Mod pro Zaklínače 3 kompletně mění bojový systém a přidává levelování ve stylu Elder Scrolls
zdroj: tisková zpráva

Mod pro Zaklínače 3 kompletně mění bojový systém a přidává levelování ve stylu Elder Scrolls

29. 11. 2017 17:27 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Zřejmě existuje spousta nespokojenců, kterým se na úžasném Zaklínači 3 něco nelíbí. Ještě že mají k dispozici mody, aby si mohli pěkně kreativně zchladit žáhu. Jednou to je bývalý vývojář, který hru trochu přiblížil knižnímu světu, podruhé zase skupina fanoušků, která kompletně překopala bojový systém, a nejen ten. Takzvaná Enhanced Edition navíc kompletně ruší veškeré levelování a nahrazuje ho získáváním zkušeností známým třeba z Elder Scrolls. Když vaříte hodně lektvarů, budete zkrátka umět hodně dobře vařit lektvary.

Je toho vážně spousta, ale pojďme se nejdřív pustit do přepracovaného boje. Autorům modu se nelíbilo, že Geralt v původní hře automaticky poskakuje a piruetuje k nepříteli. S tím je v Enhanced Edition konec. Bílý vlk místo toho sekne tam, kam míříte, i kdyby měl máchnout do vzduchu. Výpad lze ještě ovlivnit modifikátory vzdálenosti. Když držíte Ctrl, bude z toho delší útok (tedy pohyb dopředu a seknutí), když Shift, Geralt při útoku skočí ještě dál.

Máte tak nad pohyby svého hrdiny absolutní kontrolu, což ale neznamená, že bitvy budou jednodušší. Právě naopak, nepřátelé mají být velice tuzí a každý bude představovat výzvu – i kvůli zmiňovanému odstranění úrovní. Žádné bezhlavé masakrování vlků na páté úrovni, když vy už jste třicítka. Souboje jsou navíc obohaceny o zranění – když vás někdo sekne do nohy, bude se vám hůř hýbat, když vás čepel zasáhne do hrudníku, poteče z vás krve jako z vola.

Geralt i jeho nepřátelé dostali do vínku nové animace, které tohle všechno umožňují, což svědčí o tom, jak moc vážně tvůrci svůj projekt berou. Kromě boje kompletně předělali například alchymii, která nyní mnohem víc připomíná první díl – každá ingredience obsahuje určité účinné látky jako Vitriol, Rebis, Aether atd., a vy je můžete volně kombinovat, abyste dosáhli požadovaného výsledku.

Stejně jako v již zmiňovaném modu od Andrzeje Kwiatkowského také Geralt dostane schopnost vidět ve tmách, protože to je zkrátka něco, co zaklínači přirozeně umí. Dalším přiblížením se knihám (a realitě) je skutečnost, že stříbrné meče budou mnohem méně odolné než ty ocelové. Stříbro je přece jen měkký kov. Je to ovšem vyrovnáno tím, že na většinu příšer budete moci přesně jako Geralt v knížkách použít i ocelový meč, a stříbro bude striktně vyžadováno jen na upíry, přízraky a prokleté.

Jinak fungují i kouzelná Znamení, o kterých se tu nebudu rozepisovat. Přidány byly celé nové statistiky, například Poise (přibližně „rovnováha“) určující odolnost vůči vrávorání. S vysokým číslem v téhle oblasti se vám může stát, že vás lehký útok nevyvede z rovnováhy a vy budete moci normálně pokračovat v boji. Na druhou stranu, uhýbání vás už kompletně nechrání před útoky – musíte uhnout dost daleko a správným směrem, jinak vás cizí čepele škrábnou a uštědří nějaké zranění.

To pořád ještě zdaleka není všechno, protože změny se dotknuly i uživatelského rozhraní, inventáře (většinu věcí vám teď ponese Klepna), toxicity z lektvarů, samotných nepřátel (existují jejich větší a menší varianty), jsou tu speciální útoky, jiná runová slova, jinak se počítá rychlost, adrenalin, talenty… Možná bude lepší zamířit přímo na Nexus Mods, kde vám autoři své dílo podrobně vysvětlí sami a kde si ho také můžete stáhnout.

Pokud jste už z mého popisu rozhodnutí, že si Enhanced Edition musíte vyzkoušet, pak vězte, že byste spolu s ní neměli používat žádné další modifikace. Není divu vzhledem k tomu, jak hluboko do základních mechanik hry tenhle mod zasahuje. A na konec ještě přidám instrukce, jak ho nainstalovat:

1. Stáhněte soubor, otevřete ho, rozbalte soubory do hlavní složky Witcher 3 (tam, kde je složka DLC)

2. Otevřete soubor keybinds.txt, označte vše a zkopírujte to na začátek souboru input.settings v Documents/The Witcher 3

3. Otevřete soubor keybindsxml.txt, označte vše a zkopírujte to do souboru input.xml v "bin\config\r4game\user_config_matrix\pc". Měli byste to vložit přímo nad <!-- [BASE_CharacterMovement] -->

(Pokud mod updatujete, NEPŘIDÁVEJTE rozložení kláves vícekrát. Vždycky vymažte staré rozložení a přidejte to nové.)

4. DŮLEŽITÉ: Až se mod zkompiluje a hra se spustí, opusťte hru a restartujte ji, abyste zabránili bugům.

Nejnovější články