Konkrétní detaily o RAGE.
zdroj: tisková zpráva

Konkrétní detaily o RAGE.

2. 8. 2008 1:01 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Xboxová verze bude vypadat hůře, ačkoliv by klidně nemusela. A jak moc žhavé to bude s otevřeností herního světa?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Na QuakeConu jsme se vedle prodlouženého traileru dozvěděli nečekaně hodně podrobností o konkrétní herní náplni postapokalyptické akce s ježděním RAGE od věhlasných id Software:

  • Potvrzena podpora co-op online multiplayeru pro dva hráče na PC i konzolích, na nichž navíc půjde hrát ve split-screenu. Co-op každopádně bude úplně separátním módem, v němž se nebudou vyskytovat příběhové elementy ze singleplayeru.


  • Vozidla mají dvě místa využitelná i v co-opu, jedno pro řidiče, druhé pro střelce. Vozítka se stanou takovou prodlouženou rukou hráče, když ulehčí život dopravou na místo plnění mise.


  • Přestože herní svět bude rozlehlý, nejedná se o tradiční sandbox hru typu GTA, kde byste si mohli dělat, co a kdykoli se vám zlíbí. Ve skutečnosti budete muset absolvovat hlavní příběhové úkoly v předem určeném pořadí.


  • Tréninkové mise na závodních tratích naučí hráče nové závodní dovednosti. V každém městě ve hře bude tratí hned několik.


  • Střílecí pasáže budou stejné jako v kterékoli jiné hře od id Software, s důrazem na "správný" pocit z nesení zbraní a pálení z nich, což je dle Carmacka důležitý faktor, který rozděluje áčkové FPS od béčkových. Pořád ale platí, že to nebude jen tupá střílečka a že hratelnost má být poměrně rozmanitá.


  • Ze zmínek o brnění a inventáři se dá soudit, že budete moci obchodovat v rámci herní ekonomiky jako v nějakém RPG. Předměty, nepřátelé ani questy však nebudou náhodně generovány jako třeba v Diablu.


  • Hra nebude přehnaně krvavá (jakkoli přejet nepřátele buginou půjde), protože chce aspirovat na rating "přístupné pro děti", aby zvětšila potenciální hráčskou základnu (tzn. rozdíl od DOOM 4 s "M").


  • Engine id Tech 5 je po třech letech, během nichž Carmackovi zabíral většinu času, téměř hotov, a nyní už provádí pouze drobné změny do MegaTexture a animačního systému.


  • Obrázek zdroj: tisková zpráva Xboxová verze hry bude vypadat o něco hůře (např. rozmazanější textury některých skal) než ta PS3 z důvodu nedostatečné kapacity datového nosiče. Aby se totiž X360 verze vměstnala na 2 DVD, pro grafické podklady budou muset použít jinou, větší kompresi (řádově terrabajtů zdrojových dat), zatímco na PS3 je tato otázka tolik netíží díky Blu-ray disku. Proč nepřidají třetí DVD k X360 verzi, ptáte se? Kvůli přísné politice a pravidlům Microsoftu, který si za netradiční umožnění dání hry na 3 DVD účtuje nadměrně vysoký podíl ze zisku a na to tvůrci z principu nechtějí přistoupit. John Carmack zdůraznil, že tato záležitost tedy nijak nesouvisí se samotným výkonem konzole X360. Nicméně věří, že se ještě s MS nějak dohodnou... pokud přistoupí na tímto způsobem vyvíjený veřejný nátlak, ale asi jim nic jiného nezbyde.


  • Macová i PC verze budou v tradičních obchodech dostupné jak na 3-4 DVD, tak alternativně i na 1 Blu-ray disku. S digitální distribucí se vůbec nepočítá a tvůrci se v této oblastí zatím nehodlají nijak angažovat.


  • Konečně byl nastíněn termín! RAGE vyjde nejpozději do dvou let odteď (v roce 2011 ne, to by prý bylo až za moc dlouho), s největší pravděpodobností koncem roku 2009 - více v předešlém zpravodajství.
zdroj: Shacknews a další

jd

Nejnovější články