Far Cry New Dawn se mění z čisté akce na „lehké RPG“
zdroj: tisková zpráva

Far Cry New Dawn se mění z čisté akce na „lehké RPG“

22. 1. 2019 13:11 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Chudinka Far Cry New Dawn. Chtěl bych tenhle článek uvést něčím jako „nejočekávanější postapokalyptická hra první poloviny letošního roku odhaluje nové informace“, ale bohužel nemůžu, protože vzhledem k existenci Rage 2 a Metro Exodus (a do jisté míry možná i Resident Evil 2) by to byla sprostá lež. No ale pojďme si o novém spin-offu něco povědět i tak, protože nabízí některé docela nečekané novinky.

Osobně bych předpokládal, že ve hře, která v zásadě vypadá jako takový hodně velký datadisk k Far Cry 5 (odehrává se koneckonců na stejné mapě, akorát transformované sérií nukleárních explozí), se nějakých velkých inovací nedočkáme. Ale mýlil bych se, protože příklon k lehké formě RPG je jasně patrný.

Je to vidět například na vybavení, které teď budete vylepšovat a zvyšovat jeho „úroveň“. Předpokládám, že na ni bude navázané větší poškození, což bude potřeba, protože úrovně teď budou mít i nepřátelé. Takže abyste ty tužší z nich zabili, budete svůj arzenál muset udržovat modernizovaný a aktualizovaný.

To ostatně platí i o vaší nové základně, kterou si vylepšíte, ona vám následně poskytne lepší vybavení, bude určitě vypadat mnohem krásněji než na začátku… však to znáte. V kontextu her z otevřeného světa to není nic zas tak moc inovativního, ale pro Far Cry jde o poměrně výrazný krok novým směrem.

A změny se dotknou i jednoho z nejtypičtějších prvků celé série – nepřátelských Outpostů, tedy opevněných táborů. Nově dostanete volbu: po dobytí základnu buď okamžitě asimilovat do svého rostoucího postapo impéria, nebo ji jenom „zmáčknout“ – vysosat ji, opustit a dovolit nepřátelům, aby se tam vrátili.

Proč byste něco tak netaktického dělali? Samozřejmě kvůli zisku. Jakmile se padouši vrátí do už dobytého kempu, tak ho zaprvé opevní ještě líp než kdy dřív, zadruhé tam taky navezou lepší kořist. Takže když je takhle dobudete pětkrát, na konci budete moct vyloupit tábor jako z pohádky. A chudáci nepřátelé si budou stěžovat na Společenství proti šikaně.

 V přiloženém tweetu vám novinky vysvětlí sám kreativní ředitel Jean-Sebastien Decant

Není to tak extrémní změna hratelnosti, jakou předvedl další kůň ze stáje Ubisoftu, série Assassin’s Creed, z níž se v novém díle Odyssey vyklubalo v podstatě regulérní RPG, ale i tak bude ještě zajímavé sledovat, s čím že se nové Far Cry vytasí. Možná toho bude víc, než bychom všichni po zhlédnutí oznamovacího traileru tipovali. Pravdu se dozvíme už 15. února na PC a konzolích.

zdroj: Archiv

Nejnovější články