Hlouběji do výstřihu Tomb Raider Anniversary
zdroj: tisková zpráva

Hlouběji do výstřihu Tomb Raider Anniversary

22. 12. 2006 18:18 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Lara Croft nás přesvědčuje, že to nebude jen trapný remake prvního dílu. Máme proč ji nevěřit?

První věcí, kterou byste od vývojářů z Crystal Dynamic na účet Tomb Raider: Anniversary slyšeli, je: „Neděláme jen trapný remake prvního dílu v lepší grafice“. Redaktoři GameSpotu se o tom měli možnost přesvědčit a jejich dojmy jsou pozitivní. Jelikož jde o předělávku 10 let staré Lary, můžete se těšit na všechny známé levely, ačkoliv změny přítomné pochopitelně budou. Tak třeba hned v první úrovni dostanete za úkol sesbírat ozubená kolečka a s jejich pomocí nahodit zpět do chodu starobylý orlojovitý mechanismus. Nejenže se tento puzzle bude odehrávat v rozlehlé jeskyni tvořené na sebe navazujícími, křižujícími se pasážemi, ale třeba ony součástky budete vkládat do pečlivě vytvořených spínačů namísto věšení na obyčejné háčky, jako tomu bylo v původním TR.

Dle zahraničních kolegů je prý hratelnost sympaticky tombraiderovská se vším všudy, v čele se spoustou rozsáhlých komplexních hádanek ve velkých starobylých chrámech a elegantními pohyby hlavní hrdinky. Návrat ke kořenům série indikují i takové věci jako typický Lařin obleček s dvojicí pistol po boku, radiální otáčivý inventář, přítomnost potvor typu vlci, medvědi, netopýři, krokodýli nebo dinosauři (včetně provařeného T. Rexe) namísto lidí jako v Tomb Raider Legend. Fanoušky potěší i drobnosti v čele s typickou znělkou po objevení tajné skrýše. Koneckonců, mrkněte na první trailer (8 MB, DivX), který obsahuje sestřih ingame záběrů a většině z výše napsaného dává za pravdu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na druhou stranu, levely budou uzpůsobeny i některým prvkům z Tomb Raider Legend. Pod tím si představte např. vystřelovací hák, akční pasáže, v nichž sledujete dění a jen mačkáte směrové klávesy, avšak také více hudby i zvukových efektů či konzistentněji a hlouběji vyprávěný příběh. Ten mimochodem pojednává o hledání bájného krystalu, s čímž je pochopitelně spjato i řádné cestování – zavítáte do Peru, Řecka nebo Egypta.

Tomb Raider: Anniversary poběží na stejném enginu jako předchozí díl, což na první pohled slibuje mnohé, ale zachvátí pouze platformy PSP, PS2 a PC (pro mě dost nepochopitelné, nicméně může jít o úmysl Eidosu: kdo by byl na next-gen konzolích zvědav na old-school hratelnost i grafiku?). To se podepisuje na vizuálním zpracování (viz galerie s 14 kousky), které od TRL udělalo velký krok zpět, ale opět, možná to je záměr pro navození atmosféry jedničky. Některé textury (tráva na zemi) jsou v opravdu žalostně nízkém rozlišení a třeba takové HDR chybí úplně. "Nová" Lara prostě není pěkná ani teď a o to horší to bude v březnu 2007, kdy doputuje na trh. I přes všechny ty řeči o nenastavované kaši se proto nemohu zbavit domněnky, že Anniversary asi nebude plnohodnotným titulem (berou ho tak vůbec i samotní tvůrci?), nýbrž jen vzdáním holdu průkopníkovi žánru akčních adventur a takovým vyplněním časové mezery před již připravovaným Tomb Raiderem 8 pro next-gen platformy.
zdroj: GameSpot, ToTheGame

moolker

Nejnovější články