňových silničních křižovatek, ze sloupů vysokého napětí visí tlusté dráty a rozvaliny panelových domů připomínají, co se stane, až lidé odejdou z betonových sídlišť.

Postapokalyptičnost narušují nepatřičná stádečka hladových raptorů a roboti, kteří obracejí zbraně proti svým tvůrcům. „Chtěli jsme udělat něco nového, odvážného, co od nás trh nečeká,“ komentuje záběry Pankratz. Podle jeho dalších slov je patrné, že tím kromě grafiky myslí i evoluci herní filozofie známé z Gothic a Risen.

Elex zdroj: tisková zpráva

Simulace společnosti

V první řadě jde o otevřený svět, který nabízí desítky vedlejších úkolů a stovky konverzací s NPCčky. Piranha Bytes se poučili u Zaklínače, Mass Effectu a dokonce Outcast a tvrdí, že všechna rozhodnutí při plnění úkolů budou jednak morálního charakteru, a pak jsou provázána s vývojem vztahu hrdiny k hernímu světu.

Něco podobného už samozřejmě známe z jejich předchozích her, ale zde by měla být provázanost rozhodnutí mnohem detailnější a účinnější. „Záleží na každé řádce dialogu, jak se k vám budou postavy v dalších fázích chovat,“ tvrdí Pankratz. Obratem dodává, že je možné také zabít všechna NPC, včetně těch klíčových pro hlavní příběhovou linii. Hráč se pak nedostane do slepé uličky, ale bude si muset najít cestu k dalšímu příběhovému zvratu jinudy. Simulace sociální sítě v herním světě má prý fungovat na zatím netušené úrovni.

Elex zdroj: tisková zpráva

Pojď stoupat

O netušených úrovních magalanské společnosti se můžeme jen dohadovat. Do jiných výšin nás každopádně dostane průzkum otevřeného světa. Ten u Piranha Bytes vždy fungoval, byť byli hráči v jeho skutečném svobodném zkoumání omezováni silnějšími nepřáteli, než jaké byli schopni zvládnout.

V Elex to bude stejné, ale zásadní rozdíl vnáší do pohybu antigravitační opasek – jakýsi jetpack. Zatím není jasné, jestli bude k dispozici už od začátku. Jeho funkcí je umožnit stoupání až k oblakům a objevování vysoko položených míst. Pankratz během prezentace naznačil, že se počítá i s bojem ze vzduchu.

Elex zdroj: tisková zpráva

Vertikály!

Nemalá část architektury herního světa vychází právě z využití jetpacku. Během prezentace jsme sice neviděli konkrétní místa, ale Pankratz přítomné ujišťoval, že řada regionů bude obsahovat vysoké skály, hluboké soutěsky a říční koryta, v jejichž stěnách naleznete vstupy do dungeonů nebo tajných lokací.

Ostatně, právě během vyprávění o stavbě světa se nejvíc rozvášnil a zdálo se, že ve své jinak doslovně přečtené připravené řeči začíná mluvit o něčem, co ho na vývoji nejvíc fascinuje. Dávalo by to smysl. Většinu z prvků si již ozkoušel u předchozích her (u Piranha Bytes je od dob Gothic II), nové přemýšlení o podobě světa a z toho plynoucích možností však zatím ne.

Elex zdroj: tisková zpráva

Meč proti brokovnici

Vcelku záměrně se vyhýbám popisování soubojového a RPG modelu. To druhé totiž Pankratz shrnul slovy „už to znáte“ a to první vypadalo v alfa záběrech značně nezáživně. Podle toho, k jaké skupině se přikloníte, budete disponovat buď středověkými zbraněmi (meč, luk, štít atp) anebo hi-tech vybavením (brokovnice, plazmová puška, štíty, uvažuje se i o laserovém meči).

Tvůrci momentálně nejvíce řeší právě vyvážení síly obou typů výzbroje a přístupu k boji. Vedle toho dokončují příběh, který by měl mít kolem 70 hodin a provede vás skrz celý Magalan.

Elex zdroj: tisková zpráva

Chlap s minulostí

A co příběh, ptáte se? Nu, z těch několika příběhových útržků víme, že se stanete předdefinovaným borcem, který se na Magalanu narodil a funguje jako významný člen elexového klanu Albs. Ten se snaží podrobit další klany na planetě. Jde o Clerics, kteří jsou proti elexu, Berserks žijící harmonicky s přírodou a o teroristy z Outlaws.

Po havárii kluzáku nad teritoriem Berserks začínáte nový život. K jakému z klanů se přidáte, to je zcela na vaší svobodné volbě, ale je třeba počítat s tím, že jako předem definovaná postava máte svoji historii a obyvatelé na vás podle toho budou reagovat už od začátku. Za postup v hierarchii klanu pak budete získávat nové zbraně a specifické schopnosti. Dobrá zpráva: levelovat můžete do nekonečna, protože alespoň v tuto chvíli autoři neplánují omezovat rozvoj hráče.

Elex zdroj: tisková zpráva

Elex vyjde v posledním čtvrtletí 2016 (možná až na začátku 2017) pro všechny hlavní platformy. Do té doby bude Pankratzův tým spojovat nitky vývoje do jednoho lana, kterým vás hodlá spoutat, pakliže se vám představa science-fantasy hry už nyní líbí.

Nejnovější články