LEGO Star Wars III: epická akce, nebo strategie?
zdroj: tisková zpráva

LEGO Star Wars III: epická akce, nebo strategie?

15. 1. 2011 21:21 | Preview | autor: levis |

Zatímco po vydání prvních akčních adventur s legovými figurkami byla hráčská veřejnost převážně nadšená, v poslední době se z legových her stal velký byznys a značka se z původních Hvězdných válek a Indiana Jonese rozšířila také o trochu méně kvalitní série typu Batman nebo Rock Band. Nejen milovníci animovaného sci-fi seriálu Klonové války proto napjatě vzhlížejí k nadcházejícímu LEGO Star Wars III: The Clone Wars, které se zároveň inspirují také prvními třemi epizodami filmových Hvězdných válek.

Oproti původním hrám se tu samozřejmě zachovává základní koncept, kdy běháte s jednou nebo více postavičkami po prostředí vybudovaném z legových kostiček, rozbíjíte, stavíte, bavíte se u humorných filmečků nebo si odemykáte zvláštní předměty. Hned na první pohled se podstatně zlepšila grafika, a to díky zbrusu novému enginu, který zvládá plynulejší animace, ostřejší modely i detailnější scény. Právě tato technologie také dovoluje vyrenderovat přes dvě stě objektů naráz, což do série LEGO Star Wars přináší i nový prvek epických bitev a s tím i nečekaný žánrový přesah. Pojďme se na to podívat zblízka.

V křižníku generála Grievouse

Masivních bitev zažijete v průběhu hry rovnou několik, ať už na povrchu planet typu Geonosis (známá scéna z finále Epizody II) nebo přímo ve vesmíru, kde si to rozdají armády klonů a droidů. Jestliže třeba redaktor GamesRadaru měl z těchto vesmírných úrovní dojem podobný jako ze sci-fi strategie, nejde o náhodu: sami autoři se několikrát nechali slyšet, že ve hře přibude taktické rozhodování a v několika úrovních budete dokonce spravovat celou základnu komplet i s trénováním nových jednotek a stavbou budov.

Už to zní samo o sobě jako docela oživující koncept - a to jste ještě neviděli nový izometrický hybrid 2D/3D vesmírných bitev, v nichž budete muset např. nasednout do Anakinovy stíhačky, zaútočit na křižník generála Grievouse a po vyřazení štítů dokonce přistát i v jeho hangáru.

Společné úkoly

Vzhledem k neustávající popularitě kooperativního hraní se nelze divit ani další novince, kterou jsou tzv. mise typu Scene Swap. V podstatě jde o to, že dvě různé postavičky v různých prostředích dostanou související úkoly, jako když na konci šestého dílu filmových Hvězdných válek musí Han Solo po boku Ewoků zneškodnit generátor na planetě Endor, aby mohl Lando Calrissian v kokpitu Malého Sokola na oběžné dráze vzápětí zaútočit na Hvězdu smrti.

V takovýchto případech se obrazovka jednoduše rozdělí, abyste na sebe s druhým hráčem viděli; pokud budete ale hrát sólově, vzájemná komunikace s druhým hráčem (zde zastoupeným AI) bude probíhat skrze docela pěkný obrázkový interface v rohu obrazovky. Tímhle způsobem se třeba Anakin Skywalker a jeho padawanka Ahsoka Tano pokusí vloupat do základny střežené nepřátelskými droidekami.

LEGO Star Wars III vyjde v březnu 2011 pro PC, Xbox 360, PlayStation 3, PSP, Wii a DS.

Nejnovější články