Že Napoleon Games kutí pokračování Skeldalu, se šuškalo již pár měsíců. Autoři v něm zpracují známou značku, oblíbený žánr, ale také krajinu ostrova Roven, na kterém se odehrávají jak minulé hry, tak Rohlíkova literární díla. Tentokrát vesničany ohrožuje anarchie, která přichází s hledači magických artefaktů, loupežníky a dalšími dobrodruhy. Souhrou náhod se stanete zachráncem Rovenu, ale rozhodně ne rytířem bez bázně a hany. Do světa totiž vstupujete jako podvodník, který si hraje na mága.
Vaším úkolem je sehnat šest skutečných kouzelníků, abyste společně Roven ochránili. Cesta bude dlouhá několik desítek hodin a povede přes podzemí, lesy a pláně, ale také se podíváte na zasněžené vrcholky hor, zažijete plavbu lodí a prozkoumáte uličky velkého města a střeva mrtvého draka.
zdroj: Archiv
Klasické čtverečkování
Město stojí uprostřed herní krajiny a skupina hrdinů odtud vyráží do různých stran plnit úkoly. Sedm mágů bude ale spíše lineární než otevřená hra, třeba už jen z toho důvodu, že hardwarové možnosti platforem iOS a Android jsou omezené. „A krom toho nemám otevřené hry moc rád,“ dodává Rohlík.
Namísto otevřenosti se raději tvůrci soustředí na soudržnost lokací a jejich vyplnění zajímavým obsahem. Krom rozdílných kulis to jsou hádanky, jejichž počet nebude na překážku. „Na některých patrech kobek bude jedna hádanka, jinde třeba tři. Rozhodně o ně nebudete neustále zakopávat.“
Z Bran Skeldalu 3 nemá být adventura, ale spíše korektní dungeon tak, jak ho v posledních letech pod vlivem Grimrocku chápeme. „Srovnání s Legend of Grimrock mi rozhodně lichotí,“ směje se Rohlík a dodává, že srovnání je i na místě, protože kobky vypadají ve všech dungeonech dost podobně.
Žádné meče, hlavně magie
Zajímavým směrem se vydají i souboje, které se drží v lety prověřeném tahovém systému. Vzhledem k tomu, že hlavní hrdina je neumětel, který se pomalu učí kouzlit a nabírá do skupiny jen další kouzelníky, není zde místo pro tradiční boj chladnými zbraněmi. Namísto toho si budete vybírat kouzla ze tří magických škol – útočné, hudební a speciální.
Hudební magie skrývá podpůrná kouzla, speciální pak možnost ovládnout zbraně a vyvádět s nimi divoké kousky. Autoři zmiňují třeba kopí, které se vlivem magie prodlouží, na vzdálenost dvou čtverců chytne nepřítele a přitáhne ho k vám. Anebo meč, který se po správném kouzlu začne chovat jako bumerang. Prostě ho hodíte, on udělá z nepřátel paštiku a vrátí se do ruky. Bude zajímavé sledovat, kam se přístup „RPG pouze s mágy“ rozvine, a zda bude uspokojivě fungovat.
Mobily, pak PC
Samozřejmostí zůstává i rozdělení skupiny na jednotlivce. Tím v tahovém boji získáte větší taktické možnosti (nebo možnosti pro průzkum podzemí) a pomalejší tempo má další příjemný dopad - prostor pro detailnější animace nepřátel. Alespoň podle traileru se skutečně vydařily.
Aby ne. Studio na výtvarnou podobu hry zaměstnalo deset ilustrátorů, grafiků a animátorů. Vše tedy vypadá dostatečně dobře a vzhledem k tomu, že hra běží univerzálním enginu, dočkáme se po iOS a Android verzi i PC verze. Kdy Brány Skeldalu 3: Sedm mágů vyjde na mobilech a tabletech? „Až to bude, tak to bude,“ zněla lakonická odpověď. Podle všeho ale tvůrci vydání cílí na konec tohoto roku.