Metal Gear Solid V bude spoléhat na otevřený svět
zdroj: tisková zpráva

Metal Gear Solid V bude spoléhat na otevřený svět

29. 3. 2013 18:08 | Preview | autor: Adam Homola |

Po oznámení, že Phantom Pain je vlastně Metal Gear Solid V a už dříve oznámený MGS: Ground Zeroes je jeho součástí, byť to bude samostatná hra, upustil Hideo Kojima několik dalších detailů. Tentokrát přišel na rozhovor s Keighleym zafačovaný jako předtím narafičený švédský herec, ale naštěstí masku hned sundal a začal normální rozhovor. Kojima, který bude při vývoji MGS V hrát zase hlavní roli, v rozhovoru tlačil dopředu hlavně myšlenku, že pětka bude skutečně otevřenou hrou. Až do té míry, že to zní skoro jako tituly ze série The Elder Scrolls.

Mohlo by to být hodně zajímavé, protože kolik znáte her se skutečně otevřeným světem, co se odehrávají v blízké budoucnosti/minulosti a jsou to stealth akce? Ne snad že by byly předchozí hry z MGS série jen tupé koridory, ale byly to více či méně pootevřené koridory. Zase tolik možností uhnutí z cesty nebylo, hlavní postup byl předem nalajnovaný a vy jste si zase tolik vybírat nemohli. To by se mělo v pětce změnit. Díky novému FOX enginu vás mohou Kojima Productions nechat blbnout na opravdu otevřeném pískovišti, což by se mělo projevit i v samotné hratelnosti.

Ptáte se jak? Dejme tomu, že budete chtít infiltrovat nějakou základnu. Dřív to bylo tak, že vás hra postavila před nalajnovaná řešení. Teď by to mělo být jen a pouze na vás. Nebudete muset do základny proniknout hned, klidně se na to můžete prozatím vybodnout a jít si splnit vedlejší mise. Mezitím den vystřídá noc a v noci bude základnu bránit méně stráží. Vy zase budete mít zhoršenou viditelnost, protože za slunečního svitu byste měli lepší přehled, ale přes den by se stealth infiltrace dělala hůř než v noci.

Otevřený svět by měl být už v Ground Zeroes, který vyjde někdy před MGS V a bude sloužit jako prolog. GZ se bude odehrávat krátce po událostech z Peace Walker a devět let před Phantom Pain. Sice to bude menší a dost možná i tak trochu tutoriálová hra, ale prý se bude pořád odehrávat v otevřeném světě. Až potom přijde plnohodnotná pětka, měla by svou otevřeností zadupat Ground Zeroes zadupat - MGS V má mít opravdu gigantický otevřený svět, ve kterém si můžete dělat, co chcete a do něhož se probudíte na lůžku, které znáte z traileru.

Vývojáři se prý nebojí ani nadpřirozených/fantasy prvků - už v traileru jsme mohli vidět divnou létající velrybu, hořícího okřídleného jednorožce a podobné haluze. Naštěstí se nemusíme bát, že by byla hra podobných úletů plná. Podle Kojimy bude nový Metal Gear z 80 procent realistický a ze zbylých dvaceti se bude dotýkat tak trochu sci-fi a nadpřirozena. Primárně se tak můžeme těšit pořád na víceméně realisticky či alespoň uvěřitelně působící hru.

Kojima také vysvětlil, proč Snakea nebude mluvit David Hayter, který ho daboval už od prvního PSX dílu z roku 1998. Hayter to před pár dny sám potvrdil na Twitteru: “No, podívejte se, alespoň jsem to dělal dlouho.” A pak ještě na dotaz na Twitteru, jestli mu tu práci Kojima Productions vůbec nabídli, odpověděl je jednoduše: “Ne”.

Proč teď najednou v rozjeté sérii Kojima ani nenabídne stálému dabérovi hlavní postavy další spolupráci? Inu proto, že pětka sice nebude restart série, ale má být podle Kojimy natolik jiná a odlišná, že to chtěli vývojáři zohlednit i ve zpracování hlavního hrdiny. Bude jiný vizuálně i hlasově a nový dabér, kterého zatím Kojima nechtěl jmenovat, je součástí toho většího odlišení se od předchozích her.

...

V rozhovoru došlo dokonce i na takové detaily, jako třeba proč hra změnila styl číslování a místo “5” je tam jen římská “V”. Podle Kojimy je “V” symbolem vítězství (V jako Victory) - západní hry se prý chytily ve velkém a dohnaly japonskou produkci, a tak chce Kojima s novým Metal Gearem zpátky na výsluní. Chce zvítězit. Navíc tím chce signalizovat, jak velký pokrok s pětkou dělají, že došlo i na onu změnu číslování.

Na závěr ještě Kojima potvrdil, že hra se dělá pro Xbox 360 a PlayStation 3, ale otázce ohledně další generace konzolí se vyhnul s tím, že na to nemůže odpovědět. Videa, která jsme ze hry viděli, byla pořízena z PCčka. Podobné kvality se na starých konzolích asi nedočkáme, ale Kojima by se tomu chtěl přiblížit. A ještě úplně na závěr nám Kojima zopakoval svoji oblíbenou frázi - prý by chtěl, aby tohle byl už jeho opravdu poslední Metal Gear. Řekneme si to za pár let znova u šestky...

Nejnovější články