GTA IV Lost and Damned zabralo 14 hodin
zdroj: tisková zpráva

GTA IV Lost and Damned zabralo 14 hodin

27. 2. 2009 20:20 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

A to se prosím počítaly jen hlavní příběhové mise, bez vedlejšího vyžití či multiplayeru. + REKORDNÍ TRŽBY

Obrázek zdroj: tisková zpráva Tak jako jsou recenze a recenze, existují i přídavky a přídavky. Dnes prakticky neexistuje konzolová hra, pro níž by nevznikl nějaký stažitelný dodatečný obsah. V dobré orientaci nepříspívá, že v případě některých her se pod vznešeným označením DLC (Downloadable Content) skrývají dvě nová auta či převleky pro hlavní hrdinku, která stojí pár dolarů a nijak zásadně neovlivní herní zážitek. Oproti tomu u několika mála jiných titulů jde o naprosto regulérní datadisk (např. pětihodinový Fallout 3) nebo téměř malé pokračování. Oproti dosavadní datadiskové praxi na PC vlastně jen s tím rozdílem, že se vše prodává digitální distribucí přes Xbox Live nebo PlayStation Network, což výrobci ušetří čas, nemusí se tisknout krabičky i zbaví to některé mezičlánky obchodního řetězce o jejich provize.

Právě xboxové Lost and Damned pro Grand Theft Auto IV je zatím největším přídavkem tohoto typu, když Michalu Jonášovi zabralo dohrání jen hlavní příběhové linie přesně 14 hodin. Což je za nějakých 600-700 českých korun, na něž dle aktuálního kurzu v přepočtu vyjdou potřebné Microsoft Points, skvělý poměr cena/výkon. "Pod 10-12 hodin za kampaň se podle mého názoru prostě nedá dostat, ani pokud bych neopakoval žádné mise," dodal Michal Jonáš.

Otázkou samozřejmě zůstává, jestli by se něco tak obřího zrodilo, pokud by zrovna nešlo o GTA IV a hlavně pokud by nebyla angažována injekce padesátimilionů dolarů od Microsoftu. Ten sice neupřesnil přesný počet downloadů, nicméně pochlubil se, že Lost and Damned vygenerovalo za prvních 24 hodin od vydání dosud nejvyšší tržby v historii podobných přídavků na Xbox Live. Kéž by se dílem Rockstaru, který jinak v podobných DLC spatřuje velkou budoucnost, inspirovali i ostatní výrobci. Více na Gamesblogu, kde náš autor plynule navázal na svou pondělní recenzi s rekapitulací a statistikami po dokončení hry:

    Když si k 14 hodinám potřebným pro dohrání 23 příběhových misí přidáte ještě kupu vedlejších úkolů, jako hledání a lovení sběratelských racků (obdoba holubů v originální hře), závody, bitky s konkurečními gangy, další náhodné postavy a multiplayer s šesti režimy od dvou do šestnácti hráčů, v celku je to na pouhý stahovatelný přídavek vskutku obří dávka herního zážitku! Sice ke konci kampaně už citelně přituhne, takže bez předzásobení se silnými zbraněmi a hlavně neprůstřelnou vestou to jde velice ztuha. I proto jsem některé mise opakoval klidně i několikrát za sebou, počítaje v to i tu finální, kde mi každou chvíli poldové zastřelili spoluútočící NPC parťáky, což mě ale docela štvalo, protože tyto skutečnosti skorem nemůžete vůbec ovlivnit. [...]

    Na závěr nabízím něco svých statistik z celého hraní, což pomůže udělat představu, jak je Lost & Damned koncipován. V těch zmíněných 23 úrovních jsem celkem 45x zemřel, přičemž mě poldové zabásli pouze jedinkrát. Díky tomu jsem zavraždil 565 osob a 138 k smrti přejel (přídavek je opravdu velice násilný!), ukradl 38 aut, 13 motorek a “vypůjčil” si také 3 čluny. Dále jsem způsobil 85 požárů a nejdéle v kuse hrál necelé 4 hodiny... [více na GamesBlogu]
Grand Theft Auto IV Lost and Damned média  [13.2.2009 14:14 - levis]
Čeština pro Grand Theft Auto IV ke stažení  [4.2.2009 23:23 - jd]
Smršť detailů o Grand Theft Auto IV Lost and Damned  [26.1.2009 20:20 - levis]
zdroj: Gamesblog

jd

Nejnovější články