Multiplayer StarCraft II bude díky velkým změnám v Legacy of the Void dravější a akčnější
zdroj: tisková zpráva

Multiplayer StarCraft II bude díky velkým změnám v Legacy of the Void dravější a akčnější

9. 11. 2014 19:15 | Preview | autor: Adam Homola |

Je jasné, že zájem o realtime strategie nebyl v posledních letech takový, jako třeba před deseti lety. Vidět to lze i na e-sport scéně, kde se najednou objevily MOBA hry a dominují jak mediální pozorností, tak miliony dolarů, které se točí v odměnách pro ty nejlepší z nejlepších. A zatímco jedno studio za druhým pomalu a pozdě naskakují na rozjetý vlak MOBA her, vývojáři v Blizzardu mají nelehký úkol: musí StarCraft II ságu prostřednictvím Legacy of the Void nejen dokončit po příběhové stránce, ale hlavně oživit multiplayer. A na Blizzconu tvůrci předvedli, jak konkrétně toho chtějí dosáhnout.

Nakolik se jim to podaří, ukáže až beta a následné vydání hry, ale první informace naznačují, že jdou správným směrem. Na druhou stranu jde o tak obrovské změny obzvláště z pohledu e-sport scény, že bude zajímavé sledovat, jak se s nimi profíci poperou a budou na betu reagovat. Jedna z populárních teorií o ústupu RTS do pozadí a MOBA her do popředí na e-sport scéně je každopádně publikum.

Když máte hru se 100+ hrdiny, každý s několika schopnostmi, hra se vám prostě jen tak neokouká. Každý zápas může být jiný, každý střet je odlišný a i potyčka stejných hrdinů může dopadnout výrazně jinak, vzhledem k zaměření na různé schopnosti, předměty, taktiku apod. Zato ve StarCraft II máte tři rasy, každá má plus mínus patnáct jednotek a ve hře existují poměrně striktně nastavené countery.

StarCraft II: Legacy of the Void zdroj: tisková zpráva

Diváci, kteří e-sport sledují, proto všechny taktiky znají, a když uvidí, že jde armáda X zaútočit na armádu Y, už tak nějak předem tušíte, jak to asi dopadne. Takový zápas pak není zrovna nejzajímavější podívanou - na rozdíl od MOBA her, kde mají hráči k dispozici mnohonásobně více možností a hra se jen tak neokouká. Řešením ale není nacpat do StarCraft II další tři rasy a každé přihodit dvacet nových jednotek.

Ona "čistota" StarCraftu je právě jeho silnou (v dnešním kontextu samozřejmě i slabou) stránkou. Vývojáři jsou si problému velice dobře vědomi a razantně proto mění prvky, které byly až do nedávna "svaté". Cílem všech změn a rozhodnutí je dle jejich slov jednoduše oživit atraktivitu zápasů, přidat do hry špetku nepředvídatelnosti a udělat ji zábavnější pro hráče i diváky.

StarCraft II: Legacy of the Void zdroj: tisková zpráva

Jednou z velkých změn je výrazné snížení počtu minerálů a plynu v každé základně a zároveň zvýšení počtu dělníků, se kterými začínáte - z šesti na dvanáct. Cíl těchto dvou rozhodnutí je jasný - zkrátit co nejvíce úvodní pasáže hry, kdy se nic neděje, a donutit hráče expandovat výrazně rychleji. V Legacy of the Void už tedy nevystačíte s jednou základnou běžnou dobu, budete muset expandovat do druhé, třetí a dál mnohem rychleji a dravěji.

Dvojnásobný počet dělníků navíc zajistí přístup k jednotkám mnohem rychleji a hra prostě začne dřív, než je tomu v současné době. Jen tato dvě rozhodnutí sama o sobě zásadně změní multiplayerové taktiky - všechno bude svižnější a hráči se budou muset mít mnohem více na pozoru už od začátku. Velkým nepřítelem vývojářů je pasivní hraní a právě tomu bude kvůli menšímu počtu minerálů utrum.

StarCraft II: Legacy of the Void zdroj: tisková zpráva

Jestli je vaší oblíbenou taktikou zabrání jedné expanze a následné zabarikádování, máte smůlu. Zdroje vám dojdou dřív než postavíte nějakou rozumnou armádu a vůbec se sotva obrníte. Chtě nechtě musíte jít ven a být mnohem agresivnější. Pasivní hraní momentálně podporují i některé jednotky a s tím teď bude rovněž konec. O nových jednotkách a změnách pro ty stávající jste si mohli přečíst už v tomto článku a upravený Swarm Host je ideálním příkladem podobného přístupu.

Když se ale znovu podíváte na všechna tři videa, pochopíte kontext u všech nových jednotek a chystaných změn. Všechny budou hráče motivovat k častějším útokům, k harassování a k mikrování u kouzel i pozic jednotek. Když potom uvidíte střet dvou armád, nebude vítěz na první pohled jasný - více než kdy jindy bude záležet na mikrování a schopnostech hráčů. I s menší armádou půjde zvítězit nad přesilou, pokud víte jak na to.

StarCraft II: Legacy of the Void zdroj: tisková zpráva

Jako se vším od Blizzardu ale nic není finální a všechna čísla i jednotky se ještě mohou změnit a asi se i změní. Od toho bude betaverze, která by měla začít někdy v průběhu první poloviny příštího roku. Momentálně je hra pořád ještě v pre-alpha fázi, takže s vydáním bych dříve jak na podzim či konec roku 2015 nepočítal. Popravdě je ale mnohem reálnějším termínem rok 2016, což by bylo mimochodem téměř deset let od oznámení StarCraft II (květen 2007) a 13 let od chvíle, kdy se na SCII začalo pracovat (2003).

Nejnovější články