Forza Horizon 2 nabízí závodění bez umělých bariér a propojený single s multiplayerem
zdroj: tisková zpráva

Forza Horizon 2 nabízí závodění bez umělých bariér a propojený single s multiplayerem

3. 6. 2014 19:52 | Preview | autor: Petr Poláček |

Rozdíl mezi Forza Horizon a včera představeným pokračováním by měl připomínat skok mezi Škodou Favorit a první Oktávkou. Zkrátka posun z doby kamenné alespoň do devatenáctého století. Naznačuje to dlouhatánské preview hry u kolegů z IGN, které je plné hezkých slůvek, ale zároveň též informací o skutečných novotách z Forza Horizon 2.

Přesun hry z Colorada do jižní Evropy, jmenovitě do severní Itálie a Francie by měl znamenat mnohem větší diverzitu tratí, což článek na IGN potvrzuje. Projížďky po Azurovém pobřeží, alpské tunely nebo točité silnice v Toskánsku – ve spojení s dynamickým počasím a zbrusu novým nasvícením hry by nové prostředí mělo vytvořit závodní kulisu, která se jen tak neomrzí. A nejenom kvůli novému a rozmanitějšímu prostředí, ale zejména díky odstranění jakýchkoli bariér.

Forza Horizon nabízela relativně otevřené prostředí, Forza Horizon 2 nabízí kompletně otevřené prostředí. Můžete vzít třeba Lamborghini Huracán a vyrazit na off-roadovou projížďku lesem nebo polem. Ohradami kolem silnice prostě profrčíte, jakoby se nechumelilo. Zrušením zábran došlo rázem k trojnásobnému navýšení prostoru, na kterém se dá závodit.

FH2 zdroj: tisková zpráva

Místo navíc však nezeje prázdnotou, protože jej tvůrci vyplnili různými závody (700 eventů!), předměty a objekty k objevování. Aby se vám chtělo vší té svobody využívat, připravili tvůrci do hry nové módy. V závodu napříč krajinou až pro 12 závodníků tvůrci určí cílové GPS souřadnice, ale každý z účastníků už se k nim může dostat svou vlastní trasou.

Dalším novým módem je The Bucket List, což je seznam výzev, které má hráč plnit v dané oblasti. Třeba projížďku vozem Ferrari po Azurovém prostředí jako z OutRun. Co jiná lokace, to odlišné výzvy, kterých tvůrci připraví spoustu do základní hry, ale plánují přidávat nové i po vydání hry letos na podzim.

Za významné považují tvůrci využití AI technologie Drivatar z Forza Motorsport 5, která závodění činí nepředvídatelné, protože AI jezdci se učí od živých hráčů. Další implementovanou novotou je systém schopností. Při závodění ve Forza Horizon 2 už není důležitý jenom výsledek, tvůrci měří i styl vaší jízdy. Přiznávají sice, že jde o prvek obkoukaný ze série Project Gotham Racing (ať je jí země lehká), ale věří, že výrazně zdramatizuje závodění. Můžete sice v závodě dojet na nemedailové pozici, ale zase jet tak stylově, že obdržíte spoustu bodů, za které odemykáte nové schopnosti nebo perky.

FH2 zdroj: tisková zpráva

Zřejmě nejvýznamnější systémovou změnou Forza Horizon 2 oproti jedničce je ale propojení single a multiplayeru do jedné hry. Stejně jako třeba v Burnout Paradise už ve Forza Horizon 2 existuje pouze jeden virtuální svět. Můžete v klidu jezdit své singleplayer závody, ale když se připojí kamarádi, přímo ve hře si to s nimi rozdáte online. Rozvíjíte jedny statistiky, jste pořád v jednom světě. Z této podstaty skoro až perzistentní závodní hry vznikl mód CarMeet, což je místo, kde se můžete socializovat s jinými hráči, prohlížet si jejich auta nebo domlouvat rychlé závody. 

A zatímco X360 verzi Forza Horizon 2 vyvíjí na spíše netknutém enginu z jedničky tvůrci ze zkušeného týmu Sumo Digital, Forza Horizon 2 od Playground Games používá engine velmi silně modifikovaný.

Podle vývojářů hráčům vypadnou oči zejména z realistického nasvícení a na něj napojených efektů. Právě zpracování světla je podle nich symbolem nové generace, ne rozlišení textur nebo počet polygonů. Forza Horizon proto simuluje zemskou atmosféru, aby světlo v exteriérech odpovídalo realitě daného místa a ne fantazii odpovědného grafika. 

FH2 zdroj: tisková zpráva

Obšírnější verzi uvedených informací nabízí anglický článek na IGN, na který na konci týdne naváže videoupoutávka z Forza Horizon 2 a další tuna materiálů příští týden během E3.

Nejnovější články