Halo 4 bude i přes všechny změny věrné kořenům série
zdroj: tisková zpráva

Halo 4 bude i přes všechny změny věrné kořenům série

21. 9. 2012 16:30 | Preview | autor: Adam Homola |

Nové studio, nové zbraně, nepřátelé, multiplayer, vážnější kampaň a snad všechno ostatní, nač si vzpomenete. Halo 4 bude ve spoustě věcí jiné, ale přesto má být věrné kořenům série a pořád má vypadat a hlavně působit jako typické Halo. Vývojáři prozradili, že nezačínali úplně na zelené louce - vzali základ kódu z předchozího Halo a na tom vystavěli čtyřku. Všechny systémy prý upravili, se vším se něco dělalo, ale v základu je to pořád staré dobré Halo. Spousta zahraničních novinářů si mohla minulý týden vyzkoušet kousek kampaně a podle prvních ohlasů tu máme čest s notně modernizovanou klasikou.

“Měli jsme štěstí, že tu máme celé to dědictví Halo série. Nové hry a nové značky musí ze začátku řešit tolik věcí a pro nás bylo luxusem, že jsme měli například základní systémy střelby hotové a hráči je mají rádi. Když budujete nové studio a značku, tak musíte nejdřív vyřešit technologickou stránku věci, pocit ze hry, prostě všechno,” řekl v rozhovoru pro Giant Bomb Frank O’Connor, šéf vývoje Halo 4.

Hned vzápětí dodal, že jakkoliv je Halo 4 po všech směrech pokračováním Halo enginu, tak je to zároveň největší změna celého enginu od doby, kdy se série posunula na Xbox 360. Právě tyhle základy, na kterých mohli 343 Industries čtyřku postavit, mají zajistit přirozenou kontinuitu pro fandy série. To potvrzují i novináři, kteří si mohli vyzkoušet první a třetí misi ze singleplayerové kampaně.

Jakkoliv prý první mise začíná v úzkých koridorech, kde tradiční soubojový systém Halo moc nevynikne, skončí pak v otevřeném prostoru - tam se na vás budou ze všech stran hrnout Covenanti a vy si prý hned vzpomenete, jak že se to Halo vlastně hraje a v čem vyniká. Cílem první mise má být dostat se s Cortanou pryč z lodi UNSC Forward Unto Dawn, která je obklopena a přepade Conenanty a míří do Vortexu. Master Chief se tak musí vzbudit z kryo spánku a rychle jednat.

Co už do tradičního Halo prý moc nezapadá, jsou různé “moderní” first person události, které se během mise dějí. Znáte to sami z jiných her - děje se něco velkého a hráč svoji postavu pořád ovládá, ať už přes quick time eventy, nebo normálně. Různé pády z vrtulníku, poskakování na římsách, vylézání na něco apod.

Třetí mise, kterou si mohli novináři vyzkoušet, už přinesla spousty nových věcí. Z lodi těsně před rozpadem se boj přesunul mezi kaňony, ve kterých byla spousta budov a technologií Forerunnerů. A taky noví nepřátelé, Prometheani. Ti se chovají jinak než Covenanti, takže se jim musíte přizpůsobit také vy. Prometheanský Knight je těžký kalibr, který vám zatopí, zatímco takový Crawler je sice lehčí, ale útočí ve smečkách.

Nezapomeňte nakouknout do galerie, dnes tam přibylo přes sto nových obrázků.

Naštěstí pro vás se Prometheani s Covenanty nekamarádí, takže se prý často ocitnete v bitvě tří stran a bude jen na vás, komu budete dočasně pomáhat. Potěšit mají také nové zbraně, které vypadají a působí dobře, stejně jako staré známé klasiky z předchozích dílů. Chybět samozřejmě nebudou ani tradiční vozidla.

I přes na pohled trochu vážnější tón a vizuály to vypadá, že Microsoft nebude společně s 343 Industries předělávat to, co funguje. Jen to trochu upraví, vylepší a dodá fandům přesně to, co chtějí. Dalšího Master Chiefa, který se bude muset ale sakra otáčet, aby překonal své předchozí úspěchy. Říjen/listopad/prosinec budou totiž neskutečně nabité měsíce. Která jiná first party hra by na to ale měla, když ne Halo 4?

Nejnovější články