"Když se ocitnete ve světě, kde je všeho nedostatek, je potřeba, abyste strávili trochu času průzkumem a hledáním," naznačil Druckmann v rozhovoru s Gaming Examiner. Přesto prý The Last of Us nebude mít víc než jeden konec: nafukovat se bude jen obsah mezi první a poslední scénou.
Samotný model hry se dvěma hrdiny autoři "odkoukali" z momentu v Uncharted 2, kde se Drake dal dohromady se šerpou. Ačkoliv nemluvili stejným jazykem, vytvořilo se mezi nimi pouto, jaké v trochu jiné podobě budou sdílet i hrdinové Last of Us - Joel a Ellie.
Jejich vztah má upevňovat mimo jiné interakce s prostředím, například s filmovými plakáty. V průběhu hry se dozvíte více o tom, odkud oba hrdinové pochází a jaké jsou jejich cíle. Pokud herní svět dostatečně prozkoumáte, budete odměněni ještě hlubším vhledem do nitra obou protagonistů.