Just Cause 4 předvádí divoké počasí a nové hračky - dojmy z Gamescomu
zdroj: tisková zpráva

Just Cause 4 předvádí divoké počasí a nové hračky - dojmy z Gamescomu

31. 8. 2018 18:00 | Preview | autor: Šárka Tmějová |

Stovka herních novinářů v kině v centru Kolína. Nejde o nové battle royale, ale o prezentaci Square Enix, která se konala večer ještě před začátkem samotného Gamescomu. Za zavřenými dveřmi nám předvedli, že Rico Rodriguez je nejenom zpátky, ale hlavně ještě ulítlejší a hravější než kdy dřív. A možná poručí i větru a dešti.

Zhruba dvacetiminutové demo začalo na útesu, protože jak jinak předvést obrovský a rozmanitý otevřený svět, než z nejvyššího bodu v okolí. Solis, fiktivní část jižní Ameriky, se chlubí obrovskou diverzitou – má oceán a přilehlé pobřeží, pampy, poušť, kaňon se zářivě zelenou řekou, Andami inspirované velehory i deštný prales.

„Všude kam dohlédnete, se můžete dostat,“ říká vývojář a vrhá se ze skály. To ve věku přehlcení otevřenými světy není žádné velkohubé prohlášení, takže než kombinováním padáku a wingsuitu doplachtí k vzletové ploše nedaleko, nevyslouží si ani zdvižené obočí.

zdroj: Archiv

 

Samozřejmě se vrací systém „objednávek“ vozidel a zbraní a přirozeně je sortiment hraček nejširší v sérii. Z novinek zaujala třeba polohovatelná rampa, kterou si můžete nechat doručit kamkoliv a vytvořit si tak skokánek na místě, kde jinak není. Během pěti sekund sedlá vývojář stíhačku a poukazuje na nedalekou písečnou bouři, „kam ale nepoletíme, protože bychom nic neviděli. A my věci vidět chceme.“ Jasně.

Létání se rychle omrzí, takže ještě z výšky sestřelí pár výbušných barelů, prostě proto, a s pomocí wingsuitu přistane na benzínce. I starý dobrý přitahovací magnetický hák je zpět, ale tentokrát posouvá hrátky s fyzikou na úplně novou úroveň. Teď už neslouží jen k propojování dvou předmětů, ale můžete jím přilepit k povrchům třeba raketový pohon anebo malé horkovzdušné balóny. Demonstrováno na příkladu tanku, ze kterého stále můžete střílet a mírně ho navigovat, zatímco se vznáší padesát metrů nad propastí na styl Vzhůru do oblak.

Jednotlivým druhům háků můžete navíc nastavovat různé vlastnosti, jako třeba výšku stoupání nebo maximální rychlost, a existují přes čtyři miliony kombinací. Asi nevyzkoušíte všechny, ale rozhodně si s nimi užijete spoustu zábavy. Kdo nikdy nesnil o tom, že přidělá raketový motor na horskou kozu, nemá žádnou fantazii.

Stav světa je prý procedurálně generovaný, což se projevuje hlavně na počasí. Do písečné bouře jsme sice nevletěli a demo překvapivě neobsahovalo ani tornádo a žraloky, zato jsme se dočkali „obyčejné“ bouřky. „Blesk trefí vždycky to, co je na obrazovce nejvýš. Což je nepřekvapivě dost často Rico. Podle toho poznáte, že tohle není předpřipravené video!“ směje se vývojář poté, co pana Rodrigueze živel asi potřetí smaží na troud.

zdroj: Vlastní

„Využívat počasí i světa kolem je výzva,“ říká, zatímco bouře ustala a my se přesunuli zpátky do pouštní krajiny a brázdíme duny v bugině. Různé povrchy mají různé jízdní vlastnosti, a i když jde o prvotřídní arkádu, která sotva může být míň realistická, velmi dobře poznáte, jestli řídíte terénní čtyřkolku v písku nebo jeep v deštném pralese. „Hlavně teda proto, že deštný prales je hodně hustý, takže tam řídit moc nejde, ha!“ Ha. Líp bych to neřekla.

Nejnovější články