Na dlouhou cestu s The Longest Journey 2
zdroj: tisková zpráva

Na dlouhou cestu s The Longest Journey 2

26. 5. 2003 12:12 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Fanoušky dobrých adventur v únoru jistě nadzvedla ze židlí zpráva, že se chystá nové pokračování velmi oblíbené hry s názvem The Longest Journey, které se po světě prodalo více než půl milionů kopií a ještě dodnes se prodávají další kousky.

Informace o datu vydání vás však nejspíš zase posadila, protože tento titul neuvidíme dříve, než v roce 2005. Nicméně zástupci Funcomu, který projekt vyvíjí, nechyběli na letošní E3 a nezapomněli tam právě The longest Journey 2 zmínit. I když bohužel neměli dvakrát co ukazovat. Hra se totiž nachází teprve ve velmi ranné fázi tvorby. V podstatě se zatím pouze dávají dohromady její náčrtky a byly zahájeny i první přípravy na samotnou výrobu.

V The Longest Journey 2 neboli The Longest Journey: Static, jaký je zatím celý pracovní název titulu, budete ovládat tři různé postavičky. První a asi ta nejhlavnější z nich, bude mladá žena jménem Zoë. Není to ovšem jediná změna, která vás v této hře oproti jejímu předchůdci potká. Static totiž, podobně jako většina her dnešní doby, míří do plné 3D perspektivy, čemuž bude přizpůsobeno i ovládání. To mimochodem ale nahrává i tomu, aby se vedle klasického řešení různých úkolů, hra věnovala také nějaké akci, nějaké míře boje. Ragnar Tornquist, designér projektu, poznamenal, že i původní titul obsahoval jistou dávku akce, i když prý mizerně udělané. V The Longest Journey 2 to ovšem nebude znamenat nic ve stylu arkádových skákaček a sbírání klíčů, nic takového. Tento titul má své hráče přivést do živoucí reality, ve které se dějí jisté věci a vy na tyto události budete moci reagovat. Už prý hra nebude tak pomalá, jako její předchůdkyně a dá vám větší možnost se jí účastnit.

The Longest Journey 2 rozhodně nesměřuje k tomu, aby byla FPS. Na to bude obsahovat příliš mnoho adventurních prvků. Její nejdůležitější částí bude příběh, který bude třeba v jejím průběhu udržet. Neméně důležitá bude ale i grafická stránka titulu a samozřejmě i postavičky, zralost hry a důraz na to, aby postupné probírání se příběhem připomínalo četbu knihy. První díl byl tvořen 13 kapitolami a i v toto pokračování bude rozděleno do kapitol. Ve hře se objeví vedle podnětů vyžadujících tradiční řešení ve smyslu zahřátí mozkových závitů také trochu dynamičtější situace, při kterých se uplatní více fyzický postup. Např.: hlavní postava se bude potřebovat nahoru na římsu, bude proto potřebovat něco, jako třeba provaz, nebo vytvořit nějakou konstrukci, po které by se tam dostala. Protože bude projekt mnohem volnější co se ovládání postav týče (bude zde mnohem méně skriptovaných částí), bude vybaven fyzikou, což se projeví i na řešení některých situací. Např. když budete potřebovat otevřít dveře, už nebudete odkázáni na to, hledat od nich klíč, ale prostě se opřete do balvanu a rozkutálíte jej proti nim.

Kamera tentokrát také sehraje jistou roli, avšak nebude pojatá tak, jako je zvykem v akčních adventurách, bude zakotvená v určité pozici nebo následovat nějaký záběr. Nejdůležitější však bude při dialozích, kdy bude sledovat výraz tváří zúčastněných osob, každičký jejich detail. Mimochodem, dialogy jako takové prý mají být kratší a vůbec jich má být méně. Nicméně, stejně jako v jedničce, i zde budete moci promlouvat se svými přáteli a příbuznými...

zdroj: AG

korgull

Nejnovější články