Ice-Pick Lodge se nechali zahnat do kouta, Pathologic 2 tak bude muset vyjít epizodicky
zdroj: tisková zpráva

Ice-Pick Lodge se nechali zahnat do kouta, Pathologic 2 tak bude muset vyjít epizodicky

30. 11. 2018 12:15 | Preview | autor: Adam Homola |

Pathologic 2 si prošel Kickstarterem a původně měl už dávno vyjít. Jenže vývojáři ze studia Ice-Pick Lodge narazili na další zádrhel, a tak muselo padnout rozhodnutí hru v původní podobě nevydat. Hru nakonec dostaneme v epizodickém podání, rozseknutou na tři části. Ta první, ve které se ujmete role Artemy „Haruspex“ Burakha, by měla vyjít v příštím roce někdy mezi začátkem dubna a koncem června.

Následovat budou dvě epizody (Bachelor a Changeling), které ovšem zatím datum vydání nemají. První epizoda vyjde nejdříve na PC, později pak bude k mání ve službě Game Pass na Xboxu.

Vývojáři na svých stránkách ujišťují přispěvatele z Kickstarteru, že ti samozřejmě všechny tři epizody automaticky dostanou ihned po vydání, bez jakýchkoliv dalších nutných poplatků, příplatků, či čehokoliv jiného. Tvůrci si ale zatím nejsou jisti, jak přesně druhou a třetí epizodu vydají – zda to bude formou DLC, samostatných her, nebo nějak jinak.

Ice-Pick Lodge na webu vyzdvihují feedback hráčů, kteří si mohli vyzkoušet alfa verzi Pathologic 2 a připomínají, že nechtějí první epizodu jen vydat a pak si dělat v klidu druhou. Na základě bedlivého sledování chování hráčů chtějí upravovat druhou a následně i třetí epizodu. Vývoj zbývajících dvou třetin hry se tak teoreticky může neplánovaně protáhnout. Všechno záleží jen na datech a feedbacku, který tvůrci sesbírají z první epizody.

Na přiloženém videu (pokud nevládnete ruštinou, můžete zapnout anglické titulky) Nikolay Dybowski z Ice-Pick Lodge vysvětluje, že za odklady i rozseknutím hry na tři části nestojí lenost či snad neschopnost vývojářů. Jedním z hlavních jmenovaných důvodů byla prý i ekonomická krize v Rusku, kvůli které tvůrcům nevyšlo domluvené financování hry. Samotný Kickstarter, kde se jim podařilo vybrat 333 tisíc dolarů, na projekt tohoto rozsahu ani zdaleka nestačí.

Pathologic 2 tak vlastně jen kopíruje jeden z častých kickstarterových modelů – vývojáři měli velké oči a nedrželi se původních slibů a vize. Hra jim nabobtnala pod rukama, a to v tomto případě takovým způsobem, že nestačily ani odklady a muselo dojít k rozseknutí hry. Podobný osud zastihl třeba i Double Fine Adventure (Broken Age), která celou herní kickstarterovou mánii odstartovala.

Pozitivní nicméně je, že už nebudeme muset dlouho čekat. Jednu třetinu hry dostaneme už v první polovině příštího roku s tím, že zbývající dvě epizody mohou být na základě dat a feedbacku z první epizody potenciálně ještě lepší a více odladěné.

zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články