Logická plošinovka ClockWork má být hezká jako Limbo a zábavná jako Braid
zdroj: tisková zpráva

Logická plošinovka ClockWork má být hezká jako Limbo a zábavná jako Braid

23. 2. 2015 19:30 | Preview | autor: Honza Konfršt |

Australské studio Gamesoft pracuje na zajímavě vyhlížející plošinovce ClockWork, jejíž příběh svede dohromady postavy údajně natolik odlišné, že by se jejich kooperace dala považovat za krajně nepředstavitelnou. Ale co naplat, zachraňovat svět je třeba. A v tom herním je opět něco rozbitého natolik, že se musí objevit noví hrdinové a společnými silami jej za pomocí čas ohýbajících hádanek opětovně uvést do pořádku.

ClockWork nabídne příběh trojice postav Atto, The Hour a Milli. Atto býval osmiletý chlapec, nyní je ale, stejně jako postavy ostatní, uvězněný v robotickém těle. The Hour je postavou rovněž mechanickou, a jak hovoří oficiální stránka, jeho motivace a záměry vůči Attovi i třetí postavě jsou dosud neznámé. Milli je samozřejmě také mechanická, vybočuje však z řady tím, že umí ohýbat čas. Je mocná, netuší však proč na tomto světě je. Nemá ale pochyb o vyšším cíli, který musí naplnit, a že je to právě ona, kdo by mohl s Attovou pomocí zachránit mechanické město ze spárů zlého osudu a snad mu i vdechnout nový život.

zdroj: Archiv

Svět hry vytvořili společnými silami Arianne Elliot a Adam Pinto, kteří se spolehli na steampunkový nádech a otevřeně se hlásí ke klasikám žánru plošinovek - zpracováním je okouzlilo Limbo, hádankami a designem zase Braid. Oba dva spolu s týmem dalších lidí posledních osm měsíců pracovali na tom, aby se z ClockWork stala líbivá plošinovka s řadou inteligentních hádanek a snad i chytlavým příběhem.

Herní náplň slibuje hádanky postavené především na práci s tokem času, údajně hluboký příběh zase témata k zamyšlení. V pozitivním slova smyslu by měly osud ClockWork zpečetit barvitě vykreslené postavy a nakonec i epizodické vyprávění zasazené do města jménem Watchtower.

Zmíněné město zasáhla před staletími smrtící epidemie. Po dlouhá století lidé vyčkávali uzavřeni v izolaci, a když se konečně ukázalo, že není nač čekat, protože spása nepřichází, přesunuli své duševní schránky do ryze mechanických těl. Těch se ujmeme někdy během letošního roku. Kdy, to je zatím otázka do pranice - co se data vydání týče, tak nic bližšího než letošek autoři neslibují. Avizují však, že hra vyjde pro PC, iOS, PlayStation 4 a Xbox One.

Nejnovější články