Osobně bych předpokládal, že ve hře, která v zásadě vypadá jako takový hodně velký datadisk k Far Cry 5 (odehrává se koneckonců na stejné mapě, akorát transformované sérií nukleárních explozí), se nějakých velkých inovací nedočkáme. Ale mýlil bych se, protože příklon k lehké formě RPG je jasně patrný.
Je to vidět například na vybavení, které teď budete vylepšovat a zvyšovat jeho „úroveň“. Předpokládám, že na ni bude navázané větší poškození, což bude potřeba, protože úrovně teď budou mít i nepřátelé. Takže abyste ty tužší z nich zabili, budete svůj arzenál muset udržovat modernizovaný a aktualizovaný.
To ostatně platí i o vaší nové základně, kterou si vylepšíte, ona vám následně poskytne lepší vybavení, bude určitě vypadat mnohem krásněji než na začátku… však to znáte. V kontextu her z otevřeného světa to není nic zas tak moc inovativního, ale pro Far Cry jde o poměrně výrazný krok novým směrem.
A změny se dotknou i jednoho z nejtypičtějších prvků celé série – nepřátelských Outpostů, tedy opevněných táborů. Nově dostanete volbu: po dobytí základnu buď okamžitě asimilovat do svého rostoucího postapo impéria, nebo ji jenom „zmáčknout“ – vysosat ji, opustit a dovolit nepřátelům, aby se tam vrátili.
Proč byste něco tak netaktického dělali? Samozřejmě kvůli zisku. Jakmile se padouši vrátí do už dobytého kempu, tak ho zaprvé opevní ještě líp než kdy dřív, zadruhé tam taky navezou lepší kořist. Takže když je takhle dobudete pětkrát, na konci budete moct vyloupit tábor jako z pohádky. A chudáci nepřátelé si budou stěžovat na Společenství proti šikaně.
Today's Developer Q&A features #FarCryNewDawn creative director Jean-Sebastien Decant! @Battlesand from Twitter asked us "What game mechanics changed over Far Cry 5?" pic.twitter.com/TqhogYJhvf
— Far Cry New Dawn (@FarCrygame) January 21, 2019
V přiloženém tweetu vám novinky vysvětlí sám kreativní ředitel Jean-Sebastien Decant
Není to tak extrémní změna hratelnosti, jakou předvedl další kůň ze stáje Ubisoftu, série Assassin’s Creed, z níž se v novém díle Odyssey vyklubalo v podstatě regulérní RPG, ale i tak bude ještě zajímavé sledovat, s čím že se nové Far Cry vytasí. Možná toho bude víc, než bychom všichni po zhlédnutí oznamovacího traileru tipovali. Pravdu se dozvíme už 15. února na PC a konzolích.
zdroj: Archiv