Left Alive je survival střílečka od elitních japonských vývojářů

21. 9. 2017 17:18 - Preview
autor: Aleš Smutný

Vychází na platformách: Windows, PS3, X360

Je to už nějaký ten pátek, co jsem naposledy hrál Front Mission a popravdě řečeno jsem nečekal, že se v dohledné době vrátí. Jenže před dvěma dny oznámená Left Alive se proměnila v další hru z tohoto universa, byť s sebou nenese jméno slavné série s mechy, pardon Wanzery. Left Alive představuje survival střílečku s plížením, ale pokud byste se báli příliš velkého odklonu, vězte, že se u hry sešla velká jména, která jsou klíčová pro mecha žánr v japonských hrách – Šindži Hašimoto (Front Mission), Tošifumi Nabešima (Armored Core) a Jódži Šinkawa (Metal Gear). A kdyby vám to nestačilo, design některých mechů udělá Takajuki Janase (Mobile Suit Gundam).

Příběhově bude hra zasazená do roku 2127 mezi Front Mission 5 a Front Mission Evolved. Do ruky se vám dostane trojice postav, jejichž příběhy v budoucnosti sužované krutou válkou budete sledovat. Začnete s někým mladým, pak se představí ženská hrdinka, pak asi chlapík z nového traileru a následně se budou jejich příběhy střídat. Všichni se nachází v ruském městě, kde se stal Day One Incident, který rozpoutal válku a všechny tři hrdiny vtáhnul do bojů.

Podle Hašimota stojí za částečnou změnou žánru to, že se vývojáři začali na celou sérii dívat trochu jinak. Ačkoliv je hra založená na rozdělení do jednotlivých úrovní, je jen na vás, jak ji projdete. Pohybujete se pěkně po svých a Wanzery slouží primárně jako nepřátelé, nicméně během hraní se k ovládání některých dostanete. Jen nepočítejte s tím, že hra bude mecha akce, tohle bude především přežití tváří v tvář bojovým strojům.

Otevřené úrovně samozřejmě představují možnost (a asi i nutnost) plížení. Zde asi bude spočívat hlavní část survival hratelnosti. Díky craftingu můžete vyrábět nejen vylepšení pro svou výbavu, ale i pasti, s jejichž pomocí se pokusíte zlikvidovat nepřátele. Nepůjde jen o Wanzery, nejspíš se musíte připravit i na normální lidi, takže není radno se spokojit s tím, že vás přece v interiéru nemůže támhle ten robot vidět.

Když k sobě dáte volnost pohybu úrovní, plížení a crafting, vychází vám, že hra může být docela komplexní a Nabešima, který šéfuje vývoji to potvrzuje: „Vždycky jsem kladl důraz na to, že hra mi má ukázat, že jsem něco opravdu dokázal, takže nepočítejte s tím, že by byla lehká.“ Ačkoliv v Left Alive bude jen jeden konec, to, jak hrajete se promítne do toho, jak na tom na konci jednotlivé postavy budou a co všechno se dozvíte. Prý tedy máme počítat s tím, že hru bude mít smysl hrát opakovaně. „Podle toho, jak hrajete mohou být některé postavy spokojené či naopak, můžete odhalit velkou záhadu, některé změny se projeví v rámci konverzací, třeba zda zachráníte nějaké NPC, nebo ne.“

Je vidět, že do vydání Left Alive ještě zbývá spousta času, ale osobně se těším. Sice je mi na jednu stranu líto, že se nevrátí klasické (tahové, ne jako v Evolved) válčení s mechy, ale na druhou stranu, tohle zní hodně jako některé pasáže z Metal Gear Solid IV, a já neřeknu ne žádné japonské hře s dobrým příběhem, propracovaným stealthem a nepřáteli, které musíte spíš přechytračit než přestřílet. Uvidíme příští rok, kdy má Left Alive vyjít na PS4 a PC.

Tagy: akční sci-fi survival střílečka post-apo mechové

Zdroj: Gematsu, Famitsu

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)