Co v tuto chvíli víme jistě, je fakt, že na Fallout 76 pracuje hlavní tým Bethesda Game Studios v Marylandu, tedy vývojáři zodpovědní za Skyrim a Fallout 4. Podle zdrojů Kotaku jim pak vypomáhá ještě Bethesda Austin, dříve známá jako BattleCry Studios. Ti svého času pracovali na online akci BattleCry, jejíž vývoj šel už před časem k ledu.
Středobodem Fallout 76 je nepřekvapivě Vault 76, který vidíme i v prvním traileru níže. Na první zmínky o Vault 76 jsme mohli narazit už ve Fallout 3 i Fallout 4 a stručně řečeno jde o “kontrolní” Vault, určený k jakési obnově života. Otevření Vaultu 76 bylo naprogramováno přesně na dvacet let po konci nukleární války a kdybyste ho chtěli najít na mapě, hledali byste poblíž Washington D.C.
zdroj: Archiv
Na časové linii všech Falloutů by se mohl Fallout 76 odehrávat vůbec nejdřív, pokud tedy můžeme věřit hodinám v traileru. Ty ukazují datum 27. října 2102. Fallout 4 se odehrával v roce 2287, deset let po událostech Fallout 3 a šest let po událostech Fallout: New Vegas.
Fallout 76 sice má mít questy i příběh, ale podle tří nejmenovaných zdrojů Kotaku o další tradiční Fallout rozhodně nepůjde. Namísto klasického singleplayerového příběhového RPG tak, jak jsme na něj byli zvyklí z minulých dílů série, nás prý čeká online survival RPG.
Vývojáři se údajně velmi silně inspirovali českým DayZ a britským Rustem, dobře známými zástupci online survivalů. Kořeny Fallout 76 prý sahají až k vývoji Fallout 4, kdy šlo původně o jeho multiplayerový mód. Práce na módu ale neskončily vydáním čtyřky, kam se tenhle multiplayer nedostal. Probíhaly i nadále a z obyčejného doplňku pro čtvrtý díl se během několika let stala velká a samostatná hra.
Zdroje Kotaku tvrdí, že ve hře nemá chybět stavění základen známé z předchozího dílu, stejně jako další typické survival mechniky známé zase z jiných her, jako je například zmíněné DayZ. První trailer toho o samotné herní náplni sice moc neprozrazuje, ale osoba v televizi tam v jednu chvíli jasně mluví o tom, jak je potřeba se po skončení bojů pustit do obnovy a opětovného budování.
Ať už se nám z Fallout 76 vyklube cokoliv, oficiální detaily se dozvíme nejpozději do dvou týdnů na E3. Zatím nepotvrzené zvěsti o online survivalu a příklonu k hratelnosti DayZ a Rust ale nezní nijak nepravděpodobně.
Pro Bethesdu sice může jít o experiment a relativní riziko, ovšem pro široké spektrum hráčů může být tříáčkově zpracovaný a odladěný (i když známe Bethesdu...) survival lákavější než menší a leckdy stále rozpracované hry téhož žánru.