Autoři si dali záležet hlavně na dobové rekonstrukci města, které by mělo zhruba odpovídat autentickému modelu, a to dokonce v poměru 1:1. Ve čtyřicátých letech ještě na západní pobřěží nefrčel sport, nebyly tu typické americké dálnice, Hollywood prožíval svůj zlatý věk a policisté zase jedno z nejhorších období ve svých dějinách. Ostatně také Phelps začne jako obyčejný pochůzkář, do jehož kompetencí spadá jenom vyšetřování případů souvisejících s auty. Jenže když třeba nějaká žena nechá svůj vůz bezdůvodně sjet ze skály, tak to, co se původně zdá jako případ pro psychiatra, nakonec Phelps důmyslně vydedukuje za případ hollywoodské korupce, znásilnění a pornografie.
Při každém povýšení dostanete novou kancelář a s ní spoustu souvisejících úkolů, nejčastěji papírování, pátrání v zápisnících a obecně hledání důkazů. Podle dojmů IGN si hra v této fázi s ničím nezadá s klasickými PC adventurami a bude zajímavé pozorovat, zda to hráčské publikum zvyklé na série Grand Theft Auto nebo Maxe Paynea ještě vůbec zaujme.
Každý případ začne návštěvou místa činu, kde můžete zkoumat nebo zajišťovat předměty, dělat si poznámky a hlavně se snažit zjištěné informace nějak pospojovat. Pokud před vámi dorazí už nějaký jiný policista, často vám práci usnadní, to ale neznamená, že třeba něco nepřehlédl. Kam vás zavede další pátrání už se liší případ od případu: někdy půjdete k podezřelým domů, jindy do barů či hospod atd. Platí ale, že čím víc předmětů na místě činu naleznete, tím snažší pro vás bude, abyste usvědčili pachatele. Právě tady totiž oceníte, jakou si autoři dali práci s motion-capturingem a dabingem herců, kterých se na hře podílelo přes tři stovky. O tom snad ale raději až někdy příště.
L.A. Noire vyjde v létě 2011 pro Xbox 360 a PlayStation 3.