Multiplayer v Zaklínač 3 možná, v Cyberpunk 2077 určitě
zdroj: tisková zpráva

Multiplayer v Zaklínač 3 možná, v Cyberpunk 2077 určitě

13. 3. 2013 13:03 | Preview | autor: Petr Poláček |

Do vydání třetího Zaklínače zbývá více než rok a půl minimálně, do vydání Cyberpunk 2077 toho času v řekách uplyne ještě více. Ani jednu hru tak zatím nelze po stránce koncepce a prvků s jistotou definovat, což je logické. Přesto se vývojáři z CDP navzdory faktu, že spoustu prvků u obou her jistě nemá finální podobu, nebojí o obou titulech hovořit nejenom v konkrétních detailech, ale i v náznacích.

Měli by si možná dávat pozor, aby se to neobrátilo proti nim, protože jak si veřejnost jednou utvoří nějaký názor, byť postavený na něčem, co bylo zmíněno a ne slíbeno, tak se těžko přesvědčuje o opaku. Na druhou stranu, vstřícnost a upřímnost také hráči umí ocenit. A snad právě s tímto vědomím tak šéf CDP Red Adam Badowski v rozhovoru pro Eurogamer nadhodil myšlenku o multiplayerovém prvku nejenom pro Zaklínač 3, ale i pro Cyberpunk 2077. V případě první hry šlo opravdu jen o ideu, v případě druhé hry rovnou o potvrzení.

Na otázku, zdali Zaklínač 3 bude disponovat třeba multiplayer, odvětil Badowski pro Eurogamer: „O něčem uvažujeme, ale v této chvíli to nemůžu vysvětlit. Můžete ale čekat nějaké informace později. Omlouvám se.“ Jediné, co Badowski v tomto kontextu potvrdil, že případný multiplayer v Zaklínač 3 nebude připomínat multiplayerovou verzi Dark Arena módu ze Zaklínač 2.

Zmínka o multiplayeru v souvislosti se Zaklínač 3 je samozřejmě podnětná pokud jde myšlenky, které člověka z řad hráčské obce v tomto kontextu napadají. Vzhledem k tomu, že Zaklínač 3 má být koncepčně spíše otevřená hra, která ale zároveň důsledně dbá na vyprávěné rozvětveného a v několika liniích definovaného příběhu jedné hlavní postavy, nabízí se idea multiplayeru spíše pro některý z vedlejších prvků.

Popřípadě by mohlo jít o multiplayer nepřímý, který nemá kooperativní ani kompetitivní podobu. Něco na způsob Dark Souls, kdy si hráči mohou nepřímo pomáhat či škodit při hraní ponecháváním hintů v lokacích atd. Pořád mi to ale nějak nesedí na příběh Geralta, který je z mého pohledu dosti jasně definovaný a zásahy jiných hráčů by mohly působit rušivě. Spíše si dokážu představit, že by ostatní hráči nějakým způsobem mohli ovlivňovat jednotlivé stavy herního světa v určitém místě, než aby přímo mohli ovlivnit v konkrétní situaci typu souboj či rozhovor. Pokud vás napadá něco konkrétního, sem s tím. Jsem v koncích.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zato multiplayer v Cyberpunk 2077 si představit dokážu jednoduše, i když spíše doufám, že CDP přijde s něčím netradičním a chytrým. Jak Badowski pro Eurogamer potvrdil, Cyberpunk 2077 bude: „Na příběhu postavený RPG zážitek s úžasnými herními seancemi při singleplayerovém hraní, ale chystáme se přidat multiplayerové prvky.“

Do podrobností Badowski nezašel, ale s ohledem na to, že Cyberpunk 2077 nebude příběhem jedné dopředu definované postavy, ale příběhem vaší postavy, kterou si v rámci několika tříd sami "postavíte", je toho prostoru pro tradiční i netradiční multiplayerové prvky docela dost. Ať už je to volitelná kooperace v určitých misích, specifické multiplayerové huby v rámci Night City nebo snad dokonce hráči ovládané frakce. Ale to už zacházím k MMO prvkům a Cyberpunk 2077 má být v prvé řadě singleplayerový RPG zážitek.

Opět se ptám, napadá vás něco? Dejte fantazii prostor. Spoléhám každopádně na CD Projekt a jeho, typickým západním designem neovlivněné, tvůrce, že si nenechají svázat ruce a hru konvencemi a přijdou s něčím nečekaným. Třeba tak nečekaným, jako je idea, že jazyku některých postav ve městě porozumíte pouze s pomocí implantátů. Ano, pořád je to jen nápad a možná nic takového ve hře nebude, ale je to jasný důkaz, že tvůrci nad hrou a jejími prvky přemýšlí jinak a všemožně, jen ne tradičně a omezeně.

Nejnovější články