V předchozích dílech série Mount & Blade jste jednoduše přijeli do vesničky a naverbovali tam několik naháčů s holemi. Pod vašima rukama se postupně vybičovali v bojeschopné vojáky, a abyste si zajistili přísun nových zelenáčů, potřebovali jste upevňovat vztahy s jednotlivými usedlostmi.
Tento mechanismus se s příchodem Mount & Blade II: Bannerlord změní. Už vás totiž nebudou zajímat celé osady a jejich chudí obyvatelé. Za účelem náboru nových rekrutů přijdete do styku s takzvanými prominenty – někdejšími lovci hlav.
Tito prominenti vás budou zásobovat mladým zbožím opět na základě toho, jaké s nimi budete mít vztahy. Čím lepší, tím schopnější vám dodají muže. Už se tedy nebude stávat to, že po rozdrcení vaší mocné armády pojedete úplně od začátku s vesničany. Dobré vztahy s prominenty vám v takovém případě zajistí o něco rychlejší návrat na výsluní.
Obrázek výše demonstruje, jak to bude vypadat v praxi (jde o velmi ranou verzi systému). Zároveň si můžete všimnout, že se každý prominent zaměřuje na jiné druhy jednotek. Pokud zaznamenáte nedostatek lučištníků ve svých řadách, nemusíte najímat generické postavy a postupně je skrz vývoj opatřovat luky, ale jednoduše navštívíte odpovídajícího prominenta.
Stejným způsobem přistupují k rekrutování i ostatní počítačem řízení lordi. To znamená, že se s nimi budete prát o každého jednotlivého dobrovolníka toužícího po válečné kariéře. Jinak se samozřejmě můžete těšit na silnější a dražší žoldáky a možnost najmout do svých řad zajatce. A kdy už konečně? To bych také rád věděl.