Konec povinných bojů. Vývojáři ohlašují změny PvP systému v New World
zdroj: Foto: Amazon Games Studios

Konec povinných bojů. Vývojáři ohlašují změny PvP systému v New World

17. 2. 2020 17:00 | Preview | autor: Jan Slavík |

Pokud vás znervózňovaly zprávy z alfaverze chystaného MMORPG New World, v nichž se zmiňovalo PvP bez mantinelů a upouštění celých inventářů v případě smrti, můžete si oddychnout. Nic podobného totiž nakonec, zdá se, v nové onlinovce nenajdete. Tvůrci se místo toho rozhodli implementovat mnohem velkorysejší systém.

Prvotní vize pro New World kreslila obraz nemilosrdného, krutého světa, v němž se nesmíte přestat ohlížet přes rameno, protože nikdy nevíte, kdo si na vás počíhá. Původně zcela volné PvP navíc korunovaly brutální postihy při smrti – když vás někdo z plezíru podřezal, vyhodili jste mu na zem celý obsah inventáře, krom výbavy, kterou jste měli v tu chvíli na sobě. Vrah za to dostal nálepku kriminálníka, a pokud se mu povedlo s takovým cejchem zahynout, upustil na zem komplet všechno včetně zbroje a zbraní.

zdroj: Archiv

Jasně, něco podobného dělala Ultima Online, ale tvůrci zjistili, že systémy, které fungovaly před dvaceti lety s úplně jinak nastavenou komunitou, nelze bez rozmyslu aplikovat na nové tituly. A já se upřímně vůbec nedivím. Osobně by mi stačilo darovat výsledek své práce někomu, kdo si usmyslel mě přepadnout, jednou, maximálně dvakrát, a už bych hru znovu nezapnul. Času nemáme nekonečno a opakovaně přicházet o všechno a znovu to získávat? Ani mě nehne.

A přesně to se dělo v alfě – šikana na denním pořádku a zástupy demotivovaných hráčů, kterým se do hry jen proto, aby plody své snahy odevzdali lupičům, prostě přestalo chtít. Reakce vývojářů na sebe nenechala dlouho čekat:

zdroj: Archiv

Tvrdit, že PvP v New World udělalo čelem vzad, by byl asi moc silný výrok, ale řekněme, že systém provedl tak trochu vlevo v bok a pochodem vchod. Nejvýznamnější změna je, že se soubojem ve světě budou muset souhlasit obě strany. Pokud chcete bojovat, musíte nejdřív zapnout PvP režim a musí ho mít zapnutý i váš cíl. Upouštění věcí na zem bylo navíc odstraněno úplně a smrt vás připraví pouze o čas. Tedy zhruba jako na PvE serverech ve World of Warcraft.

Rozhodnete-li se hrát se zapnutým PvP, dostanete bonusy navíc. Tvůrci zmínili procentuální přídavek k nasbíraným expům, ale to prý není všechno. Nic dalšího sice konkrétně neprozradili, ale nabízela by se například vyšší šance na kvalitnější loot z monster a podobně.

Vrcholem PvP stále mají být klanové války s dobýváním pevností. Jedná se o řežby sta hráčů, padesáti na každé straně, v nichž se bude rozhodovat o nadvládě nad územím. Rozdíl oproti dřívějšku je ten, že i do nich se budete muset nejdřív přihlásit, budete-li se chtít účastnit. V opačném případě do nich nebudete moci zasáhnout, ale ani bitva nijak nepoškodí vás.

zdroj: Archiv

Jinak řečeno, PvP v New World bude zcela volitelná záležitost, a pokud vás neláká, nebudete ho muset absolvovat ani jednou jedinkrát. Na druhou stranu, účast samozřejmě skýtá odměny. Podobná pozitivní motivace je, dle mého názoru, znatelně lepší nápad než do soubojů hráče prostě nutit.

Tvůrci dále slíbili větší pozornost věnovanou PvE obsahu a sólovatelným záležitostem pro hráče, kteří se neradi nechávají omezovat nutností přítomnosti ostatních. Zároveň tvrdí, že zážitek z PvP bude přesně tak intenzivní, jak ho zamýšleli, jen prostě nebude povinný. Což samozřejmě zní dobře, ale na konkrétnější zprávy a dojmy si budeme muset počkat do dubna, kdy hra spouští uzavřenou betu.

Nejnovější články