Připomeňme, že Perception je horor viděný z vlastních očí, jen s tím rozdílem, že oči hlavní hrdinky nefungují. Cassie je slepá, ale do jisté míry to vynahrazuje špičkovým sluchem a intuicí. V praxi pak celá hratelnost funguje na základě zvuku. Každý zvuk vyšle větší či menší vlnu po prostředí, které se vám na okamžik promítne do mysli, tedy na herní obrazovku.
Postupně tak ťukáte hůlkou o zem, mluvíte, křičíte, nebo spoléháte na ambientní zvuky opuštěného domu. Jednou to může být unikající pára z trubky, jindy zase tikající hodiny. Cassie chce přijít na kloub tajemství stojící za duchem, který v domě starší už po generace a teď si vybral za oběť právě ji.
zdroj: Archiv
Vtip je v tom, že duch jde po zvuku. A vy bez zvuku nevidíte. Velká část hratelnosti tak bude nejspíš o balancování toho, jak moc chcete vidět proti tomu, jak moc nechcete být viděni. Protože jakmile po vás duch vyrazí, máte jen jednu možnost: utéct, schovat se a doufat, že vás nenajde. Na nějaké souboje můžete v Perception zapomenout.
Docela zajímavě vypadající horor od některých tvůrců BioShocku a Dead Space bychom si měli zahrát ještě letos a to i v módu Silent Night, kdy hlavní hrdinka nic nekomentuje a mluví jen v těch nejnezbytnějších příběhových momentech.