Mordhau nabízí uvěřitelné šermířské souboje v multiplayerovém podání
zdroj: tisková zpráva

Mordhau nabízí uvěřitelné šermířské souboje v multiplayerovém podání

10. 3. 2017 18:30 | Preview | autor: Adam Homola |

For Honor dokázala, že souboje mečů nemusí být těžkopádné a mohou fungovat i v uvěřitelně se tvářícím, byť ryze akčním pojetí. Podobný přístup chce pro změnu z perspektivy vlastních očí aplikovat i chystaná multiplayerovka Mordhau, která teď natahuje ruku na Kickstarteru. Mordhau se neomezuje v možnostech jak soupeře rozkouskovat, ať už limitováním úhlů seknutí či přednastavenou hrstkou útoků. Vývojáři chtějí přijít s plynulým, a především svobodným soubojovým systémem. Především, směr, odkud rána dopadne určuje přesně pozice myší a ne jen rámcově podle "výseče," kam zrovna míříte. To v praxi znamená 240 možných úhlů dopadu čepele na cíl.

Nemusíte se tak omezovat na jeden útok z levé strany, druhý z pravé a pro formu ještě třeba zespodu. Myší můžete rejdit, jak se vám zachce a údery dopadají z aktuální pozice. Jakýkoliv útok můžete také včas zrušit - tyto finty už by měla dnes umět každá hra, která se šermem byť jen trochu koketuje a Mordhau není výjimkou.

Útoky lze jednoduše a velmi plynule řetězit do komb, která vám ale může nepřítel vykrýt. Ve hře funguje detekce kolizí v reálném čase, díky čemuž jsou souboje postavené na fyzice, nikoliv na předpřipravených animacích. Fakticky to znamená, že blok neprobíhá na základě toho, že musíte stisknout kryt, ale prostě pohybem zbraně do cesty útoku.

zdroj: tisková zpráva

Mordhau se také nebojí krve, a tak, pokud nebudete vybaveni zrovna třeba lukem či kladivem, ale pořádně nabroušeným mečem, mohou létat hlavy. Doslova. Nebo ruce, či nohy. Brutalita ke středověkým soubojům patří a vývojáři šli dokonce tak daleko, že bychom měli vidět i rozřezaná hrdla a podobné chuťovky.

Tvůrci chtějí také do jisté míry stavět na pestré interakci s prostředím, což v praxi znamená možnost sebrat ze země jakoukoliv zbraň, shodit na nepřátele bránu u hradu, nebo dokonce odšroubovat z meče hlavici a po někom ji hodit, jak ostatně názorně ukazuje trailer. Chybět nebudou ani souboje na koních a různé typy zbraní od několika mečů, přes kladiva, sekyry, halapartny, až po luky, balisty a obléhací stroje.

Na své si přijdou i milovníci různých posuvníků nadočnicových oblouků, brady, lícních kostí a podobných zbytečností – ve hře totiž nejspíš nebudete chtít vystavovat na obdiv hlavu a čekat kdo vás do ní sekne. Vývojáři vám v tvorbě a úpravě postavy nijak nebrání, ale nakonec budete po mapě stejně pobíhat schovaní v plném brnění.

Vzhledem k multiplayerové nátuře hry (souboje pro až 64 hráčů) máme počítat s dedikovanými servery a také s podporou offline hraní s boty. Příjemnou změnou je absence jakéhokoliv předběžného přístupu. Hru si jednoduše zahrajete, až bude hotová. "Hru chceme pustit ven hotovou a vyladěnou tak, abychom do ní mohli po vydání jen přidávat dodatečný obsah a updaty," napsali vývojáři na Kickstarteru.

zdroj: tisková zpráva

Mordhau běží na Unreal Engine 4 a v plánu je zatím jen vydání pro PC (Windows). Tvůrci nechtějí případné další platformy po vydání hry vyloučit, ale zatím je jisté jen PC. S vybráním peněz neměli očividně problém už v prvních hodinách, kdy ve chvíli psaní tohoto textu mají už přes 100 tisíc dolarů (cíl byl 80 tisíc dolarů) a tak přichází na řadu postupně dodatečné cíle. Plná verze hry by měla vyjít v březnu 2018.

Nejnovější články