Lara Croft má být trochu jako John McClane
zdroj: tisková zpráva

Lara Croft má být trochu jako John McClane

8. 6. 2012 14:21 | Preview | autor: Adam Homola |

Pokud marně pátráte, ve které hře byl jakýsi John Mcněco, tak zabrzděte a vzpomeňte si na filmy. Série Die Hard, v češtině Smrtonosná Past. Bruce Willis si tam střihnul asi svoji nejslavnější roli unaveného, drsného a hláškujícího policisty, který se s teroristy rozhodně nepáře. Nová Lara se má, teď už plešatému policistovi, notně přiblížit. Ne snad, že by šla po teroristech na letiště, do New Yorku, nebo na střechu mrakodrapu, ale Tomb Raider má připomínat Die Hard v emocích. Což není asi zrovna první věc, kterou si vybavíte, když se řekne Die Hard. Tvůrci Tomb Raidera to ale pěkně logicky vysvětlili a ty styčné plochy mezi oběma hrdiny jsou.

Když si vzpomenete na první Die Hard, tak John McClane je jen normální chlápek, co jede za ženou chce se udobřit s rodinou. Pak je nucen zabíjet, aby přežil. Stejně jako Lara. Normální holka, která jede za dobrodružstvím, ale ztroskotá a jde o přežití. Buď zabije ona nepřítele, nebo on zabije ji. Lara tak musí poprvé zmáčknout spoušť, poprvé zabít člověka, nebo jelena, aby přežila. Podle tvůrců je takový úvod v novém Tomb Raiderovi důležitý, stejně jako byl důležitý v Die Hard. Člověk pozná osobnost hrdiny, pozná jeho/její motivaci a když se pak John/Lara dostane do velké akce, je to osobnější i pro hráče/diváka.

“Chceme vás k Laře přivést blíž, aby to bylo osobní. Ve hře jsou momenty, které jsou opravdu emocionální. Když tuhle hru předvádím, tak lidé z prezentace odcházeli se slzy v očích a během hraní ztratili dech. V celkovém měřítku se jedná o malé momenty, ale ve hře jsou situace, kdy je Lara například hladová a musí si ulovit svého prvního jelena. Zastřelího, přijde k němu a vy vidíte ten její výraz ve tváři. Pochopíte to a vidíte ty emoce, víte, co jí prochází hlavou. A právě proto, že cítíte její emoce, působí i takováto scéna jako veká věc,” řekl v rozhovoru pro Giant Bomb Ron Rosenberg, výkonný producent hry.

Právě Rosenberg přirovnal hru k filmu Die Hard a zdůraznil, že se tvůrci snaží hráče s Larou obeznámit víc, než se tomu dělo v předchozích hrách. Ve hře uvidíme i její první zabití nepřítele a tvůrci tvrdí, že ji úmyslně postavili do situace, ve které když nezabije, bude zabita. Lara je tak donucena okolnostmi podobně jako John McClane.

Pomocí emocí, bližšího seznámení se s postavou a bezvýchodné a dost zoufalé situace chtějí vývojáři navodit hutnou atmosféru, během které bude hráč vnímat každé zabití intenzivněji, než v jiných hrách. Jinde se kosí desítky nepřátel za vteřinu, ale v Tomb Raiderovi by měla být každá scéna o to intenzivnější a důležitější, než jinde. Snad se tenhle záměr tvůrcům podaří.

Nejnovější články