End of Nations prý bude evolučním krokem mezi MOBA a strategií
zdroj: tisková zpráva

End of Nations prý bude evolučním krokem mezi MOBA a strategií

23. 7. 2013 12:26 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Jako kdyby miliony hlasů vykřikly v hrůze a byly náhle umlčeny. No dobrá, to možná trochu v rámci citace přidávám, ale je celkem jisté, že fanoušci realtime strategií, kteří se těšili na End of Nations určitě nebyli potěšeni z toho, že tvůrci z Trion ohlásili odklon směrem k žánrovému miláčkovi dneška, MOBA.

Producent hry Scot Lane se nyní pustil do vysvětlování, jak bude End of Nations někde na pomezí realtime strategie a MOBA hry. Ovšem nepříliš přesvědčivě: „End of Nations vlastně nepasuje do ani jedné škatulky, tedy RTS a MOBA. Je to další evoluce celého žánru“, říká Lane.

Což zní hezky, ale je otázka, zda je evoluce tímto směrem chtěná a hlavně, zda jde opravdu o evoluci, nebo prostě moment, kdy na nekonečně vyvíjenou hru napasovali tvůrci MOBA systém, což je spíše takové herní roubování. Ono to totiž v Laneho podání opravdu zní prostě jako MOBA.

„Máme hrdinské jednotky a taktické levelování, které najdete v MOBA, ale také máme uživatelem kontrolované jednotky a mikro prvky, které najdete i v RTS. Změna se samozřejmě stala z MMO/RTS na taktickou MOBA. Když jsme původně hráli a zhodnocovali hru, procházeli jsme hory reakcí od hráčů a stále nás to tlačilo tímto směrem. Boj tu fungoval mnohem lépe, než u MMO. a tak jsme hru posunuli tímto směrem“.

Fandové Rise of Nations zde prý poznají některé jednotky, ale jiné budou nové. Platí to i pro některé obecné typy jednotek. Jednoduše, něco zde rozeznáte, ale něco bude zcela nové nebo upravené pro pozměněná pravidla hry. Kde je tedy ten rozdíl mezi End of Nations a MOBA? „V End of Nations si vybíráte, které jednotky do bitvy vezmete a máte nad nimi pořád plnou kontrolu. Tím máte víc taktických možností a můžete se více věnovat mikromanagementu. Tahle hra opravdu nepasuje ani do jedné škatulky, a to je dobře“.

Zbývá ale ještě jedna obava, spíše pro tvůrce. MOBA her je dnes na každém rohu deset a s digitální mošničkou žebrají o vaši přízeň. Nebojí se Trion, že End of Nations zapadne v konkurenci, která připomíná hodně nafouknutou bublinu, co musí jednou prasknout? Lane jasně říká, že ne, naopak. Jde dle něj o vývoj žánru, posun mezi oba typy hraní. Pocit familiárního, který je kombinovaný s tím, že je třeba objevovat možnosti hraní – což by asi mělo hru odlišovat. Nu, uvidíme...

Nejnovější články