Sandboxová hratelnost prorokovaná Petrem má být stále přítomná, přičemž vývojáři ze Sucker Punch Productions slibují věrné zachycení atmosféry poměrně originálně zvoleným Seattlem (pokud mě paměť nešálí, městem jsme ve hrách prošli jen ve World in Conflict a datadisku k Red Alertu 2). Rowe se lokacemi bude moci pohybovat nenásilně, sundá-li zdejší bezpečnostní systémy, nebo bude moci používat prostě "Rambo" styl. Kromě šplhání má k pohybu jít využít i potrubí – což možná souvisí s tím, že se Rowe umí hýbat ve formě kouře.
Tím se už dostáváme k jeho schopnostem. V základu se bude orientovat na hrátky s kouřem, včetně možností jím imobilizovat nepřátele nebo házet firewally (uh?). Rowe je však unikátním mutantem (conduitem) a kromě kouře, jež z popisků působí tak trochu jako kopie Coleových blesků, se především pyšní schopností absorbovat schopnosti jiných conduitů. Časem tak přibude celá baterie dalších abilit, mezi nimiž se bude dát přepínat.
Dějově se titul odehrává několik let po konci inFamous 2 a navazuje na jednu z možných hráčových voleb – v dalších řádcích se proto nevyhneme pár spoilerům ohledně inFamous 2. Byli jste varování.
Po poněkud kataklyzmatických událostech prvního dílu vývojáři zvolili "dobrý" konec inFamous 2, v němž Cole umírá. Dle vývojářů šlo o konec sedmdesáti procent hráčů a proto se rozhodli v něm pokračovat. Trochu divně působí skutečnost, že conduiti stále existují – ale třeba to nějak souvisí s tím, že se jim nově říká bioteroristi (uh?).
V roli záporáků bude nyní vláda, respektive fiktivní agentura Department of Unified Protection, která "conduity" ve velkém sbírá a bez soudu zavírá do kriminálů. Při jednom z převozů s vězni havaruje autobus a Rowe se k němu nachomýtne – a s tím získá první schopnost. Vězni mají utéct právě do Seattlu, D.U.P. se sem přivalí s blokádou ve snaze znovu je pochytat a zbytek je historie...
Kdo ze zasazení poznal jasné paralely se situací v USA po 11. září, ten vyhrává imaginární cenu. Téma svobody vs. bezpečnosti má být cítit z i provedení hlavního hrdiny. Rowe sám je popisován jako umělecký punker (viz nasprejované logo hry), což tak trochu číší už z faktu, že jde původem o Indiána. Narozdíl od Cola je však Rowe ze svých nově nabytých schopností nadšený a hodlá je použít k vytrestání totalitářské vlády.
Kdo by měl zájem, může si něco záběrů a rozhovorů s vývojáři prohlédnout v původním videu Game Informeru. inFamous: Second Son by měl být k dispozici na vánoce 2013. Do té doby jistě unikne ještě pěkná řádka detailů a videí.