Legendární Richard Garriott vydává průměrně vypadající Shroud of the Avatar
zdroj: tisková zpráva

Legendární Richard Garriott vydává průměrně vypadající Shroud of the Avatar

28. 3. 2018 12:55 | Preview | autor: Adam Homola |

Lákání Kickstarteru nakopnutého tehdy čerstvě objevenou ochotou hráčů utrácet za crowdfundingové kampaně odolal před pěti lety málokdo. Platforma, která nám dala spoustu překvapení i zklamání, nakonec přilákala i Richarda Garriotta, který na své multiplayerové RPG Shroud of the Avatar potřeboval milion dolarů. Na Kickstarteru vybral bezmála miliony dva. Po letech vývoje a předběžného přístupu duchovního nástupce svých her ze série Ultima nakonec včera vydal.

Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues (Episode 1) vyšla v úterý, 27. března 2018, a to vydáním verze hry s číselným označením 52. Zájemci o dlouhé čtení na deštivé večery nechť kliknou sem a začtou se do opravdu masivního počtu změn a úprav, které s sebou „startovní patch“ nese.

Pro nás je důležité, že hra je konečně oficiálně venku, její plnou verzi si můžete pořídit na Steamu pro Windows, Mac i Linux, a vyjde vás na necelou tisícovku. Zájemci, co si ještě pořád nejsou jistí, můžou zavítat sem a vyzkoušet si hru v rámci Free Trial Access.

Připomeňme, že Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues sází na údajně propracovaný příběh, ale především chce zaujmout svoji specifickou cílovou skupinu pomyslným návratem k Ultimám. Nejen na ně, ale obecně na svoji starou práci na poli online i offline RPG se v průběhu vývoje Garriott, kterému mimochodem pomáhal taktéž ostřílený Starr Long, odkazoval každou chvíli.

Shroud of the Avatar vás navíc nechce ani uvrtat do žádné konkrétní škatulky, tudíž se tu na tradiční systém tříd vůbec nehraje. Svého avatara si jednoduše vyladíte k obrazu svému, jen abyste se následně ponořili do desítek stromů schopností a skrze ně si definovali dovednosti hrdiny. Schopností je ve hře několik stovek, tudíž je asi během jednoho hraní všechny jen tak nevyzkoušíte.

zdroj: Archiv

Hra má zatím na Steamu pouze smíšené recenze, ovšem jde převážně o ohlasy majitelů rozpracované verze hry z programu předběžného přístupu. Těch je podle odhadů Steamspy něco kolem čtyřiceti tisíc a bude zajímavé sledovat, jak moc se Shroud of the Avatar chytí u širší hráčské obce.

Ruku na srdce: na miliony uživatelů může Garriott asi zapomenout, když hra z dostupných videí, obrázků i promo textů nevypadá nijak výjimečně či zásadně. Popravdě na mě působí spíše průměrně, což je v dnešním herním klimatu recept na nezájem hráčů ze všech stran atakovaných slevami na mnohem přitažlivější hry.

Nejnovější články