Mafia III půjde svou vlastní cestou, říká šéf vývoje Haden Blackman
zdroj: tisková zpráva

Mafia III půjde svou vlastní cestou, říká šéf vývoje Haden Blackman

6. 8. 2015 19:55 | Preview | autor: Martin Bach |

„Česká republika? Hmmm... tak to čekám zajímavé povídání,“ prohlásil hned na úvod našeho rozhovoru Haden Blackman, šéf vývojářského týmu Hangar 13, který už pár let pracuje na druhém pokračování jedné z nejúspěšnějších českých her. Blackman určitě nečte fóra na českých herních webech, ale na jeho výrazu bylo patrné, že očekává, že hra v našich krajích způsobí určitou kontroverzi. Ze své vize ale ustoupit nehodlá. „Úspěch prvních dvou dílů Mafie ležel na dvou pilířích. Prvním je propracované město plné drobných odkazů a detailů, které berou dech. Druhým je strhující a bohatý příběh. Na obojí chceme navázat, ale zároveň chceme jít vlastní cestou a přinést do hry zajímavé novinky.“

Haden se nijak netají tím, že předtím, než mu přišla nabídka pracovat na Mafii III, sérii prakticky neznal. „Obě hry jsem si zahrál až poté, co mě oslovili a snažil jsem se co nejhlouběji analyzovat jejich přednosti i nedostatky,“ říká s dodatkem, že při jeho rozhodování hráli roli i lidé z 2K Czech, se kterými vše konzultoval.

Je ostatně veřejným tajemstvím, že na preprodukci Mafie III se v Brně pracovalo souběžně s dokončováním druhého dílu, takže Haden a jeho tým nastoupili tak říkajíc do rozjetého vlaku. Podle našich informací sice z původního záměru, který vznikal ještě v 2K Czech, nezbylo v současné podobě hry prakticky nic, čeští vývojáři ale podle Hadena na hře stále pracují, především jako programátoři, tvůrci grafiky a cutscén.

Ale zpět ke hře samotné. První záběry, které byly včera vypuštěny na internet, vyvolaly v mnoha fanoušcích oprávněné obavy z obrovské arkádovosti hry. „Jízdní model je založen na fyzikálním modelu Mafie II,“ brzdí naše obavy Haden, nicméně samozřejmě nepopírá, že tvůrci udělali změny ve smyslu větší agresivity jízdy.

V této souvislosti je třeba navíc poznamenat, že ony „výbušné záběry“ byly v rámci prezentace na GamesComu zařazeny až na úplný závěr a stylem vůbec nepasovaly k tomu, co jsme viděli v předchozí čtvrthodince. V jiné automobilové honičce před tím se totiž auta chovala normálně – nevybuchovala, deformovala se při nárazu a vůbec svým chováním potvrzovala spíše Hadenova slova o příbuznosti s Mafií II. Důvod tohoto podivného rozporu v chování aut nám Haden nevysvětlil, doufejme tedy, že šlo jen o trochu nešťastný nápad marketingového oddělení, a že ve finální hře se bude jízda blížit právě neveřejné části ukázky.

Zatímco při snaze o realističnost se Mafia III od předchozích dílů evidentně trochu posune, z pohledu autenticity by měla na práci Illusion Softworks/2K Czech navázat. „Chceme, aby naše verze New Orleans dávala smysl, aby byla bohatá a aby reagovala na to, že jste míšenec v jižanském městě plném problémů,“ říká Haden.

Časové a místopisné zasazení tak ovlivňuje hudbu (licencované písně v rádiích a podobně), slang, styl oblékání, ale i životní styl, který je plný drog, alkoholu a rozvolněných mravů. „Soustředíme se hlavně na hustotu zajímavých míst a prostředí. Zatím jsme ukázali francouzskou čtvrť, centrum, ale bude jich mnohem víc – to byl jeden z důvodů, proč jsme si vybrali New Orleans jako předlohu našeho města. Jde o velmi variabilní a rozmanité místo.“

zdroj: Archiv

Svět Mafie III by měl být podle Hadenových slov velmi „reaktivní.“ Jinými slovy, bude záležet nejen na tom co děláte, ale také kde to děláte a při jaké příležitosti. „Když půjdete se zbraní v ruce ve zločinecké čtvrti, je menší pravděpodobnost že si vás budou lidi všímat, než když vkročíte se zbraní do baru. V takovém případě zavolá barman hned policii a máte smůlu,“ říká Haden a dodává, že NPC budou reagovat i na takové drobnosti, jako je nevhodné oblečení pro určité místo a čas. „To na vás samozřejmě nezavolají policajty, ale budou si vás více všímat a si vás vezmou třeba do parády místní bitkaři.“

S reakcemi okolí na vaši činnost souvisí i snaha autorů o nelineárnost postupů, které můžete využívat při řešení úkolů. Během prezentace nám lidé z Hangar 13 ukázali infiltraci do jednoho zločineckého baru, kterou můžete provést hned třemi způsoby – vyloženě akčním, kdy vběhnete do baru a začnete střílet, stealth stylem, kdy se proplížíte k majiteli baru skrz odpadní systém a jakýmsi kompromisním způsobem, který obsahuje jak stealth, tak akci. „Každou misi bude možné plnit několika různými postupy. Chceme, aby zážitek každého hráče Mafie III byl co nejvíc individuální,“ říká k tomu Haden.

S obsahováním nejrůznějších barů, hospod a obchodů souvisejí vaši tři kolegové – bossové jednotlivých zločineckých organizací ve městě. Jejich roli už popisoval Adam ve svém článku, Haden ji v rozhovoru s námi ale ještě upřesnil v tom smyslu, že systém služeb a odměn, které vám budou vaši tři parťáci poskytovat, bude značně variabilní. Každý podnik, který obsadíte, můžete přenechat ke správě jednomu z této povedené trojice, přičemž každý z nich vám přinese jinou výhodu, kterou žádným jiným způsobem nezískáte.

S parťáky se seznámíte už z kraje hry a jsou i nedílnou součástí příběhu. „Třeba Vito, hrdina druhého dílu. Časem se trochu změnil, možná zmoudřel, ale každopádně je frustrovaný z toho, že italská mafie nemá ve městě takový vliv jako dřív a snaží se jej získat zpět. A vy mu v tom můžete nebo nemusíte pomáhat.“ Ve specifických příběhových misích navíc budou parťáci chodit s vámi přímo do akce.

Mafia III zdroj: tisková zpráva

Takže, Hadene, zajímavé povídání to bezesporu bylo. Na posouzení toho, zda bude zajímavá i samotná Mafia III jsme zatím měli jen velmi málo času a chybí nám také osobní zkušenost přímo s hraním, skeptický ale nejsem. Dost indicií napovídá tomu, že se trojka v některých aspektech přiblíží ke GTA, v celé řadě dalších ohledů si ale zachovává osobitost, na které může stavět.

Nejnovější články