EVE Online představuje novou tajuplnou frakci a její technologie
zdroj: tisková zpráva

EVE Online představuje novou tajuplnou frakci a její technologie

16. 4. 2018 10:30 | Preview | autor: Mars Vertigo |

Jako již každoročně touto dobou se na jistém, ne tak docela zamrzlém, ostrově kdesi daleko na severu koná slet příznivců jednoho z nejdéle fungujících virtuálních světů herní historie – EVE Fanfest. A jak bývá dobrou tradicí, krom bujarého veselí, meta-her a výletů do přírody, návštěvníkům vývojáři odhalí, co chutného jim letos EVE naservíruje. Zatímco loňský Fanfest se nesl ve znamení občanské vědy skrz Project Disovery, letos je horkým tématem nová expanze nesoucí prozaický název Into the Abyss.

V té se hráči poprvé setkají s tajemnou rasou známou jako Triglavian Collective. I přesto, že o jejím původu není téměř nic známo, už teď je jisté, že v míru rozhodně nepřichází. O míře nebezpečí, jenž pro New Eden představuje, svědčí i fakt, že před nově příchozími berou své kybernetické nohy na ramena i samotní Drifteři a to už je co říct. Je proto na hráčích, aby tuto hrozbu společnými silami pomohli odvrátit.

Samozřejmě by bylo pošetilé očekávat, že by najednou všichni obyvatelé New Eden táhli za jeden provaz. Jenže tentokrát se v CCP rozhodli, že tohoto nového arcinepřítele dotáhnou mnohem dál než kdy předtím. Výlety do nového multi-úrovňového plexu zvaného Abyssal Deadspace nebudou jen o likvidaci čím dál tím silnějších vln nepřátel a tučného, byť stále klasického lootu. Tentokrát si totiž vítězové budou moci za odměnu rovnou i osahat zbrusu nové vetřelčí technologie.

Odvážní piloti si tak brzy sáhnou na plánky k triglavským lodím a skillbookům umožňujícím jejich pilotování. Aby toho nebylo málo, součástí bohatého lootu bude i páteř vetřelecké technologie – mutaplasmid. Podobně jako v Elite: Dangerous, kde tuto funkci zastávají inženýři a nerosty, mutaplasmidy bude možné kombinovat s moduly lodí, čímž se výrazně posílí jejich efektivita. Podobně jako v Elite bude však upgrade probíhat jakousi ruletou, kdy nikdy dopředu nevíte, které vlastnosti budou posílené a které naopak snížené, takže nečekejte okamžitě žádné wunderwaffen na první dobrou.

zdroj: Archiv

Ovšem že se tímto krokem významně rozhodí jazýčky vah na bitevním poli i mimo něj je jasné už teď. S touto technologii totiž půjde vylepšovat vše od zbraní až po pohonné a energetické systémy. Do Abyssal Deadspace budou mít přístup úplně všichni hráči, ale má to jeden háček. K návratu z plexu bude zapotřebí fyzická navigační bóje. Tu však půjde vystopovat, a tak se nedivte, když si pak na vašeho cennostmi obtěžkaného, lítým bojem ošlehaného bitevníka počíhá patřičný uvítací výbor.

CCP navíc slibují implementaci chytřejší a nemilosrdnější AI, která se vás mimo jiné po úspěšném sestřelu pokusí ihned „podnout“ (zničí kapsli s aktuálním klonem hráče).  Jako třešničkou na dortu by měl být Abyssal Deadspace plný procedurálně generovaných lokálních efektů a počasí pro každou instanci. Jejich pozitivní i negativní účinky pak pocítí nejen hráči, ale také NPC. Půjde o nejrůznější elementární bouře a energetická pole.

Celá oblast bude dle nejnovějších ukázek připomínat spíše klasický dungeon nežli vyhrazenou oblast na vesmírné textuře s pár objekty okolo. Krom triglavianských staveb se můžete těšit třeba na obří asteroidy, které hravě strčí do kapsy i ty největší citadely ve hře a jejich koncentrace dokáže spolehlivě navodit klaustrofobní pocit průletu jeskynním komplexem. Into the Abyss tak má být takový experimentálním pískovištěm, kde si autoři hodlají postupně vyhrát s novým procedurálním PvE obsahem. Abyssal Deadspace je také dobrou zprávou pro ty, kdož preferují kratší herní seance, dle tvůrců by vyčištění komplexu mělo zabrat něco okolo 15 minut.

Další velmi zajímavý obsah nového přídavku cílí především na nové hráče. Místy až neprostupná džungle dovedností a nebývalá úroveň svobody, kterou dostane každý nováček náhle do vínku bývá jedním z hlavních důvodů toho, že se nově příchozí hry zaleknou a utečou dříve, než je do sebe stihne hra pořádně pohltit. Into the Abyss tak přináší další z řady nástrojů, jež se snaží tuto propast překlenout.

Nově tak přibývá pomocník, který bude monitorovat vývoj vaší postavy a jejího zaměření. S jeho pomocí půjde nastavit priority v rámci nejrůznějších kariér, které jsou ve hře k dispozici. Hra vám náležitě vysvětlí, co ta či ona potencionální profesní dráha obnáší a díky milníkům vám tak umožní lépe využívat čas nutný k ovládnutí kýžené profese. Into the Abyss bude k mání zdarma v rámci regulérní aktualizace 29. května.

 

Nejnovější články