Fallout 76 má být údajně survival onlineovka silně inspirovaná českým DayZ
zdroj: tisková zpráva

Fallout 76 má být údajně survival onlineovka silně inspirovaná českým DayZ

31. 5. 2018 10:45 | Preview | autor: Adam Homola |

Bethesda si nemohla nechat na svoji tiskovou konferenci na E3 asi ani jedno překvapení, a tak skoro všechno oznamuje předem. Výjimkou není ani zcela nový a včera oznámený Fallout 76. Jak už název napovídá, nemáme tu Fallout 5 a tudíž nás nečeká ani další normální Fallout kráčející v zajetých kolejích oblíbené postapokalyptické série. Oficiálních detailů je pomálu, ale ty neoficiální naznačují velký odklon směrem k online survivalu.

Co v tuto chvíli víme jistě, je fakt, že na Fallout 76 pracuje hlavní tým Bethesda Game Studios v Marylandu, tedy vývojáři zodpovědní za Skyrim a Fallout 4. Podle zdrojů Kotaku jim pak vypomáhá ještě Bethesda Austin, dříve známá jako BattleCry Studios. Ti svého času pracovali na online akci BattleCry, jejíž vývoj šel už před časem k ledu.

Středobodem Fallout 76 je nepřekvapivě Vault 76, který vidíme i v prvním traileru níže. Na první zmínky o Vault 76 jsme mohli narazit už ve Fallout 3 i Fallout 4 a stručně řečeno jde o “kontrolní” Vault, určený k jakési obnově života. Otevření Vaultu 76 bylo naprogramováno přesně na dvacet let po konci nukleární války a kdybyste ho chtěli najít na mapě, hledali byste poblíž Washington D.C.

zdroj: Archiv

Na časové linii všech Falloutů by se mohl Fallout 76 odehrávat vůbec nejdřív, pokud tedy můžeme věřit hodinám v traileru. Ty ukazují datum 27. října 2102. Fallout 4 se odehrával v roce 2287, deset let po událostech Fallout 3 a šest let po událostech Fallout: New Vegas.

Fallout 76 sice má mít questy i příběh, ale podle tří nejmenovaných zdrojů Kotaku o další tradiční Fallout rozhodně nepůjde. Namísto klasického singleplayerového příběhového RPG tak, jak jsme na něj byli zvyklí z minulých dílů série, nás prý čeká online survival RPG.

Vývojáři se údajně velmi silně inspirovali českým DayZ a britským Rustem, dobře známými zástupci online survivalů. Kořeny Fallout 76 prý sahají až k vývoji Fallout 4, kdy šlo původně o jeho multiplayerový mód. Práce na módu ale neskončily vydáním čtyřky, kam se tenhle multiplayer nedostal. Probíhaly i nadále a z obyčejného doplňku pro čtvrtý díl se během několika let stala velká a samostatná hra.

Fallout 76 zdroj: tisková zpráva

Zdroje Kotaku tvrdí, že ve hře nemá chybět stavění základen známé z předchozího dílu, stejně jako další typické survival mechniky známé zase z jiných her, jako je například zmíněné DayZ. První trailer toho o samotné herní náplni sice moc neprozrazuje, ale osoba v televizi tam v jednu chvíli jasně mluví o tom, jak je potřeba se po skončení bojů pustit do obnovy a opětovného budování.

Ať už se nám z Fallout 76 vyklube cokoliv, oficiální detaily se dozvíme nejpozději do dvou týdnů na E3. Zatím nepotvrzené zvěsti o online survivalu a příklonu k hratelnosti DayZ a Rust ale nezní nijak nepravděpodobně.

Fallout 76 zdroj: tisková zpráva

Pro Bethesdu sice může jít o experiment a relativní riziko, ovšem pro široké spektrum hráčů může být tříáčkově zpracovaný a odladěný (i když známe Bethesdu...) survival lákavější než menší a leckdy stále rozpracované hry téhož žánru.

Nejnovější články