Halo Wars 2 přenese posádku lodi Spirit of Fire do aktuální dějové linie
zdroj: tisková zpráva

Halo Wars 2 přenese posádku lodi Spirit of Fire do aktuální dějové linie

27. 6. 2016 14:31 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Původní Halo Wars vyšla jen pro X360, ale ukázala, že realtime strategie může s chytrým designem ovládání fungovat i na konzolích. Na odkaz původního týmu chce navázat studio Creative Assembly, které má na starosti vývoj Halo Wars 2 pro Xbox One a také PC. Kromě toho ale také ve spolupráci s 343 Industries chtějí přenést příběh lodi USNC Spirit of Fire do aktuální dějové linie, která prozatím končí pořádným cliffhangerem v Halo 5: Guardians. Nicméně, Spirit of Fire a její posádka proti sobě budou mít nového, prohnaného nepřítele.

Kapitán Cutter se bude muset se svými jednotkami postavit na Arku uskupení jménem Banished, žoldnéřské mimozemské frakci, která se odštěpila ještě před Velkým schizmatem od Covenantu. Využívají zbraně, které znáte z bojů proti Covenantu, ale některé si upravili k obrazu svému – a k vyšší efektivitě. Největší nebezpečí ale představuje jejich velitel, náčelník Jiralhanae (Brute) jménem Atriox. Jde o inteligentního a nelítostného stratéga, který se s jednotkami Spirit of Fire, přesněji řečeno s RED Teamem Spartanů, střetl už před lety.

Že bude kampaň Halo Wars 2 o střetu dvou stratégů naznačuje i skvělý trailer, kterým se hra prezentovala na E3 a který si můžete prohlédnout níže. Vidět v něm jsou rozličné jednotky na obou stranách, u lidí od normálních pěšáků, přes ODST výsadkáře až po Spartany. Na druhé straně jsou jak masivní Jiralhnae, tak i agilní Sangheili (Elite), samozřejmě Grunti a Mgalekgolo, což není nikdo jiný, než obrovití Hunteři.

zdroj: Archiv

Podle slov šéfa vývoje Alistaira Hopea není problém s ovládáním na konzolích – tým chce vzít původní model Ensemble Studios a jen jej vylepšit – ale s představením hry na konzolích, kde RTS žánr patři mezi ty nejexotičtější. Hra by tak měla mít snazší a hlavně názornější tutorial a počáteční fázi, kdy se musí nováčci potýkat s ne až tak složitým systémem. Hra kromě Xboxu One vyjde i na PC s Windows 10, ovšem mezi oběma hrami (ze zjevného důvodu) nebude existovat cross play v rámci multiplayeru.

Ačkoliv se v traileru prezentuje kampaň, multiplayerová část bude rozhodně bohatá, s několika mód. Skirmish vás postaví proti AI nebo živému nepříteli, přičemž k dispozici bude i kooperace. Strongholds je speciální, rychlý mód, kde musíte během časového limitu mít pod kontrolou většinu základen.

Domination je úplně klasická mapa z kampaně, kde si budujete základnu, armádu a také si zvolíte jednoho z velitelů. Těch bude na každé straně několik a volbou velitele ovlivníte své speciální schopnosti, jednotky a tedy i taktiku. Deathmatch funguje na podobné bázi, nicméně cílem není získat kontrolu nad mapou, ale být poslední přeživší. Blitz je pak zcela nový mód, který si tvůrci nechávají v rukávu jako eso. Spekuluje se, že by mohl mít blízko k arénovému stylu jako je MOBA.

Halo Wars 2 vyjde 21. února na Xbox One a PC, přičemž bude těžit z funkce Play Anywhere – znamená to, že při koupi na jednu platformu dostanete hru i na druhou a mezi nimi bude fungovat sdílení uložených pozic. Hra má za sebou první otevřený betatest na Xbox One, ovšem do vydání hry bude následovat ještě jeden, tentokrát přístupný pro obě platformy. Bude zajímavé sledovat, jak se celkový styl hry změní vzhledem k faktu, že na hře pracuje zcela nové studio (Ensemble bylo zrušené po vydání Halo Wars). Creative Assembly jsou sice známí především díky sérii Total War, ale na Halo Wars 2 pracuje tým, který stál za Alien: Isolation.

zdroj: Archiv

Nejnovější články