GC 2012 dojmy: zombie nášup v Dead Island: Riptide
zdroj: tisková zpráva

GC 2012 dojmy: zombie nášup v Dead Island: Riptide

31. 8. 2012 19:45 | Preview | autor: Martin Bach |

Bez jakéhokoliv varování, a tak trochu shodou okolností, jsme se na Gamescomu propracovali na úzkostlivě uzavřenou prezentaci pokračování jednoho z největších překvapení loňského roku, akčního zombie RPG Dead Island. Hru jsme si sice nemohli sami přímo zahrát, ale zhruba čtvrthodinová prezentace doprovázená záběry ze hry nám dala poměrně jasnou představu o tom, jakým směrem se chtějí Poláci z Techlandu v Dead Island: Riptide vydat. A když nyní vývojáři vypustili na svět první pětici obrázků, můžeme o tom povyprávět i vám.

Dead Island: Riptide začne přesně tam, kde původní hra skončila, tedy ve vrtulníku. Vývojáři nám neprozradili, co přesně se během letu pokazí, ale hra se bude opět odehrávat na tropickém ostrově plném zombies. Otázkou samozřejmě je, zda půjde o stejné místo jako v jedničce, nebo jestli vrtulník spadne/přistane jinde. Riptide ale nenavazuje na svého předchůdce jen příběhem, ale i tím, že si budete moci naimportovat uložené hrdiny, ať už je máte na kterékoliv úrovni.

Hra bude vedle singlu opět sázet na kooperativní multiplayer, který autoři slibují vylepšit hlavně po stránce připojování dalších hráčů. O tom, zda se vývojáři stejným způsobem postaví i k dalším aspektům, které byly jedničce vyčítány (ovládání aut, jednotvárnost úkolů), můžeme zatím jen spekulovat - na Gamescomu je každopádně přešli nejednoznačným mlčením.

Kolínská prezentace nám předvedla šestou misi hry, ve které bude velká část džungle zaplavena vodou. Úkolem hrdinů bylo doplout na lodi k opuštěné základně uprostřed džungle, kde bylo nutné zapnout čerpadlo, které vodu ze zaplavené oblasti odčerpá. Na loďku samozřejmě zaútočilo pár zombíků, ta pravá zábava ale měla přijít až po dosazení základny.

Protože bylo jasné, že zvuk čerpadla přiláká všechny zombíky z okolí, bylo nutné nejprve připravit místo na jejich útok. Společně s dalšími obyvateli základny se tedy hrdinové pustili do nastražování min, montáže pletiva na místa, kudy by se mohli nepřátelé dostat dovnitř a pochopitelně i do upgradování, respektive výroby zbraní, která probíhá velmi podobně, jako v původní hře.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Samotný útok zombie probíhal přesně tak, jak byste od Dead Island očekávali. Z hradeb se střílelo kulometem, miny rozmetávaly ploužící se nepřátele (výbuchy mají v Riptide znatelně větší dosah) a s těmi, kteří zbyli, jste si mohli popovídat pěkně zblízka pomocí basebalové pálky, mačety a dalších vhodně upravených zbraní. Zkrátka, žádné převratné změny se nekonají.

Přesto se ale autoři dušovali, že Riptide nebude datadiskem, ale skutečně plnohodnotným druhým dílem, jak délkou, tak množstvím drobných a zatím nepředstavených vylepšení. Čerstvě vypuštěné premiérové screenshoty sice zavánějí Photoshopem na sto honů, hra samotná ale na GC rozhodně nevypadala na to, že by potřebovala dodatečné grafické berličky. Po této stránce tedy také zatím převládá spokojenost.

Dead Island: Riptide vyjde někdy během příštího roku na PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Nejnovější články