Mortal Kombat X - brutálnější než dříve a s pokrokovým online módem
zdroj: tisková zpráva

Mortal Kombat X - brutálnější než dříve a s pokrokovým online módem

12. 6. 2014 15:15 | Preview | autor: Adam Homola |

Vývojáři, kteří dělají Mortal Kombat od první hry, pracují i na dalším dílu pro nové platformy. Není to překvapivé a vyplývá z toho, že od MKX lze čekat spíš evoluci než revoluci. Poslední Mortal Kombat ale vyšel v dubnu 2011 a nový Mortal Kombat X přijde na pulty obchodů až v průběhu příštího roku. Čtyřletá pauza by měla být dostatečná, abychom to stejné v novém kabátku a s menšími inovacemi zase přijali s otevřenou náručí.

Přesto tvůrci nedělají jen reskinovanou verzi a snaží se do mantinelů známé bojovky nacpat několik inovací, které pouhou žlučí nejednomu člověku citlivému na přehnané násilí. Běžným hráčům jistě neudělají dobře nové fatality. Ty má na svědomí systém Gore Tech 3.0, který vyloženě inspiroval některé z fatalit, o kterých vývojáři předtím ani neuvažovali. Díky GT3.0 půjde next genově rozsekat lidi všemožnými způsoby, dělat jim do těl díry a další podobné nepříjemnosti.

Stačí se podívat na video a je vám jasné, že Mortal Kombat X rozhodně dostojí pověsti série a nebude nic tlumit kvůli nižšímu věkovému ratingu. V aktuálním buildu hry je prý i několik věcí, o kterých si spolutvůrce série Ed Boon dokonce přeje, aby je nikdo z hráčů raději neviděl. Už jsou podle něj opravdu přes čáru, jak řekl v rozhovoru pro Giant Bomb. Příběh v Mortal Kombat hrách zajímal vždycky asi jen velice omezené publikum, ale v minulém MK se mu dostalo minimálně v rámci žánru velice zajímavé prezentace.

zdroj: Archiv

Příběhový mód v Mortal Kombat X bude taky a byť nechtěl Boon prozradit mnoho, řekl, že naváže na předchozí díl. Nový MK tak bude přímým pokračováním devítky. Chvílemi se ale dějově posune třeba o 25 let dopředu, jen aby zas pak skočil zpátky. Důležitější novinkou budou pro většinu hráčů různé variace postav. Vedle klasického Scorpiona budete mít možnost vybrat si Scorpiona s různou zbraní, nebo jiným stylem boje, což platí pro každou postavu.

Najednou se tak vícenásobně zvyšuje variabilita všech postav, což obecně vzato není nic nového. Už v minulosti byli v některých MK hrách třeba dva Sub-Zerové atd. Vzhledem k tomu, že nejde pouze o vizuální změny, ale například jedna verze postavy může být dobrá na blízko zatímco druhá na dálku, má to vliv i na countery. Když si někdo zvolí postavu X, na kterou je dobrý counter Y, nebude to už platit, pokud si dotyčný zvolí postavu X v nějaké jiné variantě.

Mortal Kombat X zdroj: tisková zpráva

Varianty nejsou jedinou novinkou, která zamává se zažitými technikami boje. Tvůrci Mortal Kombat si nedávno střihli menší odbočku a vydali Injustice: Gods Among Us, kde do sebe rubali superhrdinové, ovšem za vydatné pomoci pozadí a vůbec všelijakých prvků z herního světa. Už v prvním traileru z Mortal Kombat X jsme mohli vidět využití větve stromu. Skalní fanoušky MK ale Ed Boon hned uklidnil - prostředí sice bude hrát v novém díle svoji roli, ale nebude to ani zdaleka v takové míře, jako tomu bylo v Injustice.

Žádná auta, motorky, rakety nebo něco podobného. Spíše jen lehké a nijak do očí bijící kontextové využití hrstky prvků - větve nebo třeba i zdi. Obecná idea spočívá v tom, že se díky prostředí půjde dostat s postavou někam jinam nebo využít například onu větev k menšímu útoku. Všechno je to nakonec jen o vybalancování a s tím mají vývojáři dlouholeté zkušenosti.

S čím příliš velké zkušenosti nemají, je zbrusu nový online mód. Všechno je jednou poprvé a tentokrát se vývojáři pokusí slovy Boona o něco, co v žánru bojových her zatím ještě nikdo neudělal. Bohužel ještě nemohl prozradit, o co přesně půjde, ale naznačil, že to bude nějaká variace na online hru s persistentními prvky aneb "persistentní meta game". Tak uvidíme, jak se jim něco takového podaří. Příběhový mód se v posledním MK povedl, tak držíme palce, aby měli tvůrci opět štěstí.

Poslední zajímavou informací z rozhovoru je rozdělení verzí. Mortal Kombat X vyjde (příští rok) na PC, Xbox 360, Playstation 3, Xbox One a PlayStation 4. Jenže NetherRealm Studios řeší jen verzi hry pro nové konzole a PC. Verzi pro minulou generaci konzolí bude dělat jiné, zatím nejmenované, studio. NetherRealms se ani o vývoj last gen verze prý moc nezajímají a jak se s tím popere jiné studio, je na něm - což by mohlo znamenat, že existence verze pro staré konzole nepotáhne technologicky dolů ty nové verze...

Nejnovější články