Spojujícím tématem celé expanze je velký turnaj, který byl uspořádaný mezi Aliancí a Hordou s cílem najít toho nejlepšího z nejlepších. Takže můžete čekat bojovníky, rytíře a bijce ze všech možných ras a samozřejmě ke všem hrdinům. Kromě vizuálního a „lore“ pojítka ovšem v expanzi najdete i ryze funkční pojítko v rámci herních pravidel. To vyplývá ze snahy designérů, aby nové karty pracovaly s používáním hrdinských schopností.
Právě od užívání schopnosti hrdiny vychází nový keyword Inspire. Ten se prostě aktivuje při použití hrdinovy schopnosti. Když už nové karty nemají Inspire, alespoň nějak hrdinskou schopnost ovlivňují. Nicméně, vyjdou samozřejmě i karty, které budou mimo tyto mechaniky, přeci jen vytvořit 132 karet, které se pohybují kolem toho samého by bylo nemoudré. Objevilo se i prvních několik karet a z těch si můžete udělat dobrý přehled o tom, jak asi bude expanze vypadat.
zdroj: Archiv
Kupříkladu Lowly Squire je 1/2 minion za 1, který Inspire (za aktivaci hrdinovy schopnosti) získá permanentně +1 útok. Ačkoliv se nezdá, tenhle chlapík může být dobrým základem pro agresivnější decky. Na druhou stranu, jeho posílení bude v druhém kole nutně vázat 2 many na použití schopnosti, což vám znemožní dát efektivně 2-drop. Nexus-Champion Saraad je naopak 4/5 legendárka za 5, která má Inspire přidání náhodného kouzla do ruky. Ano, je to náhodné, takže nevíte s čím počítat, ale Saraad má solidní hodnotu za danou cenu a často dokáže přidat nečekaný kousek, který vás oponent prostě nečeká, protože patří k jinému povolání.
Maiden of the Lake má potenciál utvořit základ pro nové decky. Neutrální 2/6 minion za 4, který sníží cenu hrdinské schopnosti na 1. V normálním balíčku by to bylo jen hezké zvýhodnění, ale pokud se upeče deck s dalšími kartami na hojné využívání Inspire, Panna z jezera si určitě najde místo, dokonce klíčové. Možná rovnou v mágově balíčku s Coldarra Drake, což je mágův minion – 6/6 drak za 6, který umožní používat hrdinovu schopnost několikrát za kolo. Chytré. V jiném balíčku (Hunter) by to byla nesmírně přesílená karta, ale mágovo kousnutí za jedna, zvláště vzhledem k tomu, že má spoustu dalších zranění udílejících kouzel není zas tak zlomové. Na druhou stranu, umím si představit, že pokud tenhle drak a Maiden of the Lake v pozdější fázi hry přežijí alespoň kolo, najednou potenciál nasekat 10 zranění za 10 man v jednom kole leckoho rozhodí.
Frost Giant má potenciál stát se novým pilířem pro nějaké balíčky podobně jako Molten/ Mountain Giant pro Handlock. Je to totiž 8/8 za 10, ovšem Inspire zlevní jeho cenu o jedna pokaždé, když jste ve hře použili hrdinovu schopnost. Kromě renesance Handlocku, kterému by přesně tohle sedlo může Frost Giant najít místo v mnoha jiných balíčcích prostě jako silný a laciný 8/8 drop.
Hunterovo Lock and Load pak má šanci řádně zamíchat konstrukcí jeho agresivních balíčků. Kouzlo za 2, které pokaždé, když v daném kole zahrajete kouzlo, přidá do ruky náhodnou kartu pro Huntera. Ano, musíte na to mít nachystanou ruku. Ale aggro Hunter má momentálně jediný problém a to je efektivní doliz. Starving Buzzard je nepoužitelný a tohle přidá... cokoliv. Hunterovi nebude vadit, že mu přijde třeba jen Webspinner, pořád je to minion, který navíc vytvoří dalšího miniona. Navíc Lock and Load aktivují i secrety, takže nemusíte jen házet zranění, aby se efekt aktivoval.
Skykap'n Cragg je pak dalším pokusem oživit stále nefungující pirátské balíčky. 4/6 charge za 7 man s tím, že je o 1 levnější za každého piráta zní hezky, ale pořád to není karta, která udělá z pirátů víc, než jen zábavu pro ranky 20+. Kromě toho, že spíše měl být 6/4 také nijak ostatním pirátům nepomáhá a tak zůstává zábavný jen tím, že jde o orčího rytíře (piráta), který má místo koně obřího papouška.
To jsou všechny ukázané karty od Blizzardu, ale PC Gamer našel ještě několik dalších, které udělají radost kupříkladu Shamanovi, který poněkud zaostává. Skvěle zní Totem Golem. 3/4 minion za 2 s Overloadem 1, který kromě těchto pěkných čísel disponuje keywordem Totem. Takže najednou těží ze všech karet, které pracují s totemy a stává se potenciálním tahounem totemového balíku. Ty podporuje i Thunder Bluff Valiant, 3/6 minion za 5 man, který má Inspire: Přidej totemům +2 do útoku. Permanentně. Nene, tenhle chlapík nesmí přežít dlouho a nebo totemy nesmí přežít dlouho, protože tenhle nárůst vás zaručeně uhlodá.
S totemy pracuje i Draenei Totemcarver. 4/4 za 4, který má Battlecry +1/+1 za každý totem. Potenciálně silný drop, zvláště pokud vám oponent totemy nelikvidoval. A pro šamana je tu i Tuskarr Totemic, 3/2 minion za 3, který vyvolá náhodný totem. Skvěle tak udržuje tempo vaší ofenzivy a ještě nabízí komba, kdy se třeba na stole objeví dva totemy zdvojující své schopnosti. Prostě pro šamana je tu potenciálně spousta dobrých hraček.
Mága se secrety potěší Effigy, které po smrti vašeho miniona vyvolá náhodného miniona se stejnou cenou, což vám pomáhá držet alespoň nějak tempo. Kodorider je neutrální minion 3/5 za 6, který za Inspire vyvolá 3/5 War Kodo. Takže automaticky další adept na zabití, protože stádo kodů už vás ušlape. A mág dostane i Fallen Hero, 3/2 za 2 many, který způsobí, že vaše schopnost dává o 1 zranění víc. Potenciálně silné, ale tuším, že s 2 dozadu dlouho nepřežije a spíše se stane kartou, která se nikdy do balíčku nevejde.
Hunter pak dostane Ball of Spiders, kouzlo za 6 man, které vám vyvolá tři Webspinnery. Zdá se vám to slabé? Kdepak. Použije se ve chvíli, kdy Face Hunterům dochází dech, nahodí tři miniony, kteří jsou Beast a za svou smrt vám ještě plní ruku. Jedna Ball of Spiders si podle mě místo v balíčku určitě najde. Prozatím vypadá Grand Tournament opravdu dobře a měl by rozčeřit vody v Hearthstone. Ostatně to od velkých expanzí čekáme.
Blizzard navíc vysvětlil, že nově pak bude z Arény padat náhodný balíček ze všech tří sad (základní, GvG, GT) a ne jen z té poslední. Což je dobře, protože já třeba z GvG už skoro nic nepotřebuji, ale v základní mi chybí pár kousků. Hearthstone: The Grand Tournament vyjde v srpnu.