Halo pro PC definitivně bez kooperace?
zdroj: tisková zpráva

Halo pro PC definitivně bez kooperace?

7. 7. 2003 11:11 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

V roce 1999 oznámila společnost Bungie své nové dílo s názvem Halo.

Halo zdroj: tisková zpráva mělo být původně pro PC a Mac. jenže k velkému zklamání všech, kdo tyto dvě platformy vlastní, si tohoto titulu všimla společnost Microsoft, milou společnost Bungie koupila a z Halo udělala svou vlajkovou loď pro vlastní konzoli Xbox. Dlouho to vypadalo, že si budou muset PCéčkáři nechat zajít chuť, ale nakonec i jim svitla naděje a na konci letošního léta vyjde Halo konečně i pro PC. Alespoň tak to tedy vidí vývojáři, kterými jsou pro PC verzi hry Gearbox Software (verzi pro Mac vyvíjí studio Westlake Interactive). Ve svém dnešním interview pro HomeLAN prohlašují, že mají vše vesměs hotovo a nyní se soustředí už na vychytávání nedostatků a ladění kvality. A aby to všem těm fanouškům, kterým byla tato skvělá FPS ukradena doslova před očima tak líto, tak se mohou těšit na věci, které xboxová podoba hry nemá a mít nebude.

Gearbox Software se svého úkolu zhostil s velkým nadšením a jal se soustředit zejména na pět základních věcí. První je síťování - od základu byl přepsán síťový systém, aby bylo možné hru hrát přes Internet. Xboxová verze hry totiž nebyla vůbec navržena pro multiplayer přes Internet. Je to prý velice náročná a riskantní práce a zabrala vývojářům zhruba polovinu celkového času. Dalším z pěti bodů je renderování. Hra nyní využívá DirectX 9 (rozlišení 1600x1200 a vyšší) a přepsány byly všechny pixel-shadery. Tvůrci se v této oblasti zabývali i tím, aby si hru mohlo zahrát skutečně co největší množství nadšenců. Velkých změn se dočkaly rovněž všechny uživatelské interface. To proto, aby lépe padly PCéčkářům. Protože je Xbox velmi silnou konzolí s audio hardwarem, který na PC neexistuje, bylo nutné přepsat i všechny systémy zpracování zvuku a udělat i další opatření pro to, abyste nebyli v žádném případě ošizeni o tu skvělou muziku a zvukové efekty, které Halo doprovázely.

Obrázek zdroj: tisková zpráva A nakonec, jak jsme uvedli již v úvodu, Halo pro PC bude vybavena navíc ještě novým obsahem, a to jak zbraněmi (Covenant Shade, nová verze Warthogu se třemi hlavněmi raketometů, Covenant Fuel Rod Gun), tak vozidly (Banshee, Warthog nebo Scorpion Tank), mapami (Timberland, Gephyrophobia) ad. Všechno to ovšem uvidíte pouze v multiplayeru protože od samého počátku měli vývojáři v plánu zachovat single-player zcela tak, jak jej bylo možné vidět na Xboxu. Co vás ovšem ale asi nepotěší, že Halo nebude mít kooperativní mód. I přesto, že to bylo původně prioritou, se tvůrci rozhodli zaměřit hlavně na samotné online hraní, nové multiplayerové mapy, vozidla a zbraně a spoustu dalších úplně nových vlastností multiplayeru. V plánu je ale podpora MOD komunity. Další podrobnosti o této hře naleznete v tomto našem preview.

zdroj: HomeLAN

korgull

Nejnovější články