Mass Effect 3 balancuje mezi střílečkou a RPG
zdroj: tisková zpráva

Mass Effect 3 balancuje mezi střílečkou a RPG

7. 2. 2012 10:22 | Preview | autor: Adam Homola |

Od prvního, spíše RPGčkovějšího dílu, se série Mass Effect posunula k akčnějšímu pojetí a RPG prvky zatlačila do pozadí. Ve třetím díle by se měl pomyslný jazýček vah naklonit zase trochu zpátky směrem k RPG. Tvůrci z BioWare sice tvrdí, že chtějí jen odvyprávět ten nejlepší příběh v kontextu úžasné střílečky, ale spousta věcí z prvního dílu si dá v Mass Effect 3 opáčko.

V Mass Effect 2 chyběla spousta možností ohledně úpravy zbraní, brnění, schopností - s tím vším půjde ve třetím Mass Effectu zase manipulovat. Každá ze schopností má mít nyní až devět možných způsobů rozvoje. “Chceme všechno odladit na maximum, ostatně jako při každém přesunu mezi jednotlivými hrami (díly). Neřekl bych, že jeden žánr převládá nad druhým,” řekl v rozhovoru pro CVG Michael Gamble, producent v BioWare Edmonton.

Když už je řeč o příběhu, tak Gamble rovněž prozradil, že obecný příběh celé Mass Effect trilogie měli tvůrci v hlavách už od začátku. Během vývoje samozřejmě naslouchali přáním hráčů samotných, ale ve výsledku se drželi své vize, protože si prý stejně každý hráč vytvoří svůj vlastní příběh během hraní. A jak to bude s příběhem a multiplayerem? “Když jsme se rozhodli udělat multiplayer, chtěli jsme, aby se plynule prolnul se singleplayerem i s konceptem toho, že Reapeři útočí. Nápad s obranou uzavřené oblasti do konceptu prostě sedí,” řekl Gamble.

A budoucnost Mass Effectu? Tvůrci jsou rádi, že mají vybudovaný velký svět, ale příběh Sheparda teď skončí. V budoucnu prý ale budou možná vyprávět i jiné příběhy...

Nejnovější články