Gabe Newell o Half-Life 2
zdroj: tisková zpráva

Gabe Newell o Half-Life 2

8. 6. 2003 13:13 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Akci Half-Life 2 bych bez váhání nazvala nejočekávanější hrou současnosti, soutěžit s ní může skutečně snad jen Doom III.

Half-Life 2 zdroj: tisková zpráva Ukázkami na letošní E3 vzbudili Valve Software neuvěřitelnou pozornost světových medií i hráčů, ostatně, obsáhle jsme se jim věnovali i my v našich E3 dojmech. Gabe Newell poměrně skromně dodává, že ačkoliv je taková odezva těší, sami na hře zatím vidí spíš věci, které se musí dotáhnout. Na vyladění všech detailů mají necelé čtyři měsíce, datum vydání - 30.září - bylo v rozhovoru opět potvrzeno. Kromě hry se připravují i tři publikace - klasická příručka s návodem, kniha pro tvůrce modů a také "Behind The Game", tedy kniha, pojednávající o vývoji a pozadí Half-Life 2.

Na otázku, jak těžké bylo předělat nepřátele z původní hry do dvojky, Newell odpovídá, že po technické stránce to příliš problém nebyl, ale horší bylo zvládnout vše s ohledem na hratelnost. Mezi jeho neoblíbenější potvory, které se ve HL2 objeví, však patří modely, které zatím nebyly na veřejnosti prezentovány, a tak nejsme zase o nic chytřejší. Radost snad někomu udělá potvrzený fakt, že ve hře budeme moci řídit mnohá vozidla - dosud jsme na vlastní oči viděli pouze vozítko v jednom z E3 videí. Podrobnosti o příběhu ani o dalších lokacích kolem City17 nebyly zveřejněny, zajímavě však zní fakt, že ve hře by neměly být prakticky žádné skripty pro AI ve stylu, v jakém pracovaly v jedničce. Postavy ve hře se mají chovat jako herci a herci musejí umět improvizovat. Takže například scéna z videa s počítačem, kdy vědec reaguje na Gordona byla skutečně ukázkou dynamické AI.
Díky E3 demu Dooma III, které uchvátilo davy na E3 minulý rok, podepsali později iD Software smlouvu na tématický film. Redaktoři HomeLanu se tedy nemohli nezeptat, zda něco podobného neplánují i ve Valve. Odpověď Newella byla poměrně překvapující, firma prý dostala už mnoho nabídek na natočení filmu na motivy Half-Life, ale všechny odmítla. Ne snad, že by se jim tato myšlenka sama o sobě nelíbila, ale nehodlají podepsat žádnou smlouvu, dokud si nebudou jistí, že daný film by byl minimálně stejně dobrý jako hra.

zdroj: HomeLAN

kate

Nejnovější články