Indie okénko Microsoftu - od 30. let přes piráty až po slepou holčičku
zdroj: tisková zpráva

Indie okénko Microsoftu - od 30. let přes piráty až po slepou holčičku

18. 6. 2015 13:17 | Preview | autor: Adam Homola |

Tisková konference Microsoftu na letošní E3 nebyla jen plná velkých tříáčkových her. Ke slovu se dostala také plejáda nezávislých, nebo obecně menších her a tady je potřeba uznat, že si Microsoft umí vybírat. Pestrost výběru rozhodně nechybí a můžeme tu najít jak menší hry od velkých studií, ambiciózní a relativně velké hry od malých studií, až po opravdu nezávislé projekty několika málo nadšenců.

Cuphead

Seznam nezávislých, nebo možná lépe řečeno menších her z tiskové konference Microsoftu nejde nezačít ničím jiným, než Cupheadem. Nenápadná hra, o níž jsme slyšeli už loni, se nám teď připomněla a opět nám vytřela zrak. Cuphead má vizuální styl, o kterém si mohl nechat Epic Mickey jen snít. Zároveň bychom se neměli nechat ukolébat tím, že hra vypadá jako cartoony ze třicátých let.

zdroj: Archiv

Cuphead totiž pohádka pro děti rozhodně nebude. Jakkoliv se hra vizuálně inspiruje pohádkami, herní inspiraci si bere z Contry, Gunstar Heroes a vůbec všech starých rychlých side-scrolling akcí z osmdesátých let. A stejně jako většina podobných starých her, bude i tahle postavená na soubojích s velkými a unikátními bossy. U nich budete sice často umírat, ale právě díky tomu se nakonec naučíte jak ke každému z nich přistupovat.

Hra bude nekompromisní a prý natolik náročná, že pro leckoho bude možná lepší se na Cuphead jen dívat, než ho hrát. Což v dnešní době není problém a nejde neuznat, že vizuály trefili vývojáři perfektně. Hra bohužel nevyjde letos, s hrou se počítá na příští rok. Čekání to bude úmorné, ale snad se vyplatí.

Ashen

Další hra, která bez pochyb zaujala svým vizuálem a nejen jím, je Ashen. Ten vypadá tak trochu jako mix ICO a Shadow of the Colossus. Ne snad že by vývojáři tyhle dvě ikony přímo kopírovali, ale inspiraci tam vidět rozhodně jde. A pravděpodobně nezůstane jen u grafiky. Atmosféra i celá nálada herního světa se možná posune podobným směrem kterým kráčely projekty od Team ICO.

zdroj: Archiv

Ashen se bude odehrávat v roztodivném světě bez slunce, zato se spoustou unikátních zvířat a příšer. Ostatně stačí se podívat na trailer, na jehož konci lze vidět jakousi neurčitou létající velrybu, nebo co to vlastně je... O čem hra přesně bude není zatím úplně jasné, ale zřejmě půjde o jakousi adventurní explorativní náladovou hru se špetkou akce.

Jedním z klíčových herních prvků by měla být interakce s prostředím a na to navázané puzzly. Ty budeme řešit jak sami, tak v kooperaci s druhou postavou, jak už ostatně naznačuje trailer. Co se týče konzolí, bude Ashen exkluzivní pro Xbox One, ale vedle něj se hra objeví také na PC.

Gigantic

Zdá se, že se nám trendy v herním průmyslu zrychlují. Ještě nedávno se všichni hnali do MOBA žánru, zatímco dnes to vypadá, že zlatý grál je v týmových střílečkách. A když do toho vložíte MOBA prvky, nemůžete se přece nic stát, ne? Alespoň tak uvažuje Microsoft, který ještě letos vydá Gigantic - týmovou multiplayerovou střílečku která je tak trochu jako MOBA, tak trochu jako normální týmový deathmatch.

zdroj: Archiv

V týmu máte několik hráčů, každý s jinou specializací a svými unikátními schonostmi. Potud pořád standard. Gigantic se chce ale od zbytku her odlišit pomocí tzv. Guardianů - obrovských příšer, které má každý tým k dispozici. Ve hře zabíráte kontrolní body a jakmile dosáhnete určité úrovně, vyšlete svého Guardiana na zběsilý útok směrem k nepříteli. Jakmile se tohle stane, Guardian ničí všechno kolem sebe a to včetně samotného prostředí.

Bojiště se vám tak změní před očima a vy se zase musíte přizpůsobit novým podmínkám. V Gigantic jste navíc docela mobilní - můžete skákat, sprintovat, uhýbat apod., takže případné nerovnosti na bojišti by vám neměly dělat potíže. Gigantic se chystá pro PC (Windows 10) a Xbox One a měli bychom se dočkat ještě letos.

Beyond Eyes

Beyond Eyes má náběh na jednu z těch nejzajímavějších a nejsympatičtějších nezávislých her letošní E3. Zapomeňte na jakoukoliv akci, protože hlavní premisou Beyond Eyes je hledání zatoulané kočičky. Hledání to ale nebude jednoduché, protože vy se ujmete role desetileté holčičky jménem Rae, která je slepá. Vaším úkolem je tak provést Rae neznámým a potenciálně nebezpečným světem, který je ale vizuálně překrásný.

zdroj: Archiv

Celý svět Beyond Eyes vypadá jako by ho někdo nakreslil vodovkami a je na něj radost pohledět. Rae se na něj ale podívat nemůže a tak musí využívat jiné smysly, aby se v něm neztratila a nakonec se dostala ke ztracené kočce. Vzhledem k tomu že vám neslouží oči, je potřeba spoléhat na sluch či hmat. Záleží ale na tom, co se bude v prostředí dít.

Pokud bude například pršet, tak toho "uvidíte" víc díky zvuku dešťových kapek dopadajících na vaše okolí. Na druhou stranu ale během deště moc nevyužijete čich, protože voda všechno smyje. V jiných úrovních to zase může být naopak. Na Beyond Eyes nemusíme naštěstí čekat nijak dlouho. Hra vyjde už letos v létě a to exkluzivně na Windows 10 a Xbox One.

Tacoma

O Gone Home si můžete myslet cokoliv, ale faktem je, že hra vzbudila před dvěma roky minimálně diskuzi o tom nakolik jde ještě o hru a nakolik jen o interaktivní příběh. Nicméně šlo o povedený projekt který dokázal zaujmout a tak nemalá část herní veřejnosti sleduje kroky studia Fullbright. To nyní pracuje na své další "hře" jménem Tacoma.

zdroj: Archiv

Ta kráčí ve šlépějích Gone Home a tak si můžeme být jistí, že nepůjde o žádnou zběsilou sci-fi fps. Tacoma se opět točí kolem adventurního investigativního prozkoumávání okolního prostředí, jen se tentokrát vymění docela běžný dům za neznámé prostředí vesmírné stanice jménem Lunar Transfer Station Tacoma.

Na Tacomě samozřejmě není všechno v pořádku a je už na vás a vašem důvtipu odhalit všechna tajemství a zamotané příběhové linky. Vesmírná stanice je od Země vzdálená 200 000 mil a vývojáři tvrdí, že hlavními tématy jsou objevování, prozkoumávání a izolace. Jak se s tím poperete ukáže až čas. Tacoma bude mít svůj konzolový debut na Xboxu One, ale časem se dostane i na jiné platformy.

Sea of Thieves

Rare se konečně vrací. Studio, které v dávné minulosti produkovalo samé inovativní hry, se v minulých letech trochu zaseklo u avatarů na Xboxu a Kinectu. Teď to ale vypadá na minimálně zajímavý návrat k alespoň trochu tradičnějším hrám ve formě Sea of Thieves. Jak už název napovídá, nepůjde o dalšího Bonda nebo Banjo Kazooie, ale o pirátskou tématiku v online prostředí.

zdroj: Archiv

Sea of Thieves by měla spojit různé hráče do jedné party, která se bude realizovat nejen na pirátské lodi na moři, ale také na různých ostrůvcích kde najdete pirátský poklad. Sami vývojáři tvrdí, že Sea of Thieves je vůbec nejambicioznější hra Rare vůbec. Navíc jde vidět, že tvůrcům se asi komiksová stylizace zalíbila a nová hra se tomu také nevyhne. Už vizuální zpracování naznačuje, že tady se na historickou akurátnost příliš nehraje.

Proto se můžete těšit na krakeny, pirátské duchy, monstra a podobné pirátské fantasy propriety. Sea of Thief poběží na Unreal Engine 4 a s hrou se počítá na Windows 10 a Xbox One. Bohužel si ji nezahrajeme moc brzy - vydání bychom se měli dočkat až někdy ke konci příštího roku. Vzhledem k tomu že jde o online hru lze ale očekávat nějakou betu, třeba už v průběhu příštího léta, ale to teprve uvidíme.

Nejnovější články