Mashinky potěší všechny fanoušky vláčků a dopravy
zdroj: tisková zpráva

Mashinky potěší všechny fanoušky vláčků a dopravy

21. 12. 2016 14:50 | Preview | autor: Petr Poláček |

Od roku 2009 vytváří Jan Zelený sám a bez další pomoci titul, který na první pohled připomene Transport Tycoon, ale ve skutečnosti se snaží o mnohem víc. Navrhování tratí, budování dep a řešení dopravního byznysu na mapě, rozdělené na spoustu čtverečků, je totiž jenom jedním z několika módů hry, která v průběhu času prodělala změnu názvu z Logistics na Mashinky a měla by ve výsledku nabídnout kompletní obsahový balík pro fanoušky všeho, co se týká lokomotiv, vlaků, dopravního byznysu obecně a samozřejmě i budovatelských strategií.

Stavíme a budujeme

Stavitelský a budovatelský režim v Mashinky je na pohled identický jako v Transport Tycoon. Může za to rozdělení krajiny na čtverce a prakticky identická práce s terénem, který lze libovolně formovat, abyste mohli postavit budovu nebo trať přesně podle svých představ. Mashinky jde v práci s terénem o fous dál než zmíněný Transport Tycoon, protože vám v současné verzi umožní stavbu trati i v terénu, který následně jedna z dostupných lokomotiv nepřekoná.

Nejde však o prvek, který by otravoval. Právě naopak. Nutí vás to nad stavbou tratě a jednotlivých prvků včetně tunelu nebo mostu přemýšlet. Je logické, že postavit most a nezarovnat před nájezdem terén, je hloupost. Lokomotiva se zkrátka nemůže zlomit, aby překonala převis na trati. Jinak samozřejmě hra nabízí vizuální nápovědu, co stavět lze a co ne. Jen nevodí hráče za ruku tak doslovně jako Transport Tycoon. Zbylý základ hry je ale stejný.

zdroj: Archiv

Na mapě, která se podle udaných podmínek (krajina, počasí apod.) generuje procedurálně, je k dispozici celá řada různých podnikatelských příležitostí. Navíc je sami můžete vytvářet. Čili můžete kývnout na nabídku postavit trať mezi pilou a firmou na produkci dřevěných hraček nebo si obojí můžete postavit (a zaplatit) sami.

Vedle základního podnikání pak řešíte i typické věci typu složení vlaku (jaké a kolik vagónů), jaká lokomotiva daný vlak potáhne, na vás je i výzkum nových technologií, osazování krajiny stromy a obecně vzato skoro všechno, co znáte z Transport Tycoon. Díky možnosti přepnout se z budovatelského režimu do 3D je ale všechno propracovanější – někdy až naprosto maniakálně s ohledem na fakt, že Honza Zelený vytváří Mashinky sám. Na nádražích jsou třeba v zimě vidět stopy po cestujících, řeší postupné zapadávání tratí sněhem, v krajině vysázené stromy rostou a mohutní, počasí i roční období se střídají a tak dále.

Strojvedoucí

Každý vygenerovaný sandbox v Mashinky se bude rozvíjet podle nastavených podmínek, ale hlavně dle zásahů hráče. Chybět však ve hře nebude ani singleplayer kampaň a prvek, který fandům do vláčků udělá zřejmě největší radost – možnost sledovat jízdu svých souprav z pohledu strojvůdce. Na tu však dojde až později.

První hratelná verze, která by se měla v early access režimu na Steamu objevit v prvním kvartále roku 2017, nabídne hlavně budovatelský režim. Na základě připomínek hráčů hodlá Honza Zelený jednotlivé prvky prioritizovat a postupně dodělávat ty, o které budou hráči stát nejvíce. Zájem si ale ověřuje už teď v Greenlight kampani na Steamu, kde jí můžete dát palec nahoru a především se můžete i podívat na nové video výše.

 

Nejnovější články