Hardcore střílečka Insurgency: Sandstorm má vyjít letos, ale bez singlu a reálného prostředí
zdroj: Foto: Focus Home Interactive

Hardcore střílečka Insurgency: Sandstorm má vyjít letos, ale bez singlu a reálného prostředí

4. 1. 2018 11:10 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Studio New World Interactive jsou specialisté na realistické multiplayerové střílečky. Loni přišli s velmi povedeným druhoválečným Day of Infamy a letos mají v plánu Insurgency: Sandstorm, pokračování své úspěšné série. To mělo kromě propracovaného multiplayeru a co-opu poprvé nabídnout taky singleplayerový mód, v němž byste se ujali ženy zotročené radikálními iráckými vzbouřenci. Autoři teď ale vzkazují, abyste s ním nepočítali – minimálně ne hned po vydání.

Nový hlavní designér Michael Tsarouhas, který se u předchozích projektů staral o komunitní záležitosti, režii, a dokonce i dabing („RPG TAKE COVER“), v postu vysvětluje: „Singleplayer a kooperativní příběh byly pro vydání zrušeny a budeme o nich uvažovat později. Je to kvůli vysokým nárokům a naší snaze doručit fanouškům výsledek v roce 2018. Příběh byl pro náš tým vzrušující příležitostí, ale cítili jsme, že si musíme vybrat.“

Pozoruhodné. V New World Interactive se strachovali o vydání v roce 2018, přestože podle původních plánů hra měla vyjít už loni – další důkaz toho, jak je herní vývoj nepředvídatelný. Další nečekané změny se dotkly prostředí, které už teď nebude založeno na současných světových konfliktech, například na pokračujících válkách na Středním východě. Místo toho budou mapy a úkoly sice realistické, ale zásadně fikční.

zdroj: Archiv

Proč k téhle změně došlo? Tsarouhas má odpověď: „Ve skutečnosti jsme zjistili, že tenhle přístup nás omezuje a navíc je, přiznejme si to, citlivý.“ No jo, na nacisty jsme už zvyklí, ale kdybyste mohli hrát třeba za bojovníky Islámského státu, byla by z toho asi slušná bouře. Autoři se díky vymyšlenému zasazení navíc můžou inspirovat v konfliktech po celém světě a různě je kombinovat místo toho, aby byli omezeni pouze jednou lokalitou.

V postu byly prozrazeny i konkrétnější informace včetně chystaných herních módů. Pro kompetitivní hraní jsou to tradiční Push a Firefight s pěchotním bojem a spolu s nimi Capture the Base na otevřené mapě, kde můžete řídit vozidla. V kooperaci si zahrajete Checkpoint a Outpost známé z předchozí Insurgency a taky Operation, což má být nový (a zatím tajemný) zážitek.

Časem prý možná přijdou ještě další módy, ale tvůrci jsou s nimi opatrní – nechtějí komunitu rozdělit do příliš mnoha různých pískovišť, protože to nejhorší, co se může multiplayerové hře stát, je půlhodinové čekání v lobby na zápas.

Osobně oceňuju ještě jednu novou informaci týkající se návratu mechaniky Fire Support z Day of Infamy, kdy důstojník spolu s operátorem rádia mohou přivolat letecké útoky a podobné ničivé schopnosti, ale jen když se dokáží správně koordinovat. „Není to o killstreacích, ale o týmové spolupráci,“ jak píše Tsarouhas.

Velice brzy se prý chystá otevřená alfa, ke které se můžete přihlásit zde. Alfa se samozřejmě nebude ani zdaleka blížit dokončenému stavu, ale vývojáři jsou už prý připraveni na zpětnou vazbu od hráčů. Snad jí dostanou co nejvíc, a snad se nám na PC, PlayStation 4 i Xbox One ještě letos urodí další skvělá týmová střílečka.

Nejnovější články