Momentálně jsou na Battle.netu dostupné tři prology sloužící jako tutoriály: v sigleplayeru vás naučí základy hry a ovládání lodí, zatímco v multiplayeru si vyzkoušíte jeden základní raid. Vedle nich je k mání i otevřená beta samotné hry, byť zatím v omezené míře.
Připomeňme, že StarCraft Universe vypráví příběh zasazený do alternativní reality, kdy měl konec Wings of Liberty neblahé následky pro Kerrigan. Útok hybridů nešel bez Queen of Blades zastavit a tak byli Protossové poraženi. Zápletka se pak točí kolem přeživších, jejich osudů a budoucnosti.
zdroj: Archiv
Začátky SCU sahají do doby před pěti lety, kdy dali hlavy dohromady dva nadšenci a začali pracovat na prototypu pro World of StarCraft. Ten běžel (a stále běží) na enginu StarCraft II a jejich cílem bylo zkombinovat RPG prvky World of Warcraft se souboji a mechanikami z Diabla a přidat k tomu špetku FTL.
To vše měl doprovodit vlastní příběh, dabing, hudba, filmečky a obecně prvky, které by v rámci uživatelské produkce vyčnívaly. Což se jim bezpochyby daří, jak dokládá aktuální trailer. Působivá je i ukázka hratelnosti, obzvláště když vezmete v potaz, že nejde o hru a vlastně ani o modifikaci, ale v podstatě o custom mapu.
StarCraft Universe si v roce 2013 prošel úspěšným kickstarterem, kde se podařilo vývojářům vybrat přes devadesát tisíc dolarů. Tehdy šlo o peníze na vývoj, zatímco teď, v nedávno spuštěné crowdfundingové kampani na IndieGoGo, jde primárně o podporu hry. StarCraft Universe vyjde bez ohledu na úspěšnost IndieGoGo kampaně.
zdroj: Archiv
Pokud se ovšem podaří tvůrcům vybrat osmdesát tisíc dolarů, nehodlají pracovat jen na podpoře a balancování hry. Chtěli by do ní přidat také nové zóny, schopnosti, typy nepřátel, mise, předměty, vesmírné souboje a spoustu dalších věcí. Zatím to ale na osmdesát tisíc popravdě nevypadá. Vývojáři si za cíl stanovili částku osmnáct tisíc dolarů a v tuto chvíli nemají ještě ani pět tisíc.
Nicméně, jde o tzv. flexibilní kampaň, kdy získání peněz není podmíněné dosažením finální částky. Tvůrci tak dostanou všechno, co jim lidé skrze IndieGoGo pošlou, bez ohledu na dosažení či překročení cílové částky. Tak jako tak hra, nebo lépe řečeno „custom mapa“ vyjde do měsíce, tudíž pro samotné vydání nejsou finance již nutné.