Jamesem Bondem v 007 NightFire
zdroj: tisková zpráva

Jamesem Bondem v 007 NightFire

4. 11. 2002 0:01 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Určitě znáte mnoho filmů, které vznikají na základě herní předlohy a důkazem toho, že to jde i naopak, je třeba chystaná first-person akce od Gearboxu a Electronic Arts s názvem James Bond 007: Nightfire.

O ní jste si u nás mohli přečíst již dva větší články - poprvé to bylo v informačním preview, po kterém následovaly přímo dojmy z hraní dema. Stejnou demoverzi obsahující třetí misi ze hry (Japonsko) si můžete stáhnout i vy. Pokud ji už doma máte, možná jste se po pár výstřelech na protivníky trochu podivili - ve srovnání s ostatními FPS totiž hra neobsahuje krev. Důvodem tohoto kroku byla prý snaha, aby se demo mohlo dostat k co největšímu počtu hráčů, kde by krvavost mohla být částečně limitující. Vývojáři navíc nemají pocit, že by právě krev byla něco, co je pro bondovky zásadní, typické nebo bezprostředně nutné.

Na nedávném chatu s uživateli GameSpyArcade odpovídali na všetečné dotazy producenti tohoto titulu Randy Pitchford z Gearboxu a John Vifian z EA. Hned od začátku proklamovali, že vývoj Nightfire není jen komerčním tahem, ale že v hlavách vývojářů se tento nápad kumuloval už hodně dlouho, navíc prý jsou oba velkými fandy knih i filmové série. James Bond je hrdina ze současnosti, navíc právě jeho svět dává možnost integrovat do hry i různé speciální vychytávky, povětšinou z laboratoře mistra Q, a především nabízí hráčům virtuální výlet do exotických lokací, plných neméně exotických krasavic. Autoři prý mohou být rádi, že ze scénáře Nightfire nevznikl místo hry film, neboť by je to údajně stálo několik miliard dolarů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Zajímavá diskuse se stočila také na multiplayer. Stejně jako hráče v cizině, i vás jistě zajímá, jaké jiné hře se bude tato část Nightfire podobat. Bohužel, přímé odpovědi na tuto otázku se nikomu nedostalo. Jisté je, že i v síťové hře se setkáme s typickými postavami, zbraněmi a lokacemi. Mezi ta nejoblíbenější místa se patrně zařadí Fort Knox, kde se můžete vžít třeba do role Jawse nebo být Oddjob. Ten by zde měl oplývat také naprosto unikátními vlastnostmi. Dalšími MP mapami má být například Zukovského továrna, kasino z TWINE nebo japonská čtvrť. Pravděpodobně jedinými podporovanými mody však budou deathmatch a CTF. Multiplayer si užijeme jak přes lokální síť, tak přes internet, což však platí pouze u PC verze, majitelé konzolí budou o tuto vlastnosti hry ošizeni.

Pro případ, že nemáte dostatek spoluhráčů nebo chcete jen nerušeně trénovat, zařadili tvůrci do hry i boty, s jejichž AI si údajně hodně vyhráli. Dobře víme, že podobné průpovídky mívají všichni a skutečně chytrých botů bývá v hrách pomálu už jen proto, že právě skriptování AI patří do kategorie těch těžších úkolů. Ale na druhou stranu, Gearbox jsou tvůrci i Counter-Strike: Condition Zero, kde budou hrát boti největší roli v hratelnosti, a tak se možná dočkáme příjemného překvapení. Jak už nakousl Nukem v dojmech z dema (cheaty), nejvíce si krásnou grafiku vychutnají majitelé grafických karet od Nvidia nebo ATI. Právě pro ně by totiž měl mít engine Nightfire, který pochází původem z Half-Life, připraveno několik speciálních rysů a navíc bude plně podporovat DirectX ve verzi 8.1. Pro osobní počítače vyjde plná verze hry v prosinci a po NOLF2 se určitě máme na co těšit.

kate

Nejnovější články