Heroes of the Storm se s lavinou změn přesune do verze 2.0
zdroj: tisková zpráva

Heroes of the Storm se s lavinou změn přesune do verze 2.0

30. 3. 2017 18:46 | Preview | autor: Adam Homola |

Heroes of the Storm je tu s námi od roku 2015 a po nedávném vystřídání šéfa vývoje si za pár týdnů projde největší změnou od vydání vůbec. Přitom nejde říct, že by hra stagnovala a nedostávalo se jí adekvátní péče. Vývojáři pravidelně oživují obsah novými hrdiny, mapami, skiny, mounty a nebojí se ani sáhnout na už zajeté hrdiny a předělat je, někdy i dost radikálně. Chystaný update je nicméně tak masivní, že zadupe všechny předchozí do země. I sami vývojáři mu přezdívají „Heroes 2.0“.

Kdybych měl vypíchnout jednu největší změnu ze všech, je to bez pochyby nový systém progrese. Ten už vývojáři naťukli loni na BlizzConu a teď ho tu máme v celé jeho kráse. Stručně řečeno bude nový systém férovější, více přímočarý a bude vás zásobovat odměnami mnohem častěji než systém stávající. Ten je, a to si přiznejme, po dosažení desáté úrovně příšerně grindovací. De facto na tom nezáleží, protože dosažené úrovně hrdiny či hráče nemají na samotnou hru žádný vliv. Hráči, kterým na onom čísle záleží dostanou ale v novém systému mnohem lepší motivaci.

Progrese

V novém systému progrese zmizí maximální možná dosažitelná úroveň u hrdinů i u hráčova účtu. Když jste se dřív dostali na čtyřicítku s účtem hráče, znamenalo to konec nabírání nových úrovní. To samé platí i pro úroveň jednotlivých hrdinů, kdy jste po dosažení 20. levelu skončili.

V novém systému jsou oba stropy pryč a nově je úroveň hráče součtem úrovní všech vašich hrdinů. Vývojáři také získávání nových úrovní upravili tak, aby působilo přirozenějším dojmem. Momentálně můžete získat během jednoho jediného zápasu tolik zkušeností, že se vám může podařit poskočit s novým hrdinou z první na třetí úroveň během jediné hry. Nově by první úrovně nemělo jít přeskočit díky jediné hře.

zdroj: Archiv

V pozdějších fázích tak jdou nároky na počet zkušeností dolů zhruba o 75 až 80 procent, tudíž by měl odpadnout nekonečný grind. S častějším získáváním nových úrovní jde ruku v ruce i častější přísun odměn, nově ve formě Loot Chests, ale o nich až za chvíli. Vývojáři díky novému systému progrese upraví také úrovně hrdinů, které už mají stávající hráči vylevelované. Dobrou zprávou je, že vám žádného hrdinu nesrazí na nižší úroveň, a ještě lepší zprávou je, že někteří hrdinové mohou díky novému systému poskočit opravdu hodně vysoko.

Pokud máte například hrdinu na 10. levelu, stane se z něj „po přepočítání“ na nový systém hrdina na zhruba 15. levelu. A pokud máte někoho na 20. levelu, bude z něj nově hrdina na zhruba 55. úrovni. Další velká novinka se dotkne mountů, skinů a master skinů – ty už nebudete dostávat jako odměny za dosažení určité úrovně, ale najdete je v Loot Chests, nebo si je budete moct koupit v obchodě.

Pokud jste si v minulosti nějaký skin či mounta zakoupili (ať už za reálné peníze či za zlaťáky), zakoupený skin vám zůstane a automaticky obdržíte i všechny jeho barevné varianty bez ohledu na to, jestli jste si je za stávajícího systému už získali nebo ne.

zdroj: Archiv

Loot Chests

Další velkou změnou Heroes 2.0 jsou již zmíněné Loot Chests. Vlastně jde o systém velmi podobný tomu z Overwatch, kde najdete pro změnu Loot Boxy. Zdejší Loot Chests dostanete za nové úrovně, nebo si je můžete samozřejmě koupit. Každý Loot Chest obsahuje čtyři náhodně vybrané předměty, včetně například samotných hrdinů či mountů.

Základní Loot Chest dostanete za každý nový level hráče. Vzácný Loot Chest za každých pět úrovní hráče, epický za pětadvacet úrovní a hrdinský za deset. Pokud by vám obsah náhodou nevoněl, můžete si za menší obnos zlaťáků znovu „hodit kostkou“ a zkusit štěstí ještě jednou, či dvakrát. Každý další vámi vyžádaný náhodný výběr z daného Loot Chest bude ale stát víc zlaťáků a předchozí, vámi odmítnuté předměty budou nenávratně pryč. Ve vzácné Loot Chest máte garanci alespoň jednoho předmětu se statusem „vzácný“, zatímco v epickém Loot Chestu najdete alespoň jeden „epický“ předmět atd.

Stávající hráči, co do Heroes of the Storm investovali desítky, stovky či tisíce hodin času se nemusí obávat, že by na ně snad vývojáři zapomněli. Váš aktuální hráčský level se vám na nový systém přepočítá a podle toho dostanete taky odpovídající množství Loot Chests. Ti s nejvyššími úrovněmi mohou v den patche získat až 70.

zdroj: Archiv

Záplava nových předmětů

Nový systém progrese by byl s Loot Chests sotva poloviční, kdybyste se honili jen za vyšším číslem. Ve hře na vás bude čekat hromada nových odměn. Tvůrci nepřidali nové skiny či mounty, ale výrazně rozšířili samotné kategorie předmětů. Nově tak můžete získat Announcery, kdy vám různí hrdinové namlouvají specifické komentáře a hlášky k zápasu či mapě (oznamují úkoly, zabití, komba apod.).

Z ranku audio odměn jsou novinkou také Voice Lines, tedy nové hlášky pro jednotlivé hrdiny. Emojis jsou speciální smajlíci pro každého hrdinu, se kterými můžete potěšit nebo naopak otravovat ostatní v chatu během zápasů i mimo ně.

Vizuálně zajímavější jsou pak Bannery, kdy můžete zapíchnout specifickou vlajku na unikátním stojanu pokaždé když se vám na mapě podaří něco důležitého – například zabrání kempu, zničení nepřátelské pevnosti nebo hradu, nebo když splníte úkol na mapě. Podobně jako v Overwatch můžete nově po celé mapě sprejovat různé obrázky a pomocí portrétů si vyladit váš image na nahrávací obrazovce.

Heroes of the Storm zdroj: tisková zpráva

Collection a Loadouty

Abyste se v tom všem vyznali a neutopili se ve změti nekonečných seznamů a nepřehledných menu, přepracovali vývojáři uživatelské rozhraní. To v praxi znamená nahrazení stávajícího Shopu novinkou Collection. Jde o nové přehledné menu seskupující pod sebou všechny věci od hrdinů, přes skiny a mounty, až po kosmetické drobnosti.

S novým uživatelským rozhraním a hromadou nových předmětů se pojí další novinka a to Loadouty. Každého hrdinu teď můžete vybavit mountem, skinem, hláškou, announcerem, sprejem atd., tudíž přijdou Loadouty vhod. Každý hrdina může mít až tři Loadouty, které můžete samozřejmě kdykoliv (mimo zápas) upravovat k obrazu svému.

Nový systém měny

Zadarmo ani kuře nehrabe a byť je, a i nadále bude Heroes of the Storm zdarma, měna ve formě zlata ve hře zůstává a společnost mu budou dělat Gems zastupující reálné peníze a přibude nová virtuální měna Shards.

Za zlaťáky si budete ve hře kupovat nové hrdiny a házet znovu kostkou u Loot Chests. Zlato pořád získáváte za dosažení určitých úrovní a za plnění pravidelných úkolů. Gems se sice tváří jako nová měna, ale ve své podstatě jde jen o novou reprezentaci reálných peněz. Namísto cenovky 9,99 eur tak nově ve hře uvidíte nějakou částku zastoupenou nikoliv v eurech, ale v Gemech.

Heroes of the Storm zdroj: tisková zpráva

Na pátém levelu dostanou všichni hráči 1000 Gemů a následně budete dostávat další přídavky později, opět za dosažení určitých úrovní. Gemy můžete utrácet za Loot Chests, hrdiny, Stimpacky a vybrané předměty v obchodě jako jsou třeba různé bundly.

Zcela novou „měnou“ jsou pak Shards. Ty dostáváte pouze v případě, kdy vám z Loot Chest vypadne nějaká duplicitní věc. Tedy opět systém podobný Overwatchi, jen s tím rozdílem, že zde nejde o zlaťáky, ale o Shards. Čím vzácnější věc, tím víc Shards dostanete a za ně si pak můžete kupovat kosmetické věci.

Systém tří měn může působit na první pohled matoucím dojmem, ale ve skutečnosti má jeden velmi užitečný efekt. Nově totiž nebudete muset řešit, jestli si chcete za nastřádané zlaťáky koupit skin, mounta nebo hrdinu. Zlaťáky budou jen a pouze pro hrdiny a opětovné losování předmětů z Loot Chests, zatímco Shards slouží zase jen pro nákup kosmetických věcí. Ty jsou navíc, v případě skinů a mountů, rozdělené i podle barvy, tudíž si můžete koupit přesně ten skin jaký chcete.

Heroes of the Storm zdroj: tisková zpráva

Beta

Tohle všechno se do hry dostane už za necelý měsíc, ale díky včera spuštěné betaverzi si můžete novinky vyzkoušet už teď. Stačí si v desktopové aplikaci Blizzard (od názvu Battle.net se už postupně upouští) přepnout „region“ na novou betu a vesele testovat. Jen mějte na paměti dvě věci: progres se vám z bety do plné verze Heroes 2.0 nepřenese a v betě nemůžete používat reálné peníze.

Jinak ale beta obsahuje všechno výše zmíněné. Do vydání plné verze sice už tolik času nezbývá, ale mezitím se dočkáme ještě spousty nových informací jak na webu hry, tak na Redditu, kde plánují udělat tvůrci dvě "tiskovky" s otázkami a odpověďmi. 17. dubna se dozvíme o dalším novém hrdinovi a nové mapě, 25. dubna nás čeká filmeček, 25. dubna druhý Nexus Challenge a 4. května přijde info o dalším hrdinovi.

Nová hrdinka Cassia

Aby nebylo těch novinek málo, přihodili vývojáři navrch ještě novou hrdinku. Ostatně Probius sází po mapách Pylony už několik týdnů, a tak je nejvyšší čas, aby mu je někdo rozbil. Třeba oštěpem. Na to se bude skvěle hodit nová hrdinka Cassia, amazonka z Diabla II. Hráči hack and slash pecky z roku 2001 si na její schopnosti jistě vzpomenou a potěší je, že některé z nich nechybí ani v Heroes of the Storm.

Cassia bude ve hře figurovat v roli assassína s docela slušným poškozením a solidní šancí na přežití. Její charakterovou vlastností je Avoidance. Ten jí automaticky přidává 65 Physical Armor pokaždé, když se Cassia pohybuje bez mounta. Na přiloženém videu se můžete podívat na hezký příklad, kdy Cassia neustále popochází tam a zpátky, čímž neustále získává brnění a chudák Raynor ji takhle prostě neustřílí.

zdroj: Archiv

První aktivní schopností nové hrdinky je Lightning Fury, kdy Cassia vyhodí oštěp, který poškodí prvního nepřítele v cestě, jen aby se následně rozdělil na dva bleskové výboje. Ty zase letí do stran a poškozují nepřátele v cestě tam.

Blinding Light je přivolání blesku z nebes, s jehož pomocí oslepíte na krátkou dobu nepřátele v určité malé oblasti. Cassia pak oslepeným nepřátelům způsobuje o 15 procent větší poškození. Pomocí schopnosti Fend můžete zase pokrýt trochu větší oblast. Při její aktivaci udělá Cassia menší výpad na nepřítele a následně začne po krátkou dobu rychle útočit na všechny nepřátele v daném okruhu. Hrdinům způsobuje Fend standardní poškození, proti všem ostatním je její účinnost oslabena o 50 procent.

Heroes of the Storm zdroj: tisková zpráva

První ultimátní schopností je Ball Lightning, tedy jakýsi kulový blesk poskakující mezi nepřátelskými hrdiny. Blesk může poskočit celkem až šestkrát, a to jen po nepřátelských hrdinech, kteří jsou poblíž. Skočit může i na vás a pak zase zpátky na nepřítele, pokud je poblíž. Každé hopsnutí pak způsobuje nepřátelům velké poškození.

Druhou ultimátkou je stará známá Valkýra. Ta po přivolání letí ke Casii, přičemž prvního nepřátelského hrdinu napíchne na kopí a posune ho přímo před vás. Tam už na něj můžete spustit třeba Fend. Nepřítel vám hned tak neuteče, protože po prolétnutí se s Valkýrou ho čeká ještě krátké omráčení. Všechny ostatní nepřátelské hrdiny v cestě Valkýra odstrčí do strany, ale žádné poškození jim už nezpůsobí.

Nejnovější články