Grip vyjde někdy v průběhu letošního roku, a to na všechny relevantní platformy: PC (Steam, Windows), PlayStation 4, Xbox One a Switch. Technickým specifikacím nebo snad hardwarovým požadavkům plné verze se zatím vývojáři vyhýbají, ale naznačili, že hra bude na PlayStation 4 Pro a Xbox One X řádně optimalizovaná.
Jestliže jste o Grip doposud nevěděli a nechce se vám čekat na vydání plné hry, můžete se do závodění pustit klidně hned teď. Rozpracovaná verze je v rámci předběžného přístupu na Steamu dostupná už nějakou dobu a za 20 eur může být vaše.
Grip, běžící na Unreal Engine 4, není samozřejmě nic jiného než zcela přiznaný duchovní nástupce Rollcage, hry z roku 1999 na PC a PlayStation, která byla alespoň podle mě opravdu povedená a která dostala o rok později už ne tak dobré pokračování.
zdroj: Cinemart
Pokud vám Rollcage nic neříká, vězte, že ve hře jezdíte s vozidly, jejichž kola jsou větší než samotné auto. Navíc se tu zase tolik nehraje na gravitaci, takže situace, kdy vjedete s autem na zeď, následně na strop a na konci tunelu ze stropu skočíte tak, abyste dopadli „na střechu“ a jedete nerušeně dál, jsou tu na denním pořádku.
Do toho si připočtěte řadu zbraní, zrychlovačů či defenzivních schopností, nezapomeňte na zničitelné prostředí a máte recept pro adrenalinové závody, kde mají zbraně stejnou váhu jako jezdecké schopnosti.
Podobných závodů na trhu moc není, respektive nejsou asi žádné, tudíž by Grip mohl sloužit jako pěkná záplata. Pozitivní reakce na rozpracovanou verzi na Steamu navíc naznačují, že by se tvůrcům mohlo podařit vyrovnat se svému předchůdci.