Multiplayer Assassin’s Creed IV bude bez lodí, ale se spoustou novinek
zdroj: tisková zpráva

Multiplayer Assassin’s Creed IV bude bez lodí, ale se spoustou novinek

30. 7. 2013 12:16 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Multiplayer v Assassin’s Creed? To byla kdysi věc prapodivná a nikdo si ji neuměl představit. Pak přišel první nástřel a okamžitě přinesl zábavnou, atmosférickou hru, která k původnímu modelu kampaně přidávala unikátní pojetí multiplayeru. A jak hry přicházely další díly, multiplayer se měnil a vyvíjel. S Assassin's Creed IV: Black Flag přijde další variace na podobné téma a další evoluce.

Bohužel, hned na začátek je tu jedno zklamání pro všechny fandy námořních bitev. Kvůli náročnosti při synchronizaci prostředí, přesněji řečeno oceánu, nakonec nebudou součástí multiplayeru námořní bitvy. Škoda. Ale i tak to vypadá, že Assassin's Creed IV: Black Flag přinese dost zajímavých změn, které zajistí zábavu i mimo kampaň.

O tom, jak pekelně rozmáchlá je produkce Assassin's Creed, vás přesvědčí fakt, že na multiplayeru pracují čtyři týmy v Kyjevě, Šanghaji, Bukurešti a Annecy. Dohromady stovka lidí. Black Flag by měl navazovat a rozšiřovat představení kooperativního Wolfpack módu z Assassin's Creed III. V Black Flag se bude tento mód jmenovat Discovery a mělo by jít o lineární kooperativní rozšíření multiplayeru. Každá z navazujících misí bude mít svůj příběh, který uvede dva až čtyři hráče do situace, kde budou plnit své zabijácké úkoly.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Cílem Discovery je co největší týmové propojení. Synchronizovaná zabití, rychlé plnění úkolů, tady se souhra podle všeho vyplatí a odmění vás větším bodovým ziskem. Další modifikací pak bude Unleashed, mód, kde budete třeba bránit truhly, likvidovat „infekci“ mezi protivníky a prostě řešit čím dál náročnější úkoly s co nejvyšší synchronizací. Navíc zde bude mnoho modifikací pro základní model hry, který víceméně zůstává stejný (a je to dobře).

Damien Kieken, který šéfuje vývoji v Annecy říká: „Chtěli jsme letos dát komunitě větší možnosti. Tohle je čtvrtá verze multiplayeru a říkali jsme si kam můžeme ještě jít, aby to hráče bavilo. Odpovědí bylo to, že je necháme dělat co chtějí“. Což podle mě není úplně dobrý nápad u tak citlivého prostředí, jakým mulťák AC je, ale Kieken to naštěstí dále vysvětlil. Hráči budou moci modifikovat základní pravidla hry. Příkladem budiž takový pistolník, který bude moci zabíjet jen střelnými zbraněmi (poprvé bude v sérii free aim) a zabíjení na blízko bude mít vypnuté. Takže hráč bude muset měnit taktiku i celkovou strategii a hra se stane zcela novou.

Je celkem jasné, že s editorem misí nebo kol se dostane hra do nové dimenze, protože si nastavíte styl jaký vám sedí nebo naopak nesedí. To když se budete chtít v dané oblasti zlepšit nebo prostě jen zkusit něco šíleného. Můžete vypnout klasické bodování a dávat jeden bod za zabití, vypnout určité zbraně, udělat hráče imunní vůči některým věcem, zakázat zranění na blízko... prostě cokoliv. Záznamy hry navíc půjde nahrávat a uploadovat pro potěchu veřejnosti. Multiplayer Assassin's Creed IV: Black Flag zatím vypadá dobře. Neodchýlí se zjevně od původní formulky, ale přitom nabídne víc možností, jak se realizovat. To pak člověk překousne i ty lodní bitvy.

Nejnovější články